Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع زلزله‌های پی در پی در شهرستانهای جنوبی فارس، تخریب ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ واحد مسکونی شهری را به دنبال داشت که جهت بازسازی بنا به آنها تسهیلاتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، به گفته مدیرکل بنیاد مسکن فارس از سالهای گذشته همواره شاهد وقوع زمین لرزه‌هایی در حد یک و دوریشتری بوده ایم که خسارتی به دنبال نداشته اند اما در هفته های اخیر در شهرستانهای لار،گراش و خنج، بزرگی زمین‌لرزه‌ها به بیش از ۵ ریشتر رسید و موجب خسارت دیدن ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ واحد مسکونی شهری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در پاسخ به خبرنگار فارس با اشاره به بررسی انجام شده در محل‌های وقوع زلزله و تایید گزارش ستاد مدیریت بحران،گفت: از میان واحدهای خسارت دیده، 130 واحد تعمیری و 350 واحد احداثی در حوزه روستایی همچنین 40 واحد تعمیری و 50 واحد احداثی در حوزه شهری شناسایی و تایید شده اند.
زمانی ادامه داد: ارائه تسهیلات به این واحدها به تایید ستاد بحران، امضای معاون عمرانی استان رسیده و راهی ستاد کشوری شده است تا پس از تصویب به بنیاد مسکن ابلاغ و پیگیری شود.
وی با اشاره به تشکیل پرونده متقاضیان به صورت همزمان افزود: تاکنون 500 پرونده تشکیل شده است و منتظر دریافت مصوبه دولت هستیم.
زمانی با بیان اینکه تاکنون میزان تسهیلات در واحدهای شهری 50 میلیون تومان و واحدهای روستایی 40 میلیون تومان با درصد سود چهار تا پنج درصد بوده است، گفت: بر اساس حوادثی که در سالهای پیش رخ داده این مبلغ تعیین شده است اما امیدواریم امسال مبلغ بیشتری را مصوب کنند.
وی افزود: طی سالهای گذشته برای واحدهای تعمیری، بسته به میزان خسارت مبلغ 10 تا 15 میلیون تومان اختصاص داده می‌یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: دولت برای حوادث مشابه 12 میلیون تومان جهت احداث واحدهای شهری و 10 میلیون تومان جهت احداث واحدهای روستایی نیز کمک بلاعوض جهت اسکان موقت زلزله زدگان در نظر گرفته است که پس از تصویب تسهیلات به فراخور اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله تسهیلات مدیریت بحران شیراز زلزله تسهیلات مدیریت بحران شیراز میلیون تومان واحد مسکونی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات بحران در اختیار دستگاه‌های خسارت‌دیده قرار گرفته است.

محبی در شورای مدیریت بحران استان بیان کرد: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، چابهار، قصرقند، نیک‌شهر، کنارک، راسک، فنوج، سرباز، سیب و سوران و مهرستان است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا خانه‌های خسارت‌دیده از سیل، تا پایان فروردین مشمول بیمه حوادث شوند و به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

محبی افزود: تلاش ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن خسارت‌ها جبران شود و از این به بعد تکرار حوادث طبیعی باعث این حجم عظیم از خسارات نشود و از ظرفیت این آب‌ها برای بحران خشکسالی استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان