Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، میرموسی انیران افزود: فصل کاری در محوطه گنبد سلطانیه شش ماه است، اگر بخواهیم علف‌های خشک و هرز شش هکتار زمین دست نخورده محوطه را که هیچ عملیات کاوشی در آن انجام نمی‌شود، دست‌چین کنیم، عملا سه ماه از فصل کاری را از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: آتش گرفتن این بخش از محوطه گنبد سلطانیه در استان زنجان هیچ آسیبی به خود مجموعه و محوطه‌ای که کاوش در آن انجام می‌شود، وارد نخواهد کرد، تنها دغدغه‌ای که با آتش گرفتن این محوطه به دلیل وجود پوشش گیاهی خشک اتفاق می‌افتد، ایجاد دود حاصل از آتش‌سوزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: وجود پوشش گیاهی در محوطه شش هکتاری گنبد سلطانیه که به دلیل دست نخورده بودن این محوطه شاهد ایجاد چنین پوشش گیاهی هستیم، محسنات زیادی دارد، با توجه به وزش بادهای فصلی در این منطقه، وجود چنین پوشش گیاهی، از بروز گردوخاک در منطقه جلوگیری خواهد کرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات اتخاذشده برای جلوگیری از آتش گرفتن این محوطه، قرار است زمین مذکور شخم زده شود که این اقدام شاید بتواند جلوی آتش‌سوزی را بگیرد اما بی‌تردید مشکل دیگری به نام بلند شدن گردوخاک را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 523996 برچسب‌ها استان زنجان حوادث - آتش سوزی گنبد سلطانیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان حوادث آتش سوزی گنبد سلطانیه گنبد سلطانیه پوشش گیاهی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده معرفی شد

رم ایتالیا با وجود دیدنی‌های فراوان و نزدیک به‌هم، لقب بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر زیبای رم در ایتالیا در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای کاوش با پای پیاده، رتبه اول را به خود اختصاص داد. این لیست با استفاده از داده‌های رزرو و بازدید سال گذشته گردآوری و در آن از نظرات موجود در وب‌گاه‌های گردشگری و معرفی آثار جهانی هم‌چون Lonely Planet بهره گرفته شده است.

پایتخت ایتالیا توسط Lonely Planet شهری با ترکیبی از ویرانه‌های باستانی دیدنی، هنرهای الهام‌بخش و زندگی خیابانی پرجنب‌وجوش توصیف شده است که یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های جهان به حساب می‌آید و در هر نقطه از آن می‌توان یک شگفتی ناب را پیدا کرد. تعداد بناهای تاریخی این شهر به حدی زیاد است که موجب می‌شود گردشگران حتی ندانند بازدید خود را از کجا شروع کنند. بازدیدکنندگان در عین حال هرگز از قدم گذاشتن در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و اماکن دیدنی آن خسته نمی‌شوند.

کاوش در رم با پای پیاده

رم بسیار قابل پیاده‌روی است و بیشتر جاذبه‌های گردشگری آن توسط مناطق بدون خودرو به هم متصل شده‌اند. کولوسئوم، فروم رومی، پالاتینو، پانتئون و فواره تروی همه در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و این شهر را بیش از هر مکان دیگری میزبان تورهای راهنما می‌کنند که گروه‌های گردشگران را در سطح شهر به سمت مراکز دیدنی شهر به حرکت درمی‌آورند.

هفت‌تپه همچنین به‌عنوان شهر ابدی شناخته می‌شود و دارای رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های بسیار، همچنین موزه‌ها و پارک‌های زیادی برای کاوش است. هفت‌تپه رم دور تا دور شهر قرار گرفته‌اند و عبارتند از اونتین، کائلین، کاپیتول، اسکوئیلین، پالاسیوم، کوئیرینال و ویمینال.

بازدیدکنندگان این شهر همچنین می‌توانند به‌راحتی با سفری کوتاه به‌وسیله اتوبوس از مرکز شهر، مقر کلیسای کاتولیک رومی، شهر واتیکان به‌عنوان کشوری کوچک و خانه کلیسای سنت پیتر، موزه‌های واتیکان، کلیسای سیستین و دیگر موارد را بازدید کنند. آن‌ها رم را زیباترین شهر جهان و مکانی تاریخی با فضایی دوستانه توصیف کرده‌اند که در هر نقطه آن می‌توان یک دیدنی شگفت‌انگیزی پیدا کرد.

کد خبر 744798

دیگر خبرها

  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • بهترین شهر دنیا برای بازدید با پای پیاده معرفی شد
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند