Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از افتتاح طرح‌های عمرانی خیرساز این مجمع در کلان‌شهر شیراز با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیدعبدالرضا دستغیب امروز در حاشیه بازگشایی سرای شماره دو فرهنگ مهربانی که در اغتشاشات آبان 98 توسط آشوبگران به آتش کشیده شده بود، اظهار داشت: سرای فرهنگ مهربانی به همت حسین جوکار از خیران شیرازی توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال بازسازی و فعالیت آن دوباره آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار سرای فرهنگ مهربانی در نقاط مختلف شیراز فعال است، افزود: در مدت سه سال گذشته بیش از 400 هزار قلم کالا شامل لباس،کیف، کفش، دارو و سایر لوازم منزل توسط مردم نوع دوست و نیک‌اندیش در این سراهای فرهنگ مهربانی جمع‌آوری و با همکاری خیریه‌ها به دست نیازمندان رسانده شده است.

استاندار خراسان‌شمالی: معطوف شدن نگاه خیرین به استان‌های بزرگ "اشتباه" استبرگزاری نخستین نشست کمیته خیرین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانیآیت الله سعیدی: امدادرسانی خیرین و جهادگران در دوران کرونا ستودنی است

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح پروژه‌های عمرانی خیرساز توسط خیران عضو این مجمع خبرداد و گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع)، مسجد الغدیر در بوستان دراک به ارزش 140 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

دستغیب گفت: این مسجد بزرگ که در ابتدای بوستان کوهستانی دراک شیراز و در فضایی به مساخت چهارهزار و 500 مترمربع ساخته شده دارای فضای بیرونی است که قابلیت برگزاری مراسم‌های بزرگ ملی و مذهبی را دارد.

وی افزود: پروژه دیگر که شامل درمانگاه ولیعصر(عج) سهل آباد به عنوان یکی از مناطق کمتربرخوردار شیراز است،نیمه نخست شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت با اعتبار 40 میلیارد ریالی که توسط نیک اندیش شیرازی تامین شده افتتاح می‌شود.

دستغیب با بیان اینکه یکی دیگر از این پروژه‌ها زمین خاکی فوتبال در منطقه کمتربرخوردار کوشک میدان است و نیمه اول امسال افتتاح می‌شود گفت: درخواست ما از خیران، تامین هزینه چمن این زمین خاکی است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز خاطرنشان کرد: آغاز ساخت استخر، سونا و جکوزی به همراه امکانات رفاهی و ساخت ناحیه شهرداری در زمینی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع و اعتبار 50 میلیارد ریالی توسط یکی دیگر از خیران از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اقدام این مجمع در منطقه کمتربرخوردار مهدی آباد شیراز است.

براساس این گزارش در مراسم بازگشایی مجدد سرای فرهنگ مهربانی شماره دو شیراز، قائم مقام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با اظهار تاسف از نامهربانی صورت گرفته در اغتشاشات آبان ماه 98 و به آتش کشیدن سرای فرهنگ مهربانی توسط آشوبگران اظهار داشت: اگر این مکان به آتش کشیده نشده بود امروز شاهد افتتاح سرای شماره پنج فرهنگ مهربانی در شیراز بودیم، اما بخاطر آتش کشیدن سرای مهربانی شماره دو مجبور به بازسازی این مجموعه در تقاطع پل رضوان به عنوان یکی از مناطق کمتربرخوردار شیراز شدیم.

علی نویدگویی بیان کرد: نام سرای فرهنگ مهربانی در میان مردم شیرازغریب نیست و شهروندان به آن اعتماد کرده و با اهدای کمک‌های خود نیازمندان شهر را حمایت می‌کنند.

وی با قدردانی از حسین جوکار نیک اندیش شیرازی که بازسازی ساختمان سرای فرهنگ مهربانی شماره دو شیراز را عهده‌دار شد گفت: این نیک اندیش تاکنون ساخت مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مجموعه بزرگ ورزشی ماهان، خوابگاه یگان ویژه نیروی انتظامی در شیراز را انجام داده و در موضوع کرونا نیز نسبت به خرید ماسک و موادضدعفونی برای دراختیار گذاشتن به خیران همکاری کرده است.

شهردار منطقه پنج شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه در حوادث آبان سال گذشته در این منطقه از شهرداری شاهد تخریب ساختمان‌های اداری، بانکها و سرای فرهنگ مهربانی شماره دو شیراز بودیم که این موضوع از همه جهت ناراحت کننده بود.

فرود بذرافشان افزود: وجود سرای فرهنگ مهربانی در منطقه پنج شهرداری یکی از ضروت‌ها است و تاکنون نیز اقدام شایسته‌ای در این مرکز برای کمک به نیازمندان و محرومان منطقه شده است.

طاهری عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز با بیان اینکه یکی از دلایلی که کانون فرهنگ مورد تعرض قرار می‌گیرد فقدان فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اینکه معترضان به جان و اموال مردم می افتند درک فرهنگی ندارند، اما اینکه فردی یک کار نیک می‌کند این کمال فرهنگ‌پروری او است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رسالت و کارد اصلی فرهنگ تحول و دگرگونی است بیان کرد: فرهنگ زمانی تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد که مردم به طور مستقیم از مزایای آن بهره‌مند         می‌شوند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت و فعالیت خیران قدردانی کرد و افزود: استان فارس از کهن‌ترین‌های وقف در کشور است و بسیاری شهرها از این دیار الگو گرفته‌اند که مسئولان نیز باید با توجه به این ویژگی‌ها و همکاری خیران در بخش‌های مختلف همواره آنان را حمایت کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم لوح سپاس آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب رئیس هیئت امنا و حیدراسکندرپور رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به حسین جوکار نیک اندیش شیرازی اهدا شد.

انتهای پیام/423/ش

R7533/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز سرای فرهنگ مهربانی فرهنگ مهربانی افتتاح می شود نیک اندیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: با حضور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فرماندار خواف و مسوولان ادارات و نهاد‌ها مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان بهره برداری شد.

روح الله غلامپور سدهی افزود: این مدرسه با ۳۶۳ متر مربع زیربنا با اعتبار۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد

وی گفت: در راستای طرح سه شنبه‌های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.

مدیر آموزش و پرورش خواف افزود: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف امضا شد.

دیگر خبرها

  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد