Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت:در سال‌جاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت سیب‌زمینی رفته که پیش‌بینی می‌شود ۵۷۷ تن محصول ازاین مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حسین احدی عالی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اردبیل زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته که نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهترین زمان کشت سیب‌زمینی در این شهرستان را نیمه اول اردیبهشت تا پایان اردیبهشت ماه اعلام نمود و افزود: طی بازدیدهای به عمل آمده کلیه مزارع تحت کشت این محصول از سطح سبز مناسب و مطلوب برخوردارند و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بالغ بر ۵۷۷ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: عمده رقم کشت شده در اراضی شهرستان، رقم آگریا است و ارقام جلی، فونتانه، بانبا، کایزر، میلوا، اسپریت و ساتینا از دیگر ارقام کشت شده هستند.

وی در خصوص مبارزه با علف‌های هرز سیب زمینی اظهار داشت: کلیه مزارع در اردیبهشت ماه با سموم شیمیایی سمپاشی شده و علف‌های هرز کنترل شده‌اند.

احدی عالی اذعان داشت: سیب‌زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی این شهرستان بوده و از بازار فروش مناسب داخلی و خارجی نیز برخوردار است.

وی گفت: ۱۹ واحد در زمینه سورتینگ، انبار سرد و سردخانه بالای صفر درجه مجموعا با ظرفیت ۹۹ هزار تن در سال و میزان اشتغال ۱۴۹ نفر به طور مستقیم و یک واحد تولید سیب‌زمینی منجمد آماده طبخ با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر در این شهرستان مشغول به فعالیت بوده و ۱۶ واحد نیز در زمینه‌های تولید فرآورده‌های سیب‌زمینی و سردخانه بالای صفر درجه در حال تاسیس هستند.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیب زمینی اردبیل کشاورزی تولید سیب زمینی اردبیل کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان اردبیل سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ