Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 96 درصد مسکن مهر شهرهای جدید به مرحله نازک‌کاری رسیده است، گفت: مجلس در قانون بودجه 99 به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده تا از منابع خود شامل تهاتر زمین، تسهیلات بانکی و فروش عرصه برای تکمیل زیرساخت ها و ابنیه واحدهای باقی مانده مسکن مهر استفاده کند؛ البته خرید عرصه برای متقاضیان اجباری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: نازک‌کاری ٩٦درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی در شهرهای جدید به پایان رسیده و مسئله اصلی که مانع تحویل واحدها شده کمبودهایی است که در زیرساخت ها، خدمات روبنایی و انشعابات و بعضا نصبیات وجود دارد. خوشبختانه دولت و مجلس همانند سال 1398 در قالب بند ب تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده تا از منابع خود و همچنین تسهیلات بانکی برای پروژه‌های زیربنایی، روبنایی و تکمیل واحدهای مسکونی مهر استفاده کند.
وی افزود: مطابق آیین نامه های اجرایی بند ب تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 که 19 خرداد ماه امسال به تصویب رسید شرکت عمران شهرهای جدید اجازه دارد 1050 میلیارد تومان از محل فروش اراضی و تهاتر زمین، 1000 میلیارد تومان از طریق دریافت تسهیلات از بانک عامل بخش مسکن و حدود 500 میلیارد تومان از طریق فروش عرصه واحدهای مسکونی برای تکمیل خدمات زیربنایی، روبنایی، انشعابات و تکمیل واحدهای مسکونی استفاده کند. البته خرید عرصه که زمینه ملکی شدن مسکن مهر را فراهم می کند. برای متقاضیان اجباری نیست و کماکان می‌توانند با اجاره 99 ساله در واحدهای خود سکونت داشته باشند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: تمامی منابع حاصل از فروش عرصه مسکن مهر نیز صرف خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های مسکن مهر می‌شود.
طاهرخانی با بیان اینکه در جهت کمک به تامین انشعابات، منابعی را به وزارت نیرو اختصاص خواهیم داد، تاکید کرد: به منظور تسریع در تکمیل انشعابات مقرر شده از رقم 1050 میلیارد تومانی که قرار است از محل فروش اراضی و تهاتر زمین به دست آید 35 درصد به وزارت نیرو برای تکمیل آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر واقع در شهرهای جدید اختصاص پیدا کند. البته با لحاظ این موضوع که مبالغ در قبال کارکرد پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به حدود 800 میلیارد تومان تسهیلاتی که شرکت عمران شهرهای جدید در سال گذشته برای سرعت دهی به پروژه های پردیس از بانک مسکن دریافت کرد، گفت: رقمی که امسال پیش‌بینی شده حدود 1000 میلیارد تومان وام بانکی است که 350 میلیارد تومان آن را برای تسریع پروژه‌های شهر جدید پرند اختصاص خواهد یافت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت عمران شهرهای جدید میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن

به گزارش  جام جم آنلاین -چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش،  شنبه ۱ اردیبهشت ماه   کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، واقع در فاز ۳ محله الهیه، با حضور مسئولین استان چهارمحال و بختیاری و با هدف تهیه مسکن برای فرهنگیان،به زمین زده شد.

 

فرماندار بروجن در این آیین گفت: نهضت ملی مسکن از خدمات دولت سیزدهم است که هدف آن خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم می باشد.

 

فتاح کرمی اضافه کرد: پس از دریافت درخواست‌های فرهنگیان مبنی بر ساخت پروژه ای در قالب نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان بروجن؛ این درخواست در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید فرهنگیانی که در طرح های دیگر نهضت ملی مسکن، ثبت نام کرده‌اند، در صورت تمایل از واحدهای پروژه فرهنگیان بروجن به ایشان تحویل گردد.

 

سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجن نیز در این رابطه گفت: پروژه مسکن فرهنگیان بروجن در زمینی به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد‌.

 

افراسیاب علایی افزود: بر اساس نقشه‌های موجود این پروژه ۱۷۳۰۰ مترمربع زیر بنا دارد که در ۵ بلوک ساخته خواهد شد.

 

ایشان اضافه کرد: بلوک های این مجتمع مسکونی در ۷طبقه، ۵ طبقه مسکونی و ۲طبقه(همکف و ۱-) برای ساخت پارکینگ و انباری در نظر گرفته شده است.

 

علایی متراژ واحدهای این پروژه مسکونی را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع عنوان و ابراز امیدواری کرد واحدهای این پروژه در کمترین زمان ممکن ساخته و تحویل فرهنگیان عزیز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی