Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،اسکندر مومنی،دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در نشست خبری از کشف بیش از۹۵۰تن مواد مخدر در سال ۹۸ خبر داد و گفت:قیمت مواد مخدر در فروردین ۹۹در مقایسه با فروردین۹۸ میانگین ۵۰درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد:همچنین در سال ۹۸ تعداد شهدای ما ۵۶درصد و تعداد جانبازان ۶۰درصد کاهش داشته است؛ضمن اینکه کشف خودرو و سلاح ،تلفات اشرار افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصادره اموال در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۵۰درصد افزایش یافته است،گفت:شناسایی اموال قاچاقچیان صد درصد افزایش داشته است.

مومنی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در سال۹۸نسبت به سال ۹۷،بیست درصد رشد داشته است،افزود:حدود ۷۴درصدکشفیات ناشی از کار اطلاعاتی بوده است؛ضمن اینکه حدود ۸۶درصد کشفیات مربوط به ۶استان شرقی کشور بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران بالاترین رتبه کشفیات را در دنیا داراست،گفت:بالاترین میزان کشفیات را در تاریخ ایران داشته آیم.

وی  افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا در اسفند جلساتی برگزارشدو اختیارات لازم به وزارت بهداشت و بهزیستی برای ارائه ماسک و مواد ضدعفونی کننده به معتادان داده شد.

مومنی  بیان داشت:در تهران از حدود ۵هزار معتادی که جمع آوری و تست کرونا گرفته شد،حدود ۴۰نفر تست کرونای مثبت داشتند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح یاری گران با همکاری آموزش و پرورش،افزود:درسال۹۸,بیست هزار مدرسه برای این طرح اختصاص پیدا کرد که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در ۱۲هزار مدرسه طرح اجرا شد و نکات پیشگیرانه و آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه شد.

وی با اشاره به حوزه درمان معتادان،اظهار داشت:حدود ۹هزار مرکز درمانی فعال است و بیش از ۱.۵میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند.

مومنی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در تهران و مناطق متخلف کشور،ابراز داشت:این طرح در اواخر سال۹۷ در تهران شروع شد و در محلات هرندی و شوش معتادان جمع آوری شدند و بعد از چند دهه زندگی در آنجا جاری شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه با شیوع کرونا تصمیم بر عدم جمع آوری معتادان به دلائل شیوع شد،گفت:ما هم از وزارت بهداشت حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره میزان شیوع مواد مخدر در بین دانش آموزان و دانشجویان گفت:نرخ شیوع در دانش آموزان ۲.۱درصد است و بر اساس آخرین پژوهشها این میزان تثبیت شده وتلاش ما ابتدا درجهت توقف و بعد کاهش آن است.

مومنی با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد در کشور۲۴سال و چند ماه است،متذکر شد:بین ۶۰تا ۱۰۰هزار معتاد متجاهر در کشور داریم و در تهران نیز حدود ۱۵هزار معتاد متجاهر وجود دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:برای درمان معتادان متجاهر که بیماری غیر از اعتیاد دارند چند بیمارستان توسط وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است،افزود:اعتبارات برای بیمه معتادان متجاهر و بی بضاعت درنظر گرفته شده است.

وی گفت:موضوع اثر مواد مخدر و اعتیاد در جلوگیری از ابتلا به کرونا کاملا بی اساس بوده و اتفاقا معتادان به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن آسیب پذیر تر هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت:تریاک،حشیش و خانواده کانابیس،و شیشه و هروئین بیشترین مواد مصرفی در کشور بوده اند که با تلاش های صورت گرفته شیشه به رتبه ۴ آمد.

مومنی با بیان اینکه تولید شیشه در افغانستان در سالهای ۹۷و۹۸ افزایش داشته است،افزود:اصلی تربت دلیل جلوه معتادان متجاهر قانون است،چراکه گفته است معتادان متجاهر یک تا سه ماه نگهداری شوند در حالی که این هدر دادن منابع است.در جهان اجماع است که حداقل نگهداری این افراد ۲سال است و ربسیاری کشورهای موفق در بار اول ۲سال و در صورت تکرار ۳سال نگهداری می کنند و ۸۰درصد درمان شده اند.

وی با درخواست از مجلس برای رسیدگی به قانون مبارزه با مواد مخدر،خاطرنشان کرد:وقت آن رسیده که یک قانون جامع نگر در حوزه‌های مختلف تصویب. شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه علت۵۵درصد طلاقها مواد مخدر است،متذکر شد:۷۰درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند و بسیاری از قتل های خشن مرتبط با مواد مخدر است.

مومنی با اشاره به اینکه در سال ۹۸کشفیات شیشه در کشور ۴برابر افزایش داشته است،بیان داشت:مقصر اصلی این موضوع کشورهای خارجه به ویژه آمریکاست.

وی با بیان اینکه توزیع مواد مخدر در فضای مجازی بر اساس آمار سازمان ملل افزایش داشته است،گفت:هلند،انگلیس و آلمان بیشترین میزان  با ۵۰درصد خرید  در این خصوص راداشته اند اما میزان افزایشی که در دنیا بوده در ایران نیست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:مواد مخدر جدید همان مواد مخدر سنتی است که در بسته بندی جدید و با توصیه های مبنی بر اثر دارویی داشتن توزیع می شود و تعداد روان گردانها نیز بیش از چند صد نوع است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزایش داشته معتادان متجاهر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد غلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو پارس اقدام به حمل مقدار قابل توجهی مواد مخدر سنتی می‌کنند، بلافاصله موضوع تحت رصد اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران در روند رسیدگی به این موضوع دریافتند که متهمان به همراه خودروی مورد نظر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی تردد می‌کنند، افزود: مأموران بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاع دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات مشترک پلیسی خودروی متهمان شناسایی و متوقف شد، تصریح کرد: در نتیجه در بازرسی از این خودرو ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ۲ نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6063818

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک