Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: زنگ خطر آتش سوزی‌های گسترده در پوشش‌های گیاهی و مراتع همدان به صدا در آمده است. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

محمد رضا بیاناتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: هرسال با گرم شدن هوا ونزدیک شدن به فصل تابستان، وقوع آتش سوزی در مراتع وپوشش‌های گیاهی در نقاط مختلف شهر وحریم آن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه  آتش سوزی مراتع وپوشش‌های گیاهی در همدان به موضوعی مهم و قابل توجه تبدیل شده، ابراز کرد: با گرم شدن هوا وخشک شدن این مناطق احتمال وقوع حریق در این قسمت‌ها بیشتر می شود و از طرفی هم بی احتیاطی برخی شهروندان خطر آتش سوزی در این مناطق را تشدید می‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه برخی مردم  برای از بین بردن پوشش‌های گیاهی  عمدا اقدام به سوزاندن آن می‌کنند، اظهار داشت: ولی متاسفانه پس از افروختن آتش کنترل آن از دست افراد خارج شده و به حادثه‌ای بزرگ و وسیع تبدیل می‌شود.

بیاناتی گفت: این سازمان در سال‌های اخیر به منظور پیشگیری و کاهش آمار حوادث در این مناطق ومراتع در اختیار دستگاه‌ها، مکاتباتی با سازمان‌ها وادارات مرتبط وبا متولی اینگونه امور، انجام داده  تا قبل از آغاز فصل گرما اقدامات پیشگیرانه اعم از چینش یا مهار کردن اصولی علفزارها رامد نظر داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد| آتش سوزی جنگل‌های لنده مهار شدمراتع کشاورزی پرخطر و مستعد آتش سوزی در استان البرز شناسایی شده استکمیته صیانت از جنگل‌های آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود/از پایگاه‌های بسیج در مواقع بحران آتش سوزی کمک می‌گیریمکرمان| 10 هکتار از مراتع و جنگل‌های صوغان شهرستان ارزوئیه در آتش سوزی از بین رفت

وی به لزوم آمادگی دستگاه‌های متولی مانند منایع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانی، شهرداری‌ها وسازمان جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این آتش سوزی‌ها انجام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان  با بیان اینکه هنوز به اوج گرما وارد نشده‌ایم و با شدت گرفتن گرما آمار حوادث درپوشش ها گیاهی، مراتع، باغات وفضای سبز افزایش می یابد، تصریح کرد: بنابراین از شهروندان می‌خواهیم از برپایی آتش درتفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی و باغات پرهیز کرده  و در صورت برافروختن آتش در این اماکن از خاموش شدن قطعی آتش مطمئن شده وسپس اقدام به ترک محل کنند.

بیاناتی به باغداران  و کشاورزان  توصیه کرد: با توجه به شروع فصل گرما نسبت به ازبین بردن اصولی پوشش گیاهی و هرس آن اقدام کنند تا شاهد کاهش  آتش سوزی  در اینگونه مناطق باشیم.

وی در بخش دیگری از گفت و گو به آمار آتش سوزی در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد  و اظهار داشت: در این  مدت آتش نشانان 669 مورد عملیات اطفاء حریق وامداد ونجات انجام دادند  که  از این تعداد 363 مورد مهار آتش در مراکز  واماکن  مختلف بوده وپوشش گیاهی ومراتع ، باغات وفضای  سبز با183 مورد  معادل50% از عملیاتهای  اطفاء حریق را شامل شده است.

انتهای پیام/ 743/ی

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پوشش های گیاهی آتش سوزی آتش نشانی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه

نمایندگان در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، ۳ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده ۶ و ۷ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۶ این طرح آمده است: سپند از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.

همچنین در ماده ۷ این طرح که به تصویب مجلس رسید آمده است؛ سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در پایان از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی برای تدوین این طرح تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی