Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-شهردار مشهدمقدس گفت: تمامی مطالعات لازم در زمینه پروژه کوه پارک در مشهدمقدس صورت گرفته است. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلایی عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ پیرامون ارتفاعات جنوبی مشهد اظهار داشت: در آذر سال 97 در مواجهه با این موضوع، شهرداری در یک دو راهی قرار گرفت که از یک طرف با نظر شورای شهر و فشار شورای شهر در جهت اجرای عمرانی این پروژه توسط شهرداری و از جهت نیاز ترافیکی شهر در سند بالادست وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در برخی از عناصر استانی نیز این خواسته خصوصا نیروی انتظامی مبنی بر تاکید جدی حل مشکل ترافیکی وجود داشت.

شهردار مشهد تصریح کرد: در وجه مقابل چند نکته در مخالفت با این پروژه وجود دارد نکته اول این مسئله است که در ذات ایجاد کمربندی، تخریب محیط زیست وجود داد.
 
کلایی تصریح کرد: نکته دوم مبحثی است که راه ایجاد شده محرک توسعه است و همراه خود ساخت و ساز و شهرسازی و توسعه فضایی در مجاورت راه را به همراه خواهد داشت، نکته سوم نیز آن خواهد بود که ما علاوه بر تخریب محیط زیست در ساخت پروژه، تخریب در بهره‌برداری را در پیش داریم که می‌توان از آن با مثال آلودگی‌های صوتی، آلودگی هوا و گذر خودروها با سرعت بالا در جهت صدمه به حیات وحش اشاره کرد.

از گوشه و کنار خراسان رضوی| شهرداری مشهد 200 میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا اختصاص دادگواهینامه استاندارد بین‌المللی "ایزو 10015 " شهرداری مشهد تمدید شدابتلای شهردار مشهد به کرونا صحت ندارد / کلایی صبح امروز با مسئولان شهرداری مشهد جلسه داشت

شهردار مشهد در ادامه گفت: مخالفت دیگری که وجود داشت این بود که عده‌ای معتقد بودند که این پروژه نه تنها از جهت ترافیک اثر مثبتی ندارد بلکه اثرات منفی ترافیکی هم خواهد داشت.

کلایی با اشاره به تحریک توسعه‌ای اذعان داشت: صحت این مسئله هنوز مشخص نیست اما عده‌ای در صحبت‌های حاشیه‌ای مدعی هستند که این تحریک توسعه‌ای طبیعی نخواهد بود و افرادی خاص زمین‌های اطراف را در اختیار خواهند گرفت که نیاز به کنترل و رصد دستگاه‌های نظارتی دارد.

وی اظهار داشت: شورای شهر فشار جدی بر اجرای این پروژه دارد اما شهرداری مواضع مختلف را در به جهت کارکرد مشورت در اختیار ستاد تدبیر گذاشت که در آن ستاد نیز نظرات مختلف وجود داشت.

کلایی اظهار داشت: شهرداری در این جلسه پیشنهاد داد که اگر بتوان کاربری پیدا کرد که متناسب با وضعیت زیست محیطی اطراف باشد می‌توان آن را به عنوان کاربری جایگزین کمربندی در نظر گرفت.

شهردار مشهد گفت: شورای شهر در جلسات مختلف مبنی بر اجرای پروژه کمربندی بر فشار خود بر شهرداری می‌افزود.سازمان بازرسی در گزارش خود نکات مختلفی را در مورد این پروژه مطرح کرده که جمع‌بندی جلسات شورا این بود که مجموعه ادله‌ موجود توسط دانشگاه فردوسی مشهد بررسی و نتیجه آن اطلاع داده شده و به آن استناد شود.

کلایی افزود: جمع‌بندی دانشگاه این بود که با رعایت نکاتی، کمربندی قابل اجرا است، اما شهرداری این موضوع را به دلیل نبود مطالعه زیست محیطی در مورد پروژه نپذیرفت.

وی ادامه داد: با صحبت‌هایی که با فعالان محیط زیست مبنی بر اجرای پروژه علی‌رغم هزینه‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده صورت گرفت نظر آنها بر عدم اجرا و ادامه پروژه بود که شهرداری تصمیم خود را بر عدم اجرای پروژه کمربندی به شورای شهر ابلاغ کرد.شورای شهر با اعلام عدم امکان هدر دادن منابع عمومی پروژه را ملزم به اجرای مطالعات زیست محیطی دانست.

شهردار مشهد ادامه داد: در ادامه شهرداری به این نتیجه رسید که نمی‌توان این پروژه را نیمه کاره رها کند و باید کاربری جایگزین برای کمربندی پیدا کند که با پیشنهادهای مختلف پارکینگ موافقت شد و با توجه به کاشت حدود دویست هزار هکتار بهتر است که مردم به این فضا دسترسی داشته باشند.

کلایی در ادامه با اشاره به پروژه کوه‌پارک گفت: در این مسئله دو نکته وجود دارد، یکی این که چرا کوه‌پارک به عنوان پروژه جایگزین انتخاب شده و آیا برای این پروژه مطالعه‌ای شده یا خیر که در جواب باید گفت بله مطالعات در این زمینه انجام و پیوست شده است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه آیا پروژه کمربندی با مطالعات زیست محیطی قابل جمع است و قابلیت اجرا را دارد یا خیر، در این باره نیز ابلاغ شده است که مطالعات در این زمینه انجام شود.

شهردار مشهد گفت: آقای پژمانفر سه دغدغه در این طرح مطرح کردند که از کجا مطمئن باشیم که این مجموعه تبدیل به کمربندی نمی‌شود زیرا معتقد بودند که پروژه کوه‌پارک حتی به صورت کوتاه مدت هم مورد استفاده مردم قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: دغدغه دوم نیز مسئله‌ای است که چه کنیم که این منطقه به کمربندی تبدیل نشود که در پاسخ نیز پنج راه حل برای این مسئله چاره‌اندیشی شد، عدم ساخت دو عرضه پل هاشمیه، عدم ساخت دو عرشه پل لادن، تغییر در طراحی نقشه‌های کمربندی، ایجاد ورودی کم عرض و ایجاد فضای خانوادگی تفرجگاهی برای این مسئله موافقت شهرداری قرار گرفت.

کلایی تصریح کرد: با اجرای این موارد از لحظه تصمیم تا اجرای کمربند جنوبی یک سال تا اجرای پروژه کمربندی زمان خواهد برد. در واقع برای پایداری چنین موضوعی نیاز به حضور مردم در پروژه کوه‌پارک را داریم زیرا اگر جایی  به مکانی مردمی تبدیل شود هیچ‌کس نمی‌تواند آن را به جاده تبدیل کند.در این پروژه شهرداری با مخالفت‌های شورای شهر مواجه بود، اما در عین حال با حمایت‌های بزرگان استان روبرو بود. همچنین شهرداری انتظار حمایت سمن‌ها را داشت که برخلاف انتظار با فشار این گروه‌ها مواجه شد که شخصا دیدگاه من نسبت به این گروه‌ها به کلی تغییر کرد.

وی با اشاره به پادگان لشکر77 گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و سمن‌ها برای تبدیل سه هکتار اراضی این پادگان به پارک و مراکز فرهنگی تاریخی ورود کنند.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به مشکلات روستاهای اطراف مشهد تصریح کرد: دو زیر ساخت برای آب، برق و گاز مناطق حاشیه‌ای لازم است، نخستین مورد نیاز قانونی به مصوبه کمیسیون ماده پنج است و مورد دوم نیز مشکلاتی است که به سبب مالکیت اراضی توسط آستان قدس رضوی  از جهت هرگونه معبر شکافی وجود دارد.

انتهای پیام/281/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه کوه پارک پروژه کمربندی شهردار مشهد اجرای پروژه زیست محیطی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آستان قدس رضوی باید همکاری و همراهی لازم با شهرداری، برای احداث ایستگاه باب‌الجواد(ع) در خط ۳ مترو را داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی، با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر مشهد، پروژه احداث خط ۳ مترو است، اظهارکرد: یکی از تأکیدات جدی شورای شهر، برخورداری پروژه‌های عمرانی از پیوست زیارت است و متولیان حوزه زیارت باید دغدغه فراهم آوردن شرایط زیارت آسان و ارزان را برای عموم داشته باشند.

وی گفت: در شرایطی که همه اهتمام مدیریت شهری، ترویج فرهنگ زیارت و بسط و توسعه فرهنگ رضوی در سطح شهر مشهد است، آستان قدس رضوی هم باید همراهی لازم برای اجرای بزرگترین پروژه شهری، یعنی خط ۳ مترو را با شهرداری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ابَرپروژه خط ۳ مترو مشهد نباید بدون پیوست زیارت باشد، چرا که این امر زیبنده شهر زیارتی چون مشهد نیست، این پروژه را معطل نمی‌کنیم و مردم باید هرچه زودتر از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: همکاری آستان قدس با شهرداری مربوط به ایستگاه باب‌الجواد (ع) است که شهرداری تاکنون هزینه‌های زیادی برای این پروژه انجام داده و بهره‌برداری و تکمیل آن، بدون پیوست زیارت، خسارت بزرگی به شهر است.

کد خبر 744757

دیگر خبرها

  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • هشدار شهردار غزه نسبت به پیامدهای زیست‌محیطی عدم جمع‌آوری زباله‌ها
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال آذربایجان غربی
  • سرعت در احداث تله کابین علی آبادکتول/مجوزهای زیست‌محیطی اخذ شد
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • افزایش شاخص‌های زیست‌ محیطی در ارتفاعات شیراز