Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@10:41:44 GMT

انتشار کتاب جدید مسعود ده‌نمکی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۵۳۷۰

انتشار کتاب جدید مسعود ده‌نمکی

«بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی سه جلدی گردان حمزه سیدالشهداء (ع) لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) به کوشش مسعود ده‌نمکی منتشر شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی سه جلدی گردان حمزه سیدالشهداء (ع) لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) در دفاع مقدس از اردیبهشت ۱۳۶۵ الی شهریور ۱۳۶۷ است که هر جلد آن در ۷۲۰ صفحه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دوره سه جلدی به پژوهش و نگارش مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم‌های سینمایی اخراجی‌ها و... است که توسط نشر ۲۷ بعثت چاپ و منتشر شده است.

مجموعه کتاب کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهداء (ع) ما حصل بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه با ۷۳ تن از افرادی است که در مقاطع مختلف در این گردان حضور داشته‌اند و پس از مصاحبه متن کلیه مصاحبه‌ها بدون هیچ گونه دخل و تصرفی پیاده و پس از تایپ و ویرایش براساس ترتیب زمانی حوادث و عملیات‌ها تنظیم شده است.

گردان حمزه سیدالشهدا (ع) جزو اولین گردان‌هایی بود که پس از تأسیس تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دی ماه سال ۶۰ تشکیل شد و تا پایان هشت سال دوران پر از افتخار دفاع مقدس، از گردان‌های صاحب‌نام و عملیاتی لشکر ۲۷ بوده است. نکته جالب توجه در مورد گردان حمزه سیدالشهداء (ع) این بود که هیچ‌گاه در طول دوران دفاع مقدس منحل نشد و در عملیات‌های اصلی که لشکر در آن عملیات‌ها حاضر بوده حضوری پررنگ داشته است.

این گردان در ۱۶ عملیات اصلی مثل فتح‌المبین، الی بیت‌المقدس و... مشارکت داشته و در طول هشت سال دفاع مقدس، دو مرتبه در خط پدافندی شاخ شمیران، سه مرتبه در خط پدافندی مهران و در خط‌های پدافندی فاو، شلمچه و دوپازا مأموریت داشته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «از گردان حمزه یک دسته به فرماندهی آقای متین سازماندهی و به گردان عمار مأمور شد. در واقع ما در گزوهان شهید بهشتی گردان عمار و در قالب عملیات با آن‌ها قرار گرفتیم. حدود یک ماه آنجا بودیم. آقای اصغری فرمانده گروهانی بود که ما یکی از دسته‌های آن بودیم. آموزش‌ها شروع شد و ما هر روز آموزش و پیاده‌روی داشتیم و در آن یک ماه تحت آموزش بسیار سنگین قرار گرفتیم؛ از جمله راهپیمایی و کوهپیمایی که کوهپیمایی‌ها را گردان در جهت‌هایی انتخاب می‌کرد که به منطقه بمو بخورد و عمدتاً صخره‌ای و خیلی تیز بود و موانع خیلی زیادی داشت. شب‌های آنجا بسیار سرد بود و ما هم بیرون می‌خوابیدیم. دو سه روز هم در منطقه کوزران به اردو رفتیم و آموزش‌های بسیار سختی را طی کردیم.»

انتشارات بعثت این کتاب را در ۷۶۰ صفحه به قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تئاتر انتشار کتاب گردان حمزه سیدالشهداء دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) موزه مردان نمکی

(تصاویر) موزه مردان نمکی

دیگر خبرها

  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • (تصاویر) موزه مردان نمکی
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • چرا قرآن از عهدین اقتباس نشده است؟
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد
  • خشم سنگاپور از اقدام سفارت رژیم صهیونیستی
  • کتاب «اولین لاله‌ سرخ» منتشر شد