Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حضور وزیر ارتباطات در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با حواشی همراه بود. از توصیه‌های مکرر نمایندگان در خصوص اقدام درباره فضای مجازی و اینستاگرام تا راهکار قالیباف برای کنترل فضای مجازی همانند بازار خودرو و همچنین اظهارات نماینده‌ای درباره جایگاه ایران در حوزه هواوفضا از جمله مباحثی بودند که کاربران توییتر فارسی درباره آن به بحث پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برخی از این نظرات را می خوانید:

آرش رمضانی نوشت: روزی که دلار به قیمتِ تاریخیِ ۲۰هزار تومن رسید مجلس وزیر ارتباطات رو احضار کرد تا ازش بپرسه چرا اینستاگرام فیلتر نیست؟!

رضا کاشف مدیرکل سابق بین الملل تامین اجتماعی نیز نوشت: به نظر میرسه یکی از راه‌های کنترل فضای مجازی، بالابردن تعرفه‌های اینترنت بخصوص برای پهنای باند و حجم‌های بالا باشد. تجربه خودروسازی پیش چشم ماست.

صادق حسینی نیز با اشاره به میزان محدود پهنای باند در دوران قدرت اصولگرایان، در توییتی نوشت: از اصولگرایانی که اینترنت ۶۴کیلوبایت را برای مردم مناسب می دانستند؛ توقع زیادی است به چیزهای‌دیگری غیر از محدودیت و فیلترینگ فکر کنند.

اصولگرایان عاشق تکرار تجربه‌های شکست خورده هستند؛ از فیلرینگ تلگرام؛ غیر از فروش VPN چه نفعی بردند که حالا دنبال فیلترینگ اینستاگرام هستند؟

زهیر موسوی روزنامه نگار نیز نوشته است: خلاصه درخواست نمایندگان مجلس از آذری جهرمی: اینستاگرام را ببندید.

محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا با توجه به واکنش به سخنان قالیباف نوشت: لشکر عظیم مشاوران قالیباف چکار می کنند پس؟! کم کم دارد دلم برای قالیباف می سوزد.باید روی صندلی رئیس مجلس بنشیند و به شعارهایی به عمق یک میلیمترگوش کند.

سارا معصومی به سخنان یکی از نمایندگان مجلس که مدعی تعطیل شدن صنعت فضایی و تنزل رتبه ایران از پنجم به پانزدهم توسط آذری جهرمی واکنش نشان داد و نوشت: اهل فن پاسخ بدهند که ما دقیقا در کدام لیست و طبقه‌بندی و در چه تاریخی در صنعت فضایی جزو ۵ کشور برتر جهان بودیم؟؟!!

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینستاگرام مجلس فیلتر اینستاگرام قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.

به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».

در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است.

چرا قالیباف بازنده شد؟

قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.

در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.

در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.

اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس.

دیگر خبرها

  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا