Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا واکنش نشان داد.

او در یک پیام توئیتری ضمن اتهام‌زنی به مادورو نوشت: اظهارات ترامپ درباره ونزوئلا خشن است، اما گردن کلفت و دیکتاتوری همچون نیکلاس مادورو را تحسین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان رئیس جمهور، من با مردم ونزوئلا و برای دموکراسی خواهم ایستاد.

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر در اقدامی مداخله‌جویانه از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت کرده بود، دیروز از علاقه خود برای دیدار با نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود خبر داد و گفت: من آمادگی دارم با مادورو دیدار کنم. من به خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا اعتماد ندارم. او علی رغم حمایت آمریکا و سایر کشور‌ها شکست خورد.

ترامپ در حالی پیشنهاد دیدار با مادورو را مطرح کرده است که حتی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا دست از کارزار فشار حداکثری خود علیه ونزوئلا برنداشت و با توسل به تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور، امیدوار است که این کشور تحت فشار ناشی از همه گیری کرونا و بحران اقتصادی از هم فرو بپاشند.

از سوی دیگر، آمریکا بار‌ها مادورو را به تلاش برای تقلب در انتخابات ونزوئلا متهم کرده است و جز نخستین کشور‌هایی است که از خوآن گوایدو و مخالفان دولت ونزوئلا حمایت کرده است. به نظر می‌رسد ترامپ سعی دارد سناریوی ناموفقی را که در خصوص کره شمالی به نمایش گذاشت برای ونزوئلا نیز پیاده کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن انتخابات آمریکا تحولات ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به بازداشت «خورخه گلاس» معاون سابق رئیس جمهوری اکوادور دستور تعطیلی سفارت و دو کنسولگری ونزوئلا در اکوادور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو سه‌شنبه گفت که وی دستور داده است که «پرسنل دیپلماتیک فورا به ونزوئلا بازگردند.»

پلیس اکوادور اخیرا در یورش به سفارت مکزیک گلاس را بازداشت کرد. دادستانی اکوادور معاون سابق رئیس‌جمهوری را به اختلاس متهم کرده است.

گلاس در ماه دسامبر (آذر- دی) به عنوان مهمان وارد سفارت مکزیک در کیتو شده بود. در آن زمان، نماینده حقوقی وی گفت که این مقام سابق قربانی آزار و اذیت شده است.

در پی اقدام پلیس اکوادور، مکزیک و نیکاراگوئه در پی این اقدام روابط دیپلماتیک خود را با کیتو قطع کردند. کشور‌های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا این اقدام را محکوم کردند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اقدام پلیس اکوادور گفت که این اقدام احتمالا ناشی از بی‌تجربگی «دانیل نوبوآ» رئیس جمهوری ۳۶ ساله اکوادور یا مشاوره بد به وی بوده است.

وی این مساله را «اقدامی اقتدارگرایانه» خواند و درباره همتای جوان اکوادوری خود اظهار کرد: این امور زمانی رخ می‌دهد که دولت‌های ضعیف فاقد ظرفیت یا حمایت مردمی زمام امور را در دست می‌گیرند.

پیشتر ۲ کشور دور دیگری از تنش‌ها را تجربه کرده بودند؛ زمانی که رئیس‌جمهوری مکزیک درباره ترور فرناندو ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری اکوادور اظهار نظر و این ترور را با خشونت‌های اخیر مکزیک در آستانه انتخابات ماه ژوئن (خرداد- تیر) این کشور مقایسه کرد. دولت اکوادور در واکنش به این اظهارنظرها، سفیر مکزیک در کیتو را عنصر نامطلوب خواند و دستور اخراج وی را صادر کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران