Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه ۲ فدراسیون جهانی (فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی) در کشور فعالیت دارند از مسوولان خواست تکلیف این فدراسیون را در ارتباط و تعامل با آنها مشخص کنند.

«سیدرضا صالحی‌امیری» امروز یکشنبه در سومین بازدید خود در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و کشتی پهلوانی حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجتبی جوهری» رییس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی در این دیدار اظهار داشت: بانک اطلاعاتی این رشته را تدوین کردیم و ۱۷ هزار ورزشکار و کمتر از ۷۰۰ زورخانه در این بانک ثبت شده است.

وی افزود: در بحث آموزشی باید گفت که هزار و ۷۰۰ نفر آموزش دیدند و حدود ۹۴۰ زورخانه بر اساس آمار ارایه شده داریم که تاکنون ۷۰۰ زورخانه فعال در سامانه ثبت شده است.

جوهری یادآور شد: علی‌رغم پویایی حاکم بر این رشته در جهان، اما ۲ فدراسیون جهانی داریم و شما به طور کامل و دقیق در جریان فعالیت‌های این فدراسیون ها هستید. خواهش من این است ما تعیین تکلیف شویم و بگویید با کدام یک از این ها باید کار کنیم.

وی همچنین گفت: رشته ساحلی این فدراسیون راه‌اندازی شده و رقابت آن هم برگزار شده است.

صالحی امیری: در ورزش زورخانه ای نباید دغدغه جهانی داشته باشیم 

همچنین «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک نیز گفت: جوهره ورزش زورخانه‌ای معرفت است.  اینکه ورزش سنتی را مدرن کردند، اشتباه هست و هویت را باید حفظ کرد بنابراین ورزش زورخانه‌ای باید اصالت و هویت خود را حفظ کند. ما در این ورزش نباید دغدغه جهانی داشته باشیم بلکه باید هویت خود را حفظ کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک با انتقاد از پی گیری جهانی شدن رشته ورزش های زورخانه‌ای گفت: این کار ریشه در آیین، سنت و فرهنگ هزاران ساله این سرزمین دارد و اصلا قابل تطبیق با فرهنگ کشورهای دیگر نیست.

وی ادامه داد: مشکلات ورزش مثل دیگر بخش ها خیلی پیچیده نیست. این فدراسیون بدلیل ماهیت فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد. در خصوص ورزش قهرمانی همه بلد هستند چکار کنند و خیلی نیاز به ما نیست اما بحث فرهنگی در ورزش اهمیت زیادی ارد. عبور از سکه و سکو به سوی سکوی پهلوانی اهمیت زیادی دارد. ماموریت اصلی این فدراسیون نیز همین است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: روزگاری بزرگترین سرمایه اجتماعی سرزمین ما پهلوانان بودند که امروز متاسفانه خدشه‌دار شده است. منهای اینکه این رشته فدراسیون داشته باشد یا نه، جوهره آن معرفت است.

وی با انتقاد از سیاست پی‌گیری جهانی شدن این رشته توسط فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه ای گفت: از روز اول هم گفتم امکان جهانی شدن این رشته نیست. مگر ما می‌توانیم ورزش‌های باستانی چینی را با قانون خودمان اجرا کنیم و کاراته، ووشو و جودو و ... دیکته می‌شود. ساختار این ورزش بر اساس معرفت و هویت ایرانی و پاک شدن از تمامی پیرایه‌ها است. 

وی افزود: نه انطباق فرهنگی با دیگر کشورها داریم و نه می توانیم هویتمان را تغییر بدهیم. آن وقت این رشته دیگر ایرانی نیست. اصرارم بر این است فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برنامه ۱۰ ساله‌ای را در هیات رییسه تصویب کند. کار اول اینکه وضع موجود ساماندهی و مدیریت شود. بحث دوم ارتقای نیروها است و نسل جدید وارد شوند. بحث سوم اینکه از طریق تولید کلیپ و فیلم و پخش در سیما ذائقه جوانان را با این رشته همراه کنیم.

«داریوش ارجمند» عضو هیات رییسه فدراسیون نیز گفت: معرفت گوهر گمشده‌ای در ورزش است. هر ورزشی که در ایران انجام می‌شود باید از مسیر زورخانه بگذرد. معتقدم ورزش زورخانه‌ای پل صراط ورزشکاران است. ورزش زورخانه‌ای با دین و فرهنگ ما عجین است.

این پیشکسوت عرصه هنر یادآور شد: امروز صفت ورزش زورخانه‌ای در ورزش کشور گم شده است. باید فتوت را که ریشه این ورزش هست در مدارس یاد داد.

ارجمند اضافه کرد: عاشق فوتبالم ولی باید ابتدا فتوت را آموخت. ورزش باستانی هدفی جز انسان‌سازی ندارد. ورزش زورخانه‌ای به مثابه دوپینگ روحی و اعتقادی است. سکوی پهلوانی قلب مردم است.

صحبت های کامل داریوش ارجمند را اینجا بخوانید

«عبدالله سجادی»  نایب رییس فدراسیون نیز تصریح کرد: می‌توان این ورزش را یک ورزش ارزشی در جهان معرفی کرد اما تنها کار فدراسیون نیست و باید حمایت شود.

وی ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای ورزش نیست بلکه یک ارزش است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ورزش های زورخانه ای ورزش زورخانه ای فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی رییس فدراسیون زورخانه ای صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزبوشهر؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در مجمع انتخابات هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح ملی آمایش سرزمینی که به دستور رئیس جمهور و مشارکت وزارت ورزش وجوانان در حال تدوین است گفت:با اجرای این طرح شاهد رشد و توسعه متوازن ورزش کشور و استان بوشهر خواهیم بود.

یاسر جمالی افزود:هیات ورزش دانش اموزی اساس و پایه طرح است که اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به هیات خواهدداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و افزود:با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

علی موحدی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • تاج: تکلیف واگذاری پرسپولیس و استقلال این هفته مشخص می‌شود
  • پهلوانی برند کشتی ایران است/شهدا پهلوانان واقعی هستند
  • جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند
  • تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد
  • انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی در بلاتکلیفی