Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@07:52:12 GMT

اکتشاف ۵ معدن جدید در کرمان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۰۵۳۱

اکتشاف ۵ معدن جدید در کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از ایسنا، اردشیر سعد محمدی اظهار کرد: چند دستگاه جدید حفاری، ۴۰ دستگاه جدید تراک که ناوگان تجهیزات در معادن را ارتقا می‌دهند و از نظر فنی با طرح مکانیزاسیون کیفیت کار خود را در ایمنی و فنی بهبود می‌بخشند را نیز خریداری می‌کنیم.

وی افزود: شرکت مس در سال ۹۸ در مسیری مناسب قرار گرفت و رتبه اول در رشد فروش کشور را کسب کرده و در رشد سوددهی نخستین شرکت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۰ میلیون یورو به اضافه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم.  در استان کرمان ظرفیت تولید کاتد به۴۰۰ هزار تن رسیده است که ۲۸۰ هزار تن در مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن هم در ۲ هفته پیش با افتتاح رئیس‌جمهوری به ظرفیت کاتد اضافه شده است.

سعد محمدی ادامه داد: نیازمند توسعه متوازن در معدن و تولید کنسانتره هستیم. در معدن دره آلو تا پایان سال ۹۹ کارخانه ۱۵۰ هزار تنی و در دره زار هم کارخانه ۱۲۰ هزار تنی کنسانتره را راه‌اندازی می کنیم ضمن اینکه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ فاز ۲  میدوک در شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و ۲۰۰ هزار تنی کنسانتره جدید در سرچشمه و نیز طرح مکانیزاسیون در سرچشمه در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: باید تناژ استخراجی را تا ۲ برابر افزایش دهیم. در حال حاضر میزان استخراج ماده معدنی در کشور ۵۳ میلیون تن است که باید به بیش از  ۱۰۰ میلیون تن ارتقا دهیم.

سعد محمدی افزود: در حال حاضر یک هشتم تولید کل معادن کشور در اختیار صنایع مس است که یک شرکت قدیمی و فنی بوده و توسط پرسنل خدومش در حال رشد است.  در سال ۹۹  که سال جهش تولید است امیدواریم ارتقا در این بخش را شاهد باشیم و تولید ۱۱۷ هزار تن سال ۹۸ به بالغ بر ۱۵۰ تن طی سال ۹۹ برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال ۹۹، ۵ معدن جدید در استان کرمان باز می‌کنیم. در تولید کنسانتره مس کارخانه‌های بسیاری راه‌اندازی کردیم و امیدواریم در مسیری قرار گیریم که تکنولوژی ثبت طرح تولید کنسانتره را به نام شرکت مس ایران ثبت کنیم. ما آمادگی اجرا، طراحی و تولید تجهیزات کارخانه کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را داریم.

وی افزود: اگر بتوانیم تجهیزات ایجاد کارخانه را فراهم کنیم بومی‌سازی معنای گسترده‌تری پیدا می‌کند امّا تا فراهم شدن شرایط، ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت مس را در دستور جدی کار قرار دادیم.

سعد محمدی ادامه داد: اولویت اول، دوم و سوم ما سرمایه‌گذاری در داخل کشور است و اگر بتوانیم در استان شرایط تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم نمایشگاه دائمی مس را در رفسنجان ایجاد خواهیم کرد که امکان ساخت قطعات بیش از گذشته برای قطعه‌سازان فراهم باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: طی ۳ ماه گذشته فروش بی‌نظیری در تاریخ داشتیم و در بخش تولید از سال ۹۸ فزونی گرفتیم و امیدواریم سال ۹۹ رکوردهای جدیدی برجای بگذاریم.

سعد محمدی ادامه داد: سال ۹۹، ۵۰۰ نیروی جدید استخدام کردیم و ۱۰۰ نفر دیگر را در شهریور با آزمون جذب می‌کنیم.  تمامی نخبه‌های استان را در رشته‌های مورد نیاز خود به کار می‌گیریم تا در سال‌های آینده مدیرانی با توانایی بالا در مس باشند.

وی بیان کرد: شرایط ما به گونه ای است که در بازار بورس در سال ۹۷ ارزش مس ۳۰ هزار میلیارد تومان بود سال ۹۸ به ۷۲ هزار میلیارد تومان و امروز به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته که بیانگر رفتار مس در انظار اقتصادی کشور است.

سعد محمدی ادامه داد: فاصله مس با فولاد مبارکه که ۴۵ درصد بوده به ۱۶ درصد رسیده است و شرکت مس ظرفیت معدنی و حرفه‌ای جایگاه نخست کشور را می‌تواند داشته باشد.

کد خبر 524137 برچسب‌ها صنعت استان‌ کرمان معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صنعت استان کرمان معدن مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هزار میلیارد تومان هزار تن سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند