Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از وجود هفت هزار و 300 مزرعه آبزی پروری و 11 هزار و 349 شناور صیادی در کشور خبر داد و گفت: تولید سالانه شیلات و آبزیان یک میلیون و 300 هزار تن، صید 755 هزار تن، آبزی پروری 525 هزار تن و خاویار پرورشی 10.7 تن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، شعب این بانک در سراسر کشور در سال های 97، 98 و سه ماهه ابتدای سال1399 جمعا 8675 فقره تسهیلات در زیر بخش شیلات و آبزی پروری به مبلغ 15535 میلیارد ریال پرداخت کرده اند که سهم به سزایی در تولید هزاران تن پروتئین دریایی و تامین امنیت غذایی کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی با رویکرد استفاده از روش های نوین آبزی پروری ، استفاده از پتانسیل منابع آبی کشور و مدیریت شرایط و نهاده های تولید، تنها در سال 1398 بالغ بر 185600 میلیون ریال تسهیلات پرورش ماهی در دریا برای احداث سه طرح بزرگ در استان های بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان با مجموع ظرفیت تولید سالانه 2000 تن پرداخت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تراکتور و ادوات کشاورزی با درآمد کشاورزان همخوانی ندارد. به عنوان مثال کشاورزی که ۱۰ هکتار زمین دارد، برای خرید تراکتور و ادوات باید ۳ میلیارد تومان هزینه کند که توان پرداخت این رقم را ندارد و از طرفی دریافت تسهیلات با سودهای بالا توجیه اقتصادی ندارد.

 او با بیان اینکه توسعه کشاورزی مدرن و پیشرفته نیازمند حمایت همه جانبه دولت است، افزود: علی رغم آنکه سود تضمینی کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ درصد است، اما کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی باید برای دریافت تسهیلات سود ۲۳ درصدی پرداخت کنند، درحالی‌که اگر بدنبال افزایش بهره وری و تحقق شعار سال هستیم، باید تسهیلات با نرخ بهره پایین در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

ایمانی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش منابع آبی نسبت به دنیا و کاهش سطوح ناشی از توسعه روستاها، جاده سازی و شهرک سازی نیاز است که با تغییر در کشاورزی سنتی و معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و دقیق، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه سرمایه گذاری مناسبی در تراکتور و کمباین نداریم، گفت: بنابر آمار ۳۰۰ هزار تراکتور با متوسط ۱۳ سال به بالا در کشور وجود دارد و از طرفی واردات محدود تکاپوی نیاز کشور را نمی دهد.

 او با بیان اینکه دسترسی به تکنولوژی روز دنیا به منظور ایجاد رقابت نیازمند برنامه ریزی است، گفت: امکان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بدون منابع مالی و اعتبارات وجود ندارد، از این رو نوسازی ناوگان مکانیزاسیون نیازمند حمایت از کشاورزان و بهره برداران است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود