Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:55:36 GMT

تولید بالغ بر ۷۸۰۰ تن گیلاس و آلبالو در لرستان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۹۶۲۱

تولید بالغ بر ۷۸۰۰ تن گیلاس و آلبالو در لرستان

ایسنا/لرستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید بالغ بر ۷۸۰۰ تن گیلاس و آلبالو در استان خبر داد.

احمدوندی اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گیلاس در لرستان ۱۱۰۰ هکتار است که از این مقدار ۲۵۰ هکتار نهال بوده و ۸۵۰ هکتار به مرحله باروری رسیده‌اند.

وی متوسط عملکرد تولید گیلاس در لرستان را ۶ و نیم تن در هکتار اعلام کرد و افزود: در بعضی از باغات که باغداران به توصیه‌های علمی کارشناسان مراکز خدمات عمل کردند در هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن گیلاس برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: میزان کل تولید گیلاس استان ۶ هزار تن است.

احمدوندی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت آلبالو لرستان ۴۵۰ هکتار بوده که ۱۱۰ هکتار آن نهال و ۳۴۰ هکتار بارور بوده و کل تولید آلبالوی استان ۱۸۰۰ تن با متوسط عملکرد ۵ و نیم تن در هکتار است.

وی اضافه کرد: عمده محصول گیلاس و آلبالوی لرستان در شهرستان بروجرد که دارای آب‌وهوای معتدل و رو به سرد است، تولید شده و بیشتر به‌صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه سطح زیر کشت باغات استان ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار با تولید ۲۸۰ هزار تن در سال است به کشاورزان توصیه کرد: جهت افزایش درآمد اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال به‌جای خام‌فروشی ۱۰۰ درصدی محصول تولیدی خود نسبت به فراوری و بسته‌بندی آن با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و غذایی اقدام کنند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان به سرمایه‌گذاران راه‌اندازی صنایع تبدیلی و غذایی تسهیلات لازم را اعطا می‌کند و در کل سیاست وزارت جهاد کشاورزی فرآوری محصولات زراعی و باغی است.

احمدوندی اضافه کرد: برای توسعه عملکرد پایدار ضروری است باغداران نسبت به جایگزینی ارقام تجاری و پر محصول به‌جای ارقام قدیمی، رعایت بهداشت کف باغ، مبارزه با آفات و امراض احتمالی، تغذیه مناسب باغات جهت پایداری عملکرد در سال‌های بعد، هرس باغات و آبیاری به‌موقع و بر اساس توصیه‌های فنی کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گيلاس جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: براساس شعار سال، افزایش مشارکت مردمی می‌تواند گره‌گشای امور باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام طرح‌ها با پشتوانه علمی و کارشناسی باشد، مطرح کرد: رویکرد علمی، فنی و کارشناسی رویکردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سلامت و آینده جامعه با کشاورزی و دامداری گره خورده است، گفت: اقدامات انجام شده در عرصه دامداری کارشناسی شده باشد.

وی عنوان کرد: در عرضه تنظیم بازار اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

اعرافی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف آب ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: امروز آب یکی از چالش‌های اساسی کشور است.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع پساب به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: باید به دنبال استفاده از ظرفیت پساب در بخش‌های مختلف باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان