Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در لرستان مبارزه سخت‌گیرانه با فساد را یکی از وظایف قوه قضائیه دانست و گفت: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه باید با شدت بیشتری پیگیری شود. ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان لرستان و جمعی از کارکنان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام گرفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی یک شخصیت علمی، فرهنگی و هدفمند بود که به عنوان بنیان گذار دستگاه قضا اسلامی در نظام نوپای جمهوری  اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان لرستان شهیدان حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی و شهید محمد حسین صادقی به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بودند که در هفتم تیرماه به وسیله منافقان کوردل به شهادت رسیدند، شهید فخر الدین رحیمی که دارای ایمان به تمام معنا و سراسر وجودش شور انقلابی بود دنبال اقامه عدل بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در دستگاه استان لرستان حضور افرادی با سابقه در قوه مقننه و قضایی ظرفیت بسیار خوبی است که به حل مشکلات کمک می‌کند و در جلسات مکرر شاهد تسلط قضات و معاونان دادگستری استان بر مسائل هستیم.

محکومیت ‌سنگین متهمان پرونده فساد پتروشیمی در اردبیل / شناسایی کانون‌های فساد در سپرده‌گذاری‌ها ‌رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: 20 نفر در پرونده فساد اقتصادی مرز «پرویزخان» دستگیری شدندخرم: شفاف‌سازی نظام مهندسی بحرانی شد/ راه مبارزه با فساد قلع و قمع با شمشیر نیست

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی قوه قضائیه اقامه عدل است بیان کرد: مکتب اسلام از صدر تاکنون براساس عدل پایه‌گذاری شده است و به طور یقین قوه قضائیه در هر سال نسبت به سال قبل باید پیشرفت داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری آورده جدیدی داشته باشد که این آورده جدید با برنامه‌ریزی امکان دارد. 

شاهرخی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید گفت: جهش تولید در دستگاه قضا و فرهنگی به معنای تحول در کارها و  فعالیت‌هاست که این تحول با برنامه‌ریزی انجام می‌شود که بر همین اساس باید برنامه‌ها زمان بندی شوند، در قانون اساسی برای قوه قضائیه وظایف گسترده‌ای از جمله احیا حقوق عامه که همین وظیفه گستره وسیعی دارد از امنیت  تا عرصه‌های بین المللی را شامل می‌شود. 

وی تصریح کرد: قوه قضائیه استان لرستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به طور یقین آورده جدیدی خواهد داشت و همچنین هیئت‌های اندیشه ورز دفتر نماینده ولی فقیه در استان حمایت از کلیه دستگاه‌ها و نظارت بدون دخالت در امور دستگاه‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی است و به تعبیری واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مبارزه سخت‌گیرانه با فساد از دیگر وظایف قوه قضائیه است که خوشبختانه این روزها شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضائیه و برنامه‌های رئیس این قوه هستیم البتهمبارزه با فساد در درون قوه قضائیه باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

وی اظهار داشت: اعمال قانون با صلابت و بدون بی‌رحمی در مقابل هنجارشکنان، متاسفانه در استان لرستان خرید و فروش سلاح در حال انجام است که مستلزم  همکاری برخی دستگاه‌ها و به ویژه نیروی انتظامی با دستگاه قضا در راستای مبارزه با هنجارشکنان است. 

شاهرخی با اشاره به مطالبات  مقام معظم رهبری از دستگاه قضا افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا بهره‌گیری از منشور حضرت علی (ع) به مالک اشتر است که می‌فرمایند در انتصاب قاضی و  مدیران دستگاه قضایی باید به این منشور مراجعه شود و تواناترین و برترین افراد در قوه قضائیه  منصوب شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: پایبندی به نظام اسلامی، احکام اسلامی و خدمت به مردم و همچنین نسب فرد با جمهوری اسلامی مهمترین اصل در انتخاب مدیران است نه نسبت‌های فامیلی، در این صورت است که شاهد  رضایت مردم، طولانی نشدن رسیدگی به پرونده‌ها خواهیم بود. 

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری طی دیدارهایی با مسئولان دستگاه قضا در سال‌های مکرر بیان کرد: شرط لازم و اول برای موفقیت قوه قضائیه ریشه کنی فساد در درون قوه قضائیه است چراکه این اقدام سبب سربلندی قضات و دادگستری‌ها می‌شود، از اموری که جز سخت‌ترین کارها به شمار می‌آید ولی در رشد و تعالی دستگاه قضا دخالت دارد، تاثیر ناپذیری از صاحبان زر و زور و صاحبان قدرت و ثروت است، تربیت نیروی صالح برای منصب‌‌های مدیریتی از مهمترین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه طی سال‌های اخیر بوده است. 

شاهرخی گفت: خوشبختانه در دستگاه قضا همواره چشم‌هایی بیدار و هوشیار هستند که هرکس در هر مقام و منصبی باشند با او تعارفی ندارند و اگر جایی تخلفی را رخ بدهد باید آن را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید مظهر و پناهگاه ملت باشد تصریح کرد: اقتدار، قانون‌گرایی و سلامت کامل از عوامل استقلال دستگاه قضایی است و تاکید بر لزوم پیشگیری از جرم از مهمترین شاخصه‌های دستگاه قضاست، برخورد جدی با تخلفات لازمه پیشرفت کامل در دستگاه قضایی و تشویق قضات عادل و درستکار مکمل تنبیه متخلفان است از مهمترین شاخصه‌های دستگاه قضا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/645/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان فساد در درون قوه قضائیه قوه قضائیه مقام معظم رهبری مبارزه با فساد استان لرستان دستگاه قضا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سخت و قاطع دستگاه قضا با مروجین فساد و فحشا در جامعه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از برخورد سخت و قاطع دستگاه قضایی با کسانی که به‌دنبال ناامنی و ترویج فساد و فحشا در جامعه هستند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بخشی صبح در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته‌هایی در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر کرمان خبر داد و اظهار داشت: پس از تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب و مطالبه جدی مردم، این طرح در کرمان با اتحاد بیشتر بین اعضای شورای تامین اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضا را برای کسانی که به‌دنبال ناامنی و ترویج فساد و فحشا در جامعه هستند، ناامن خواهیم کرد، گفت: برخورد دستگاه قضایی با معدود افرادی که به صورت سازماندهی شده قصد اشاعه فحشا در جامعه اسلامی را دارند، سخت و قاطع خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تشکیل شعب ویژه‌ای با حضور قضات مجرب جهت رسیدگی به پرونده‌های با موضوع عفاف و حجاب خبر داد و افزود: دادستانی با قدرت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه عموم مردم شریف و ولایت مدار استان کرمان پایبند به قوانین و مقررات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند، ادامه داد: اگر مواردی هم در خصوص موضوع بی‌حجابی وجود داشته باشد با تذکر برطرف می‌شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با بیان اینکه عدلیه کرمان پشتیبان اجرای طرح عفاف و حجاب در استان است، اظهار داشت: در این راستا دستگاه قضایی استان در چارچوب قانون و مقررات از اقدامات پلیس، بسیج، دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و آمرین به معروف و نهی از منکر حمایت حقوقی و قضایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است و پلیس باید در چارچوب قوانین و مقررات و اختیارات خود عمل کند، افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عناصر مروج فساد و فحشا در جامعه را شناسایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ادامه داد: علاوه بر پدیده بی‌حجابی در برخی موارد شاهد اشاعه فحشا از سوی برخی افراد به صورت سازماندهی شده هستیم که روسا و دادستان‌های سراسر استان در صورت مشاهده چنین مواردی باید با قاطعیت با عناصر مروج فساد و فحشا مقابله کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که برهنگی را در جامعه ترویج می‌کنند مشمول بند ب ماده 639 قانون مجازات اسلامی و مجازات تا 10 سال حبس هستند، افزود: به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز اعلام کردیم افرادی که به صورت سازماندهی شده به‌دنبال اشاعه فساد و فحشا و ناامن کردن فضای جامعه اسلامی هستند را شناسایی کنند تا برخورد لازم با این افراد انجام شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سند تحول و تعالی قوه قضائیه ابلاغ شد
  • بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در پی عملیات وعده صادق
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در حمایت از پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • اعتراض به شیوه مبارزه با فساد در برنامه سمت خدا!
  • (ویدئو) در مبارزه با فساد به شعور مردم توهین می‌کنند
  • ببینید | انتقاد صریح یک روحانی روی آنتن تلویزیون درباره شیوه مبارزه با فساد: دارند به شعور مردم توهین می‌کنند
  • سخنان صریح یک روحانی روی آنتن زنده : در مبارزه با فساد دارند به شعور مردم توهین می کنند (فیلم)
  • برخورد سخت و قاطع دستگاه قضا با مروجین فساد و فحشا در جامعه