Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، با توجه به شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی کرونا، تعطیلی مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، برگزاری کلاس‌های مجازی، ضرورت اهمیت دوره پیش‌دبستانی، تحقق اهداف مهم مربوط به زبان‌آموزی و آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول دبستان، از سوی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش چارچوب برنامه و شیوه نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری جهت اجرا به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شیوه نامه آمده است که کلاس‌های کوتاه‌مدت پیش‌دبستانی (آمادگی) برای بازماندگان از دوره یک‌ساله به‌ویژه در مناطق دوزبانه تشکیل و متناسب با مقتضیات استان و شرایط کرونایی، اقدام لازم برای تداوم آموزش و یادگیری در دوره پیش‌دبستانی صورت پذیرد. حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع است.

همچنین برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و یا آموزش نیمه‌حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی با استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی، شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه دانش‌آموزی شاد؛ ارتباط با والدین و اعضای خانواده جهت آموزش در خانه، آموزش انفرادی و ... مورد تأکید است.

حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع بوده و ثبت‌نام نوآموزان جذب‌شده در سامانه سناد ضروری است.

متن شیوه‌نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری: 

کد خبر 524056 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس دانش آموز مناطق دوزبانه برگزاری کلاس پیش دبستانی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هماهنگی لازم برای برپایی آزمون نهایی در ۲۲۶ حوزه امتحانی انجام شده است.


حسین کمالی افزود: با همکاری مشترک مدیران و مسئولین واحد‌های حراست و سنجش آموزش و پرورش تبیین برگزاری آزمون‌های نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم انجام شد.


وی با تاکید بر برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی به عنوان راهبرد مهم آموزش و پرورش استان افزود: آزمون‌های نهایی در سه پایه تحصیلی در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: امسال علاوه بر پایه دوازدهم، امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نیز به صورت نهایی برگزار می‌شود.

وی گفت: بر اساس تغییراتی که در کنکور داده شده، سوابق تحصیلی دانش آموزان و امتحان نهایی پایه دوازدهم ۵۰ درصد در قبولی کنکور تاثیر مستقیم دارد.

کمالی بیان کرد: ۲۲۶ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان استان پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای منسجم‌تر آزمون‌های نهایی در استان مازندران فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دانش‌آموزان و والدین از سلامت برگزاری آزمون نهایی اطمینان خاطر داشته باشند چرا که از حقوق آنها در این مرحله سرنوشت‌ساز به درستی مراقبت می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: آزمون‌های نهایی امسال از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد.

حسین کمالی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و امتحان نهایی ۷۶ هزار و ۱۴۹ نفر در آزمون نهایی خرداد شرکت خواهند کرد افزود: همه دستگاه‌ها لازم است در مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیارد تومان بودجه برای تجهیزات و برگزاری امن امتحان در حوزه‌های امتحانی اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر