Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین‌الدین سعیدی گفت: دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری را بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس جمهور با درخواست وزیر ورزش و جوانان و پیگیری معاونت امور جوانان، دستور بررسی اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج را صادر کرد بدین ترتیب سن افراد متقاضی وام ازدواج باید ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ازدواج‌های اجباری در کشور گفت: مسئله ازدواج‌های اجباری همیشه وجود داشته و کسی نمی‌تواند وجود آن را انکار کند اما با گذشت زمان و آگاه شدن مردم، تعداد ازدواج‌های اجباری کاهش پیدا کرده و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

او افزود: ازدواج اجباری درمیان افرادی که تحصیلات ندارند یا فاقد شناسنامه هستند بیشتر دیده می‌شود بنابراین خواهشمندم در روند هویت بخشی به افرادی که اصالتا ایرانی هستند اما به هر دلیلی شناسنامه ندارند تسریع صورت گیرد تا افرادی که بدون شناسنامه هستند دارای هویت شوند.

سعیدی تصریح کرد: اگر روند صدور شناسنامه به افراد بی‌هویت به خوبی طی شود قطعا جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری به ویژه در دختران زیر 15 سال گرفته می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ازدواج‌های اجباری بر اثر افزایش وام ازدواج گفت: با افزایش مبلغ وام ازدواج برخی خانواده‌ها دختر خود را مجبور به ازدواج می‌کنند اما وقوع این اتفاق نباید خللی به تسهیل اصل وام ازدواج وارد کند و آن را زیر سوال ببرد.

او افزود: از بین بردن ازدواج اجباری نیازمند فرهنگسازی در لایه‌های متفاوت اجتماعی است که خوشبختانه امروزه این ازدواج‌ها رو به کاهش است به‌طوری‌که در جنوب سیستان و بلوچستان به‌شکل مشهودی ازدواج‌های اجباری به ویژه در دختران زیر 15 سال کمتر شده است.

سعیدی با اشاره به تعیین ضوابط سنی برای وام ازدواج گفت: به نظر من دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از ازدواج‌های اجباری را بگیرد به همین دلیل بنده با این طرح موافق هستم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد من این است در این طرح محدودیت سقف برداشته شود به این صورت که حتی به افراد بالای 40 سال هم وام ازدواج پرداخت شود.

سعیدی در پایان گفت: تسهیل روند ازدواج و تثبیت جایگاه خانواده یکی از موضوعاتی است که حتما در مجلس و کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و ان‌شاءالله به نتایج مثبتی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام: 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج سیستان و بلوچستان نماینده مجلس وام ازدواج ازدواج اجباری ازدواج های اجباری وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، یوسف شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر با بیان اینکه این افزایش نشان از رشد قابل توجه اشتغال پایدار در طول یک سال دارد، اظهار داشت: از بین یک هزار و ۸۵۰ نفر از جمعیت استان، ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه با تاکید بر اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون و تامین اجتماعی است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داریم.

وی در ادامه بیان کرد: تا سقف ۵۴ ماه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و این مهم با توجه به سابقه فعالیت اعمال می‌شود.

شعبانی به تعداد ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر شاغل معادل ۲۶.۵ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد شاغلان در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد شاغلان در حوزه خدمات مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اداره کار در پنج بخش و مدیریت مستقل ارائه خدمت می‌دهد، ادامه داد: در حوزه روابط کار با چهار زیر بخش همچون هیأت‌ها، بازرسی با هدف صیانت از نیروی کار، بخش تشکلات کارگری و کارفرمایی با فعالیت ۲۵۰ تشکل در استان و بیمه بیکاری با حمایت از پايداری اشتغال شماری از اقدامات حوزه روابط کار است.

وی عنوان کرد: در این زمینه کاهش زمانی رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی با حدود ۲۳ روز، تمرکززدایی با استقرار هیأت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما با جدیت دنبال و انجام شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه در حوزه تعاون نیز اقدامات درخوری صورت گرفته است، اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان در حال فعالیت است اگرچه کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها نیز هدفگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که ۲ تعاونی برتر ملی انتخاب شدند، افزود: ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان مهیاست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز سه هدف با قوت پیگیری شده به نحوی که توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی پیگیری می‌شود، بیان کرد: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات حمایتی شماری از این اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود به طوری که استان آمار درخوری همچون جذب ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات طی سال ۱۴۰۲ را در کارنامه دارد.

شعبانی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش رفاه اجتماعی عملکرد برجسته‌ای داشته است، گفت: اجرای گسترده طرح کالابرگ الکترونیکی با هماهنگی ۴ هزار فروشگاه، اجرای موفق طرح ملی یارانه‌ها با هدف عدالت محوری در کشور و ایجاد افزایش سرانه ورزشی کارگری در استان برخی از اقدامات اداره کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه اداره کار ۱۶ رتبه برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ را کسب کرده است، بیان کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی استان سال پیش در پنج بخش صد درصد برنامه ابلاغی را محقق و رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی در بخش دیگر همدان را استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی دانست و ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه حضور کارگران اتباع خارجی باید قانونی باشد، عنوان کرد: در حال حاضر حدودا ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره‌ به اینکه حوادث ناشی از کار استان طی سال گذشته ۳۰۰ حادثه کارگری بوده است، اظهار داشت: از این میزان، ۲۵ حادثه منجر به فوت شده اگرچه ۲۴ درصد از حوادث ناشی از کار استان طی سال پیش کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی در حوزه کارگری طی هفته تجلیل از کارگران در استان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • طوفان در خانه عنکبوت - کوچ اجباری
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری
  • صدور شناسنامه هوشمند شد
  • اسم پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟