Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:12:44 GMT

۲ هزار و ۱۳ بافنده فرش دلفانی فاقد بیمه هستند 

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۷۴۵۳

۲ هزار و ۱۳ بافنده فرش دلفانی فاقد بیمه هستند 

 رضا رضایی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات بیمه ای بافندگان فرش اضافه کرد: تعدادی از این افراد چندین سال حق بیمه خود را  واریز کرده‌اند اما با تاخیر چند روزه در پرداخت حق بیمه به دلیل نداشتن شرایط مالی، بیمه آنها قطع شده و سازمان تامین اجتماعی راضی به قبول برگشت این افراد در جهت پرداخت دوباره حق بیمه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان فرش و قالیبافان، بیمه و امنیت شغلی آنان است که باید تلاش شود این قشر از جامعه بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: قالیبافان این شهرستان سال گذشته بیش از ۲ هزار فرش از نوع ظریف، کرک، ابریشم و تابلو فرش تولید و روانه بازار کرده اند.

رضایی با بیان اینکه راه اندازی خانه فرش مطالبه و نیاز جدی بافندگان در این شهرستان است افزود: خانه فرش بعنوان تشکل صنفی تاثیرگذار می تواند در جهت رصد رفع مشکلات، ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی، ترویج و مهارت های آموزش، خرید مواد اولیه مرغوب و ارزان موثر باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با حمایت مسوولان و راه اندازی و احیا خانه فرش بخشی بزرگی از مشکلات قالیبافان شهرستان دلفان رفع شود. 

وی ادامه داد: این قشر آسیب پذیر چشم به راه حمایت دولت و چترحمایتی سازمان تامین اجتماعی هستند تا بتوانند به جایگاه واقعی خود بازگردند.

قیمت معاملات ملکی در دلفان ساماندهی می‌شود

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان با بیان اینکه  با توجه به افزایش غیرمتعارف اجاره و رهن مسکن، نظارت بر بنگاه مشاوران املاک در این شهرستان بیشتر می‌شود.

رضا رضایی افزود: با توجه به ایام جابجایی مستاجرین نظارت بر واحد های مشاوره املاک باید به صورت مستمر توسط هیئت مدیره اتحادیه صورت گرفته و گزارش تخلفات به اداره صمت ارسال شود.

وی با اشاره به وجود برخی دلالان در بازار مسکن اظهار داشت: مسوولیت هرمعامله ای در واحد های مشاوره املاک مستقیما متوجه شخص صاحب پروانه کسب می باشد و با واحد های متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان از مشاوران املاک سطح شهرستان خواست در جهت کمک به مستاجران از عقد معاملات رهن و اجاره خارج از عرف خودداری نمایند و در صورت تخلف برخورد جدی و قانونی با افراد خاطی انجام شود.

۱۴۰ تن برنج تنظیم بازار در دلفان توزیع شد

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: ازآغاز ماه رمضان تاکنون ۱۴۰ تن برنج طرح تنظیم بازار با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شده است.

رضا رضایی افزود: ۱۴۰ تن برنج وارداتی توسط ۴۰ فروشگاه موادغذایی در نقاط مختلف شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توزیع شده است.

وی بیان کرد: ۴۵ تن شکر نیزبه قیمت هربسته ۹۰۰ گرمی پنج هزار و ۶۰۰ تومان با هدف تنظیم بازار در نقاط مختلف شهرستان دلفان توزیع شد.

وی ادامه داد: اداره صمت دلفان در اجرای طرح مواسات، نهایت همکاری با مردم و گروه های جهادی  را داشته و مواد غذایی مورد نیاز را فراهم و با قیمت مناسب در اختیار آنان گذاشته است.

داروخانه‌های متخلف دلفان ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شدند

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: از ابتدای امسال تا کنون هشت پرونده تخلفاتی داروخانه‌های این شهرستان به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گفته وی با نظارت مستمر بر داروخانه های سطح شهر تاکنون هشت فقره پرونده تخلف تشکیل و برای بررسی و رسیدگی حکم به تعزیرات حکومتی شهرستان دلفان ارسال شده است.
وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دلفان و ضرورت عرضه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کنترل مراکز مربوطه و نظارت بر عرضه کالاها انجام شده  و این روند ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه کالای بهداشتی، درمانی و قاچاق و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار این اداره است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

پلمب ۳۰۰  واحد صنفی متخلف در دلفان

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان با بیان اینکه ۳۰۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان پلمب شد.

وی اظهار داشت : گروه های مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان روزانه بازرسی های متعددی از واحدهای صنفی به صورت محسوس و نامحسوس انجام می دهند.

برچسب‌ها فرش سازمان تأمین اجتماعی نورآباد دلفان صمت لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش سازمان تأمین اجتماعی نورآباد دلفان صمت لرستان فرش سازمان تأمین اجتماعی نورآباد دلفان صمت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل  محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را در آن برگزار کرد.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود خود، برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در سه شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است خاطر نشان کرد: این کتابخانه فاقد استانداردهای مد نظر ماست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص استانداردهای مد نظر این اداره‌کل برای کتابخانه مطلوب گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود ولی با فضای موجود  این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی شهر ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه ‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده سال قبل این اداره کل  در سطح کتابخانه ‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • محفل انس با قرآن کریم در شهرستان دلفان برگزار شد
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید