Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر هر چند که در بلندمدت تجزیه می‌شوند، اما با تولید گاز متان، نقش اصلی در گرم شدن کره زمین دارند.

حسین خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال پایش های کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان، انتشار آلودگی توسط یک واحد صنعتی شناسایی و ضرورت فوری رفع آلودگی‌های زیست محیطی  به مسئول واحد ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره‌بردار نسبت به اجرای اقدام‌های اصلاحی مطابق قانون عمل کرد و نقص‌های زیست‌محیطی واحد را با نصب سیستم‌های کنترلی بر روی خروجی‌های هوا، اعمال مدیریت صحیح بر فاضلاب انسانی، اجرای طرح فضای سبز و بهینه‌سازی مدیریت پسماند برطرف کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، تصریح کرد: بر اساس بند یک ماده یک قانون هوای پاک، آلودگی هوا، عبارت است از انتشار آلاینده‌ها به گونه‌ای که کیفیت هوا را تغییر داده و سلامت انسان و موجودات زنده و فرآیندهای بوم شناختی را با خطر روبرو کند.

خادمی گفت: آلاینده‌ها در قالب‌های جامد، مایع، گاز، پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز، بو و صدا در هوای آزاد، به صورت طبیعی یا انسان ساخت، کیفیت هوا را با خطر روبرو کرده یا برای آثار و ابنیه زیان‌آور بوده و یا سبب از بین رفتن یا کاهش سطح رفاه عمومی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان افزود: در دنیای مدرن، حفظ محیط‌زیست، محدود به یک سازمان نیست، بلکه یک فرهنگ همگانی است که باید در جامعه نهادینه شود. این حس که زمین خانه ماست، شهروندان را تشویق می‌کند که برای تمیزی و رفع آلودگی در هر گوشه از زمین تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردمی که به تمیزی خانه خود فکر می‌کنند، به راحتی زباله‌هایشان را در جاده و طبیعت رها می‌کنند، مثل اینکه فردی بخشی از خانه‌اش را پر از زباله کند و آن فضا را بخشی از خانه‌اش نداند بنابراین دفع اصولی زباله، ساده‌ترین راهکار برای حفظ محیط‌زیست است.

خادمی گفت: پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر هر چند که در بلندمدت تجزیه می‌شوند اما با تولید گاز متان، نقش اصلی در گرم شدن کره زمین دارند، بنابراین با استفاده از روزنامه‌های قدیمی برای بسته‌بندی، کیسه‌های کنفی برای حمل وسایل می‌توانیم به حفظ محیط‌زیست خود کمک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تأکید کرد: حتی استفاده چندباره از کیسه‌های پلاستیکی، بهتر از این است که هر بار از یک کیسه جدید استفاده کنیم، با این کار مقدار پلاستیک مورد استفاده کاهش‌یافته و خطرات آن نیز به نسبت کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‎های جهانی، کیسه‌های پلاستیکی که داخل آب یا روی زمین رها می‌شوند، باعث مرگ گونه‌های جاندار می‌شود، بنابراین علاوه بر نابودی محیط‌زیست، گونه‌های جانوری نیز تهدید می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرم شدن کره زمین کیسه های پلاستیکی حفظ محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همزمان با نخستین روز از هفته زمین پاک با شعار “ مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" بخش‌هایی از محدوده دهکده ساحلی چی چست و حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.    این برنامه صبح امروز با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و شهرداری ارومیه و با حضور سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جمعی از مسئولین و روسای ستادی به مناسبت هفته زمین پاک و هفته سلامت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود