Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:04:20 GMT

رفع مشکل حقوقی فرودگاه قم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۶۹۷۷

رفع مشکل حقوقی فرودگاه قم

ایسنا/قم رییس کل دادگستری استان قم از رفع مشکل حقوقی فرودگاه قم خبرداد.

صبح امروز نشستی در ساختمان کل دادگستری استان قم با حضور رئیس کل دادگستری استان قم، معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان برگزار شد. در این نشست 2 ساعته بعد از صحبت های رئیس کل دادگستری، جلسه به صورت پرسش و پاسخ پیش رفت و سوالاتی که توسط خبرنگاران حاضر در جلسه پرسیده شد، توسط یکی از مقامات مربوطه پاسخ داده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرورفتگی میدان کشاورز و آتش سوزی پارک سالاریه

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان استان در پاسخ به سوالی در خصوص فرورفتگی میدان کشاورز و آتش سوزی پارک سالاریه گفت: در حادثه میدان کشاورز که منجر به فوت چند تن شد، رسیدگی به این حادثه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تخصصی بودن قضیه و نیاز به نظر کارشناسی، دو موضوع در این حادثه مطرح شد یکی علت فرورفتگی و مقصر آن و دیگری علت فوت افراد که نظرات کارشناسان بیان شد و با پیگیری های دستگاه قضا، مقصرین حادثه مشخص شدند و روند قانونی این پرونده در حال اجرا است، در خصوص مسئله آتش سوزی هم چهار نفر بازداشت شدند و چون تحقیقات پرونده ادامه دارد، فعلا نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری بدهیم.

پرونده گوهر ناز و موسسات حقوقی

وی در خصوص پرونده شرکت گوهرناز بیان کرد: این پرونده کثیرالشاکی است، این پرونده بیش از 4هزار شاکی از سراسر کشور دارد، تا امروز تقریبا 2200 نفر از شاکیان مراجعه کردند ولی باقی شاکیان به خاطر محدودیت های موجود در بیماری کرونا، هنوز نتوانسته اند مدارک خود را تحویل بدهند، باید اظهارات و مدارک شاکیان جمع آوری شود، قسمت دیگر پرونده ردیابی مالی است، با توجه به این که میزان جذب سرمایه این شرکت، مبلغ بالایی بود، باید به طور دقیق مشخص شود که این پول ها چگونه استفاده شده، آنچه که برای شاکیان اولویت دارد جبران ضرر آن هاست، باید اموال متعلق به شاکیان شناسایی و توقیف شود که بخشی از این کار انجام شده است، دراین پرونده با توجه به تعداد شاکیان و میزان جذب سرمایه ای که داشته است جا دارد که تحقیقات ادامه پیدا کند.

دادستان استان در خصوص تبلیغات برخی از موسسات حقوقی گفت: با موسسه حقوقی حصا به خاطر تبلیغاتی که داشت، برخورد شد و بعد از آن در جلسه ای که در خصوص این موسسات برگزار شد، قرار شد که هیچ یک از موسسات حق استفاده از برخی جملاتی مثل "تضمین موفقیت پرونده" را نداشته باشند.

پروژه فرودگاه قم

رئیس کل دادگستری استان قم در رابطه با پروژه فرودگاه قم عنوان کرد: بحث احداث فرودگاه به دادگستری مربوط نمی‌شود اما بخش حقوقی این پروژه باید توسط دادگستری پیگیری شود، مدتی قبل که وزیر راه و شهرسازی به قم سفر کرده بودند، مطلبی از ایشان دیدم که گفته بودند مسئولین استان اگر مشکلات حقوقی این پروژه را حل بکنند، ما آمادگی ادامه پروژه را داریم، من در حضور شما می‌گویم که در حال حاضر پروژه فرودگاه قم هیچ مشکل حقوقی ندارد.

وی ادامه داد: در دادگستری پرونده ای در رابطه با نحوه تصرف اراضی که بنا در آن ها احداث شده، تشکیل شد، بخشی از ملک برای منابع طبیعی و تعدادی اراضی اشخاص حقیقی بود، به این ها وعده هایی داده شده بود که عملی نشد، در نتیجه هم منابع طبیعی و هم اشخاص حقیقی شکایت کردند و دادگاه هم با توجه به شواهد و مدارک موجود، حکم خلعیت و قلع ساختمان ها را داد، خلعیت قانونی و شرعی است و باید یا جبران کنند یا صاحبان زمین را راضی کنند، اما در رابطه با قلع ساختمان ها، تشخیص دادگاه تجدید نظر بر این بود که با از بین بردن این ساختمان ها اتلاف هزینه و منابع عمومی انجام شده، بنابراین نسبت به قلع بنا موضوع منتفی شد.

مظفری گفت: من امروز اعلام می کنم برای ادامه پروژه فرودگاه هیچ مشکل حقوقی وجود ندارد، ان شاءالله وزیر محترم راه طبق وعده ای که داده اند، کار را می‌توانند شروع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري پروژه فرودگاه قم کل دادگستری استان قم پروژه فرودگاه فرودگاه قم مشکل حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است