Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@11:38:16 GMT

ممنوعیت مصرف تنقلات بی ارزش در کودکان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۸۸۵۵

ممنوعیت مصرف تنقلات بی ارزش در کودکان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: شش واحد نان و غلات، دو واحد میوه جات و سه واحد سبزیجات، شیر و لبنیات و گوشت هر یک دو واحد باید برای کودکان در طول روز در نظر گرفته شود.

این عضو هیات علمی اظهار کرد: 25 تا 30 درصد کالری دریافتی کودکان در روز را چربی ها و روغن ها تشکیل می دهند که باید از نوع چربی های غیر اشباع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به اصرار بیش ازحد کودکان به خوردن، هشدار و توضیح داد: کودکان گاهی اوقات به منظور جلب توجه و یا بازیگوشی از خوردن امتناع می کنند که نباید توجه و اصرار کرد.

جلیلوند ادامه داد: مشارکت دادن کودکان در تهیه غذا می تواند در این مورد راهگشا باشد و تنوع ، رنگارنگ بودن سفره و تزئین غذا، بازی کردن با کودک و لذت بخش کردن زمان خوردن غذا می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحسین کردن کودک تا حدودی می تواند موثر و در جمع همسالان مفید باشد و در نظر گرفتن بشقاب ، لیوان و وسایل شخصی دلخواه کودک نیز باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پزشک متخصص سبزیجات کالری غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز اجرای طرح (نوزدهم اسفند سال گذشته) ۱۴۱۰ مورد بازدید  انجام شد و بیش از  ۲ هزار کیلوگرم گوشت و آلایش غیر بهداشتی  ازسردخانه ها، مراکز بسته بندی، کشتارگاه ها، قصابی ها، رستوران هاو جمع آوری با دستور مقام  قضایی به صورت کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.
دکتر تورج کرمیان افزود: در این راستا برای ۱۴ واحد متخلف پرونده قضایی تشکیل و ۷ واحد متخلف نیز پلمب شد.
وی از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و شکایات خود را از طریق سامانه‌های  تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • خوردن چه غذاهایی در ماه رمضان بوی بد دهان را افزایش یا کاهش می‌دهد؟
  • حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۹ تن گوشت و مرغ غیرقابل مصرف در قشم
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟