Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد یساولی با بیان اینکه تعداد آتش سوزی ها به ویژه در علفزارها، زمین های بایر و فضای سبز بر اثر گرم شدن هوا افزایش یافته است، اظهار داشت: فقط در خردادماه امسال؛ تعداد هزار و 82مورد حریق علفزار به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام شد که با تلاش شبانه روزی آتش نشانان کرج در قالب 2هزار و 990 نفر در زمان 979 ساعت اقدام به اطفاء و مهار آتش سوزی ها علفزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به این که این حجم از مهار حریق علفزارها در مدت سال های گذشته بی سابقه بوده است، اذعان کرد: این نوع از عملیات ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجب خستگی شدید آتش نشان ها با توجه به طولانی بودن زمان عملیات ها می شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست برای همه ماست و باید در حفاظت از آن به ویژه در مقابل آتش‌سوزی مراقبت کنیم، گفت: اگر افراد می‌خواهند جایی برای گردش و تفریح بروند و آتش روشن کنند، حتما" از فضاهایی که در پارک‌ها تعبیه شده است، استفاده کنند‌ و یا در زمین خاکی و دور از علف‌ها و درختچه‌ها آتش روشن کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج یادآور شد: پس از اتمام کار خود با آتش، حتماً آن را با آب خاموش کنند و سپس خاک را زیر و رو کرده و مطمئن شوند که آتش زیر آن نیز خاموش شده است؛ همچنین مراقب آتش‌بازی بچه‌ها نیز باشند.

یساولی ادامه داد: به هیچ وجه بطری‌های شیشه‌ای را در طبیعت نباید رها کرد، این بطری‌ها در گرمای شدید با متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری کرج آتش نشانی شهرداری کرج آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سمیعی مطرح کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ از حریق یک واحد تجاری (کارگاه چوب بری) در جاده مخصوص تهران - کرج مطلع شدیم.

وی افزود: برای اطفای حریق و امداد رسانی به این حادثه ۲۱ نیروی آتش نشان به همراه یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری آب و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

سمیعی بیان کرد: این حریق در کارگاه چوب بری به متراژ حدوداً ۵۰۰ مترمربع شعله ور و با تلاش آتش نشانان حریق کاملاً مهار و موقعیت حادثه ایمن سازی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه با حضور به موقع آتش نشانان از سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری شد، عنوان کرد: این حادثه مصدومی در بر نداشت.

کد خبر 6087177

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار