Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تداوم تولید گاز و انجام تعمیرات سکوهای پارس جنوبی گفت:در این راستا تعمیرات سالانه ۱۰ سکوی گازی در منطقه پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه،  علیرضا عبادی  ظهر امروز در بررسی روند اجرای تعمیرات سکوهای پارس جنوبی با بیان اینکه این عملیات از نیمه اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است اظهار داشت: در این راستا با توان متخصصان داخلی 24 سکو از مجموع سکوهای پارس جنوبی تا پایان مهرماه امسال، در تعمیرات سالانه پایش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تداوم تولید گاز و انجام تعمیرات سالانه سکوهای پارس جنوبی گفت:در این راستا با رعایت الزامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تعمیرات سالانه 10 سکوی گازی در منطقه پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس هدف از تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی در نیمه نخست سال را  کاهش تقاضا در مصرف گاز دانست‌ و بیان کرد:این تعمیرات با هدف پایش، رفع ایرادها و آماده سازی سکوها به‌منظور تولید ایمن و پایدار گاز در نیمه دوم سال الزامی است.

عبادی از اجرای پروژه پیگرانی هوشمند برای پایش خطوط لوله حدفاصل سکوها خبر داد و افزود:به منظور پایش وضعیت درونی خطوط لوله حدفاصل سکوها تا پالایشگاه خشکی، پروژه پیگرانی هوشمند که به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طور موقت متوقف شده بود عملیاتی شده است.

وی، با بیان اینکه کرونا هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های عملیاتی پارس جنوبی ایجاد نکرد افزود: شرکت نفت و گاز پارس اقدام‌های پیشگیرانه بهداشتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان کارکنان شاغل در سکوهای گازی تحت اختیار به کار گرفته و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری وجود نداشته است.

بوشهر|کرونا خللی در روند تولید پارس جنوبی ایجاد نکرده است کرونا وقفه‌ای در فعالیت‌های پارس جنوبی ایجاد نمی‌کند استاندار بوشهر: تولید در پارس جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه رعایت الزام‌های پیشگیرانه از ویروس کرونا را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود:  پایش روزانه سلامت کارکنان، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده کارکنان قبل و بعداز اعزام به سکو، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی هلی کوپتر و اتوبوس کارکنان  از دیگر فعالیت پیشگیرانه در مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز پارس سکوهای پارس جنوبی تعمیرات سالانه پارس جنوبی پارس جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

پس از تایید مقامات هلند برای توقف دائمی عملیات حفاری در میدان گازی "گرونینگن" به منظور کاهش خطرات زمین لرزه در منطقه شمالی این کشور، این میدان گازی به طور رسمی تعطیل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از تایید مقامات هلند برای توقف دائمی عملیات حفاری در میدان گازی "گرونینگن" به منظور کاهش خطرات زمین لرزه در منطقه شمالی این کشور، این میدان گازی روز جمعه به طور رسمی تعطیل شد.

پس از سال ها کاهش تولید با هدف محدودکردن خطر زمین لرزه‌هایی که فرآیند حفاری در این منطقه ایجاد می کند، از اکتبر 2023، این میدان گازی تنها با کسری از ظرفیت کامل خود تولید کرده است. زمین لرزه در این منطقه در طول سال‌ها به هزاران ساختمان آسیب رسانده است.

با این حال، 11 حلقه چاه در این میدان در صورت وقوع یک زمستان سرد و به دلیل وضعیت نامشخص بین المللی با توجه به درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین باز می‌ماند.

مردم هلند با جهش هزینه قبوض انرژی دست و پنجه نرم می‌کنندافزایش صورتحساب انرژی برای خانواده‌های هلندی

پس از آن که دولت متعهد شد که تولید در این میدان گازی هرگز از سر گرفته نخواهد شد تا خطرات زمین لرزه در این منطقه محدود شود، مجلس سنای هلند در هفته جاری میلادی، قانونی را برای تعطیلی دائمی این میدان تصویب کرد.

سناتورها در ابتدا قصد داشتند این قانون را دو هفته پیش تصویب کنند، اما پس از ابراز نگرانی چندین حزب در مورد صادرات این کشور، رای نهایی را به تعویق انداختند و موجب خشم مقامات محلی در استان شمالی شدند.

هانس ویجلبریف، وزیر معادن، که از تعطیلی حمایت می‌کرد، گفت اگر این تعطیلی منجر به تاخیر طولانی و عدم اطمینان بیشتر در مورد خطر زلزله برای مردم منطقه شود، استعفا خواهد داد.

مقامات گرونینگن پارلمان را به عقب نشینی از وعده خود مبنی بر پایان دادن به حفاری گاز در این میدان متهم کردند.

این میدان که بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا محسوب می‌شود و در سال 1963 افتتاح شد، یکی از پشتوانه‌های اصلی اقتصاد هلند بوده و هنوز هم دارای ذخایر عظیم گاز است. این میدان در اوج دوره تولید خود یعنی 10 سال پیش بیش از 50 میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کرد.

با این حال، این منطقه از سال 1986 بیش از 1600 زمین لرزه را ثبت کرده است که به 85000 ساختمان آسیب رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!