Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، یکشنبه شب در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و اتخاذ تصمیماتی جدید برای مقابله با این بیماری، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص درخواست‌هایی که از سوی استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای افزایش اختیارات استان‌ها مطرح شده بود، مقرر شد هر استانی که وضعیت شهرستان‌هایش قرمز می‌شود، ستاد استانی پیش‌بینی‌ها و محدودیت‌های لازم را تدوین کنند و به وزارت کشور و بهداشت ارسال نمایند تا محدودیت‌های لازم پس از تأیید رئیس جمهور در مناطق مورد نظر اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد ادامه داد: از این پس مبنای اعلام وضعیت قرمز، یک استان نیست بلکه بر اساس شرایط، شهرستان‌ها به عنوان منطقه قرمز اعلام خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان یزد منطقه قرمز نداریم، اعمال محدودیت‌ها منتفی است و به همین دلیل تمرکز بر روی تشدید نظارت‌ها به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی گذاشته می‌شود.

طالبی بیان کرد: ساز و کار جدیدی برای نظارت قوی‌تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان اعمال می‌شود و آغاز اجرای این ساز و کارها از ادارات و دستگاه‌های دولتی خواهد بود زیرا برخی عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، حس عادی بودن شرایط را به مردم القا می‌کند و موجب عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان می‌شود.

استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه زمان اتمام کرونا مشخص نیست، برنامه‌ای برای سازگاری با این بیماری در استان تدوین می‌شود و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مهلت دارند ظرف مدت ٢٠ روز برنامه خود را در این خصوص ارائه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به عادی پنداری شرایط از سوی مردم، لازم است فعالیت مجدد و ادبیات جدیدی در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی سامان داده شود، تا شاهد اثر گذاری این تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها بر رفتار شهروندان باشیم.

طالبی تاکید کرد: شهرداری‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیما برنامه‌هایی را برای هشدار به مردم و فرهنگ سازی برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی سامان دهند.

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از بزرگترین نگرانی‌های ما افزایش سفرها به دلیل ورود به فصل تابستان است زیرا افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان و کشور طی روزهای اخیر نتیجه سفرهایی است که در نیمه اول خرداد ماه انجام شده و اگر جریان سفر هم استانی‌ها به نقاط قرمز کشور عادی و مستمر شود، در طول تابستان استان گرفتار این بیماری و تبعات آن خواهد بود.

طالبی عنوان کرد: نگرانی‌هایی در خصوص حضور بیمارانی از مناطق قرمز کشور در یزد وجود دارد که به همین منظور باید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نظام پزشکی، تدابیر لازم برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و مطب‌ها را اتخاذ کنند تا بخشی از نگرانی‌های جامعه رفع شود.

کد خبر 4955063

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استاندار یزد استانداری یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی استانداری سمنان ایلام بیرجند مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این همایش که به منظور تسهیل گری برای شتاب بخشی به تحقق شعار سال برگزار شد، مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان موانع و چالش‌های فراروی بخش تولید و اقتصاد استان را ارائه کردند.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، کمبود آب، برق و گاز در استان، مشکل رفع تعهد ارزی، همکاری نکردن بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات، طولانی بودن اخذ کد استاندارد، فرسودگی ماشین آلات صنایع، افزایش نرخ ارز و مالیات، تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و لزوم توجه به توسعه صادرات از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به تدوین ۱۰ گام برای عینیت بخشی به جهش تولید با مشارکت مردم، استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

مالک رحمتی بخشی‌نگری را مانع تحول و جهش دانست و افزود: جهش و تحولی که امروز انتظار داریم نیازمند یکدلی و نقش‌آفرینی تک‌تک بخش‌ها در کنار هم است.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های ما برای جهش تولید برنامه راهبردی، عملیاتی و پروژه‌محور دارند و سعی کرده‌ایم که این برنامه‌ها، کمّی و مبتنی بر آمار و ارقام باشد.

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی