Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آتش سوزی در یک‌هزار و ۲۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: پوشش گیاهی این مراتع طی ۵۲ حادثه از بین رفت.

سرهنگ «منصور بهزادنیا» روز دوشنبه افزود: بیشترین میزان آتش‌سوزی مراتع در این مدت در شهرستان اراک با ۵۳۸ هکتار، ساوه ۲۲۷ و زرندیه با ۱۱۰ هکتار  رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۱۳ گروه مقابله با آتش‌سوزی  متشکل از ۶۵ نفر در شهرستان‌های این استان وظیفه مهار حوادث در مراتع را برعهده دارند و در هنگام وقوع آتش سوزی و سایر بحران‌ها با حضور همیاران طبیعت، مردم و جوامع محلی تعداد این افراد افزایش می یابد.

وی عامل انسانی را دلیل اصلی بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان مرکزی در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: ۶ نفر امسال به دلیل ارتباط با آتش سوزی مراتع استان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بهزادنیا یادآورشد: یک هزار و ۳۷۱ هکتار از اراضی طبیعی این استان سال گذشته در ۳۰ فقره دچار آتش سوزی شد که شهرستان های اراک و ساوه بیشترین میزان حریق در عرصه‌های طبیعی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع، برای جلوگیری از بروز آتش سوزی و ایجاد خسارت در اراضی طبیعی و مراتع استان نیاز است  مردم از روشن کردن آتش در اراضی طبیعی، پرتاب ته سیگار و یا انداختن استکان و لیوان در مراتع که م‌ تواند عامل آتش سوزی شود خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش در مراتع از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آتش سوزی استان مرکزی عرصه های طبیعی استان مرکزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۰ هکتار عرصه کشاورزی کلاردشت به چرخه تولید 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت گفت: در پی صدور دستور قضایی و با همراهی گروه اجرای احکام قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی و عوامل نیروی انتظامی این شهرستان ساخت و ساز‌  غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای پیمبور کلاردشت در مساحت ۱۰ هکتار  به قلع و قمع  منجر شد.

عباس درزی نیا افزود: در عملیات اجرای احکام قضایی ؛ ۲ واحد پی ساختمان، ۳ واحد انباری، ۱ واحد آلاچیق و دیوارکشی، تفکیک و فنس کشی قلع و قمع و ۱۰ هکتار زمین کشاورزی آزاد سازی و به چرخه تولید بازگشت.

درزی نیا از شهروندان و روستائیان خواست؛ هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی زراعی باغی از جمله تفکیک، دیوارکشی، خاکبرداری، خاک ریزی و احداث بنا را به مأموران جهاد کشاورزی و یا در سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • مجوری برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • امسال برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی در همدان مجوز نمی‌دهیم
  • قاچاق سوخت 3 نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد
  • بازگشت ۱۰ هکتار عرصه کشاورزی کلاردشت به چرخه تولید