Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت که روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ زلزله در کشور رخ می‌دهد. تاریخ انتشار: 16:15 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۷۷۶

خبرگزاری میزان -  اسماعیل نجار در حاشیه جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور گفت: مستحضر هستید که قانونگذار کلیات قوانین را تصویب کرده و بسیاری از دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های آن باید در ادامه تدوین و تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت موضوع امروز سند ملی مدیریت بحران کشور در جلسه‌ای به ریاست وزیر کشور و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های مذکور نهایی شد و پس از تصویب برای اجرا به شورای عالی مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط کشور ایران اظهار کرد: کشورمان کشوری حادثه خیز است و به همین دلیل ما باید همواره در برابر بحران‌های مختلف آماده باشیم. امکان وقوع زلزله‌های مهیب در کشور ما وجود دارد و طبق آمار‌های روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ زلزله در کشور رخ می‌دهد که البته اکثر آن‌ها قدرت بسیار کمی دارد. به طور متوسط هر سال یک زلزله بین ۶ تا ۶.۲ ریشتر رخ می‌دهد و هر ۱۰ سال هم یک زلزله با بزرگی حدود ۷ ریشتر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: روایت ملکی از جنگ با کرونا

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سیلاب‌هایی که سال گذشته در کشور رخ داده است، گفت: سال گذشته علاوه بر زلزله، ما شاهد جاری شدن سیلاب در ۲۵ استان کشور هم بودیم که خسارات زیادی را وارد کرد.

به گفته وی، قانون جدید مدیریت بحران دارای نگاهی فرابخشی است و می‌تواند کارآیی خوبی در هماهنگی دستگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیریت بحران زلزله مدیریت بحران کشور رخ می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم