Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین‌قلی قوانلو گفت: چون کمک‌ها دولت قرار شد برای حفظ اشتغال داده شود و به‌دلیل اینکه واحدهای صنفی ما بیمه شده آنچنانی ندارند 20 درصد هم در استان جذب نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین‌قلی قوانلو عصر امروز در مراسم روز اصناف و در جمع روسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف میاندورود با اشاره به وجود ویروس کرونا و تهیه اقلام بهداشتی، اظهار کرد: ما از تولید 200 هزار ماسک در روز به دو میلیون ماسک در روز رسیدیم و از این بابت مشکلی نداریم و با قیمت مناسب به اندازه کافی در دسترس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قوانلو بیان کرد: بخشی از افزایش آمار کرونا مربوط به افزایش مراودات اجتماعی است به همین دلیل اصناف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون آنها بیشتر از همه در معرض ابتلا قرار دارند.

وی با بیان اینکه اصناف یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور هستند، افزود: 170 هزار واحد صنفی 17 درصد تولید ناخالص داخلی استان را به مبلغ حدود هزار و 400 میلیارد تومان تشکیل می‌دهد این در حالی است که در بخش صنعت با همه کمک‌هایی که می‌شود 14 درصد تولید ناخالص استان را تشکیل می‌دهد.

قوانلو با اشاره به اینکه اصناف کمترین وابستگی را به دولت دارد، گفت: واحدهای تولیدی 15 درصد و اصناف 26 درصد اشتغال استان را ایجاد کردند و بخشی است که بدون کمک دولت پا گرفته و همیشه بار مشکلات کشور روی اصناف بوده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد واحدهای صنفی ما دو ماه بسته بودند اما در کمک به بیمارستان‌ها اولین واحدهایی که پای کار برای کمک آمدند اصناف بودند، تصریح کرد: 160 دستگاه کمک تنفسی و 60 دستگاه ونتیلاتور توسط بخش خصوصی خریداری و تحویل بیمارستان‌ها شد.

قوانلو درباره چرایی کمک نکردن دولت به واحدهای صنفی، گفت: دولت قرار شد 75 هزار میلیارد تومان کمک قرض الحسنه داشته باشد که 25 هزار میلیارد تومان همان تسهیلات قرض الحسنه یکی دو میلیون تومانی بود و بقیه قرار شد تسهیلات 12 درصد بدهد که از آن هزار و 560 میلیارد تومان سهم مازندران است.

وی با بیان اینکه اگر واحدهای صنفی اعلام می‌کنند که چرا برای ما پیامک نیامد به‌دلیل این است که واحدهای صنفی ما بیمه شده آنچنانی ندارند چون این کمک‌ها قرار شد برای حفظ اشتغال داده شود، اظهار کرد: شاید از این مقدار 20 درصد هم در استان جذب نشد به همین دلیل ما از طرف وزارت صمت به ستاد کرونا کشور پیشنهاد دادیم که این جذب نخواهد شد چون اکثر واحدهای صنفی ما خویش کارفرما هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه حفظ جان مردم اولویت اول نظام است و اگر موارد ابتلا افزایش پیدا کند احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: هیچ یک از واحدهای تولیدی ما بر اثر کرونا تعطیل نشدند و اگر تعطیل شدند خودشان تصمیم به این کار گرفتند و تنها واحدهای صنفی با دستور تعطیل شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای صنفی ما میلیارد تومان قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش عمده ای از تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید با استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای پروژه‌های مسکن روستایی محقق می شود گفت: تمامی پروژه های مسکن روستایی در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی روستاییان اجرا می شود و در حال حاضر با استفاده از عرضه اراضی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی این امر محقق شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از واحدهای مسکن روستایی با استفاده از توان روستاییان از مناطق مختلف نوسازی و بازسازی شده اند که این امر نشان می دهد استفاده از ظرفیت های مردمی چه میزان در رشد و توسعه پروژه های مسکونی نقش  دارد‌.

جودی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سوی بانک ها و همچنین عرضه زمین زمینه را برای حضور بیشتر روستاییان در کشور و در تحقق ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز