Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار تهران با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زیر ١٠ درصد رسیده است، گفت: در ۴۴ درصد افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده است. تاریخ انتشار: 18:43 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۸۹۰

خبرگزاری میزان - انوشیروان محسنی بندپی امروز و در حاشیه اولین جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به ویژگی‌هایی که استان تهران دارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به زیر ١٠ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مخصوصا در ۴۴ درصد افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: پیشنهادمان به ستاد ملی کرونا این است که استفاده از ماسک را الزام کنیم و تا آن زمان هم وزارت بهداشت آموزش‌های لازم را که چگونه می‌توان از یک ماسک دوبار استفاده کرد و یا از چه وسایل و چه پارچه‌های ارزان قیمتی می‌توان به عنوان ماسک استفاده کرد؛ آن را هم در دستور کار آموزشی خود قراردهند.

استاندار تهران بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم براساس دستور رییس جمهور نسبت به تامین ماسک‌های ارزان قیمت، مکلف شده است. زیرا واقعیت این است که قرار شد ما یک زندگی اقتصادی توام با کرونا را داشته باشیم، چنانچه اثربخش‌ترین راه جلوگیری از انتقال چرخه بیولوژیکی ویروس کرونا نیز همان، رعایت بهداشت فردی و محیطی و استفاده از ماسک است.

محسنی بندپی درباره امکان از سرگیری محدودیت‌ها در تهران نیز گفت: بالای ٩٠درصد تهرانی‌ها در مترو از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری هم زمینه دسترسی و امکان آن را برای مسافران فراهم کرده است، بعید می‌دانم در این زمینه وارد تجدید نظر شویم.

وی درباره امکان بازگشایی تالار‌ها در تهران نیز تاکید کرد:ما مخالف بازگشایی تالار‌های عروسی هستیم، ولی برای سرو غذا با فاصله گذاری اجتماعی و آن حالتی که پروتکل مشخص کرده به صورت ضربدری نشستن، مناسب است، اما توصیه مان به در خانه ماندن است. در استان‌هایی که مراسم عروسی در تالار داشتند، افراد به صورت جمعی به کرونا مبتلا شده اند.

محسنی بندپی درباره کاهش ساعات کاری ادارات در روز‌های گرم نیز بیان داشت: اینکه وسایل سرمایشی روی ٢۵درجه سانتیگراد قرار داده شود به کاهش مصرف برق کمک می‌کند، دستگاه‌های اجرایی هم که مولد تامین انرژی دارند می‌توانند در آن ١٠روز گرم تابستات استفاده کنند وگرنه تصمیمی که برای همه استان‌ها قابل استفاده باشد به هیئت دولت پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر همین صرفه جویی شود، شاید نیاز به تغییر ساعت اداری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: استاندار تهران: دادگستری و دادستانی در شرایط کرونایی کمک کار ما بودند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بندپی استاندار رعایت فاصله گذاری اجتماعی استاندار تهران محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید

به گزارش قدس آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد ضریب جینی ایران در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و به کمترین رقم طی ۸ سال گذشته رسیده است.

ضریب جینی ایران که میزان شکاف درآمدی را نشان می دهد در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۵.۵ درصد اعلام شده بود اما این رقم در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۰.۷ واحدی به ۳۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ضریب جینی ارقامی از ۰ تا ۱۰۰ را در برمی‌گیرد که هرچه این رقم بیشتر باشد دلالت بر شکاف و نابرابری درآمدی بیشتر در یک کشور دارد. به عبارت بهتر، اگر همه افراد جامعه به اندازه هم درآمد داشته باشند، ضریب جینی معادل صفر و اگر تمام درآمدها تنها به یک نفر برسد، ضریب جینی ۱۰۰ است که این بدترین حالت ممکن خواهد بود.

بدین ترتیب پس از ۸ سال دوباره ضریب جینی ایران به رقم ۳۴.۸ درصد رسیده است.  بانک جهانی در سال ۲۰۱۴ نیز رقم ضریب جینی ایران ۳۴.۸ را  درصد اعلام کرده بود. کمترین رقم ثبت شده برای ضریب جینی در ایران طی سه دهه گذشته مربوط به سال ۲۰۱۳ است که این رقم به ۳۴ درصد رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد اقتصادی کشور به ۶ درصد رسیده است
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید