Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در نشست خبری هفته صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در مشهد افزود: امسال به رغم کاهش مسافران و زائران میزان مصرف آب در مشهد نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته و مهم‌ترین علت آن بیماری کرونا و کاربرد بی رویه آب در بخش شست و شو بوده است.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که در خرداد ماه امسال مصرف آب در مشهد ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود کاهش مسافران و زائران افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره طرح یکپارچه سازی خدمات شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: از مجموع ۳۵۳ روستا در شهرستان مشهد که خدمات رسانی آنها به شرکت آبفای مشهد واگذار شده، تاکنون ۲۲۲ روستا تحویل‌گیری شده است.
اسماعیلیان افزود: شرکت آب و فاضلاب مشهد آماده تحویل گیری روستاهای باقی مانده و ارائه مسوولیت قانونی خود است و از متولیان توزیع آب در این روستاها شامل دهیاریها، بخشداریها و شوراهای اسلامی در این زمینه تقاضای همکاری دارد.

وی اضافه کرد: به دنبال اقدامات انجام شده با هدف رفع مشکلات در ۷۹ روستا در اطراف مشهد که شرایط بحرانی دارند تاکنون اقدامات مختلقی نظیر حفر ۲۲ حلقه چاه، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع شبکه، احداث ۲۰ باب مخزن با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ متر مکعب و بهسازی ۴۰ حلقه چاه در حال اجراست. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از اجرای پروژه های مختلف آب و فاضلاب در کلانشهر مشهد با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال طی سال جاری خبر داد.

اسماعیلیان افزود: طرح انتقال آب از سد دوستی به سد طرق و پروژه "حضرت نبی اکرم" در پهنه مرتبط به اطراف حرم مطهر،  احداث ۱۱۰ هزار متر مکعب مخزن و اجرای خطوط انتقال فاضلاب در مناطق مشکل‌دار مشهد مانند شهید باهنر و منطقه ثامن  از جمله این طرحهای در حال اجراست.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود چالشهای مالی و اقتصادی و کمبود اعتبارات اقدامات مختلفی در راستای پایداری تامین آب مشهد و کاهش وابستگی به منابع سطحی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال انجام شده است که منجر به افزایش ظرفیت تامین آب مشهد به میزان هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه شده است.

برداشت آب از منابع آب تجدیدپذیر خراسان رضوی دو برابر حداکثر مجاز است

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه ای خراسان رضوی نیز طی سخنانی گفت: برابر استاندارهای جهانی باید ۴۰ تا ۷۵ درصد از منابع آب تجدید پذیر برداشت شود که این میزان در خراسان رضوی از ۱۰۰ درصد بیشتر شده است و طی سالهای گذشته تا ۱۶۰ درصد نیز رسید که در سالهای اخیر با اقدامات انجام شده به ۱۲۵ درصد کاهش یافت.

محمد علایی افزود:سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی در خراسان رضوی برداشت می‌شود و سطح افت آبهای زیرزمینی در این استان به یک متر رسیده است و تاکنون ۳۰ میلیارد متر مکعب آب از آبخوانها را نابود کرده‌ایم.

او ادامه داد: با اقدامات انجام شده سال گذشته ۴۶۳ میلیون متر مکعب آب کمتر از منابع زیر زمینی در خراسان رضوی برداشت شده است که ۴۰۱ میلیون متر مکعب از آنها را کشاورزان کمتر برداشته‌اند و ۶۲ میلیون متر هم از طریق انسداد بیش از دو هزار چاه آب صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه ای خراسان رضوی گفت:  ما در سرزمین خشک و کم آبی واقع شده‌ایم و بارش‌های خوب در دو سال متوالی نشانه ترسالی نیست بلکه از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین حکایت دارد لذا باید خود را برای روزهای سخت آماده کنیم. 

علایی افزود: کاهش بارندگی، افزایش تعریق و تبخیر آب و اضافه برداشت از منابع آبهای زیرزمینی از چالشهای  حوزه آب در خراسان رضوی به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی به دلیل پایین بودن میانگین بارندگی سالانه به میزان ۲۲۰ میلیمتر، افزایش تبخیر ۸۰ درصدی آب، منابع تجدید پذیر آبی که خیلی کمتر از میانگین کشوری و جهانی است و از سوی دیگر برداشت زیاد آب از منابع زیرزمینی با کمبود آب مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه ای خراسان رضوی تهیه و اجرای طرح سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی، عملیاتی شدن مدیریت مشارکتی در حوزه آب با حضور کشاورزان، مردم و مسوولان و نصب کنتور بر روی همه چاههای کشاورزی و رصد و کنترل چاههای آب با  نصب کارت آب را از اقدامات منحصر به فرد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برشمرد.
نشست خبری مدیران حوزه آب و فاضلاب استان خراسان رضوی همزمان با آغاز هفته صرفه جویی و مصرف بهینه آب امروز به میزبانی شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد.
یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی مصرف آب در کشور نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها مشهد بارندگی شركت آب و فاضلاب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بارندگی شركت آب و فاضلاب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی آب و فاضلاب مشهد بارندگی شركت آب و فاضلاب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی آب و فاضلاب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی شرکت آب و فاضلاب مشهد مدیرعامل شرکت آب خراسان رضوی منابع آب میلیون متر انجام شده متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری باغات، باغچه‌ها، صیفی‌جات، تأمین آب دام‌ها، پر نمودن استخر‌ها، استفاده از آب شرب برای ساخت و ساز‌ها و ... خلاف مقررات بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد که از مهم‌ترین عواقب آن قطع انشعاب آب، سلب امتیاز و معرفی افراد خاطی به مراجع ذی صلاح خواهد بود بدین وسیله از همه مشترکان محترم تقاضا می‌شود ضمن پرهیز از اسراف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب با مدیریت مصرف آب، همچون سالیان گذشته خادمان خود را در شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای ارائه خدمات بهتر و پایدارتر به کلیه هم‌استانی‌های عزیز در اقصی نقاط استان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد