Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام اظهار کرد: براساس نظر شورای سنجش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اخذ مجوز از ستاد کرونا، مقرر شد نمرات داوطلبین آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی در اسفند ۹۸ براساس سوابق تحصیلی آنان محاسبه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین ممنظور امتیازاتی برای دانشجویان در این زمینه فراهم شده است.

او افزود: به کلیه دانشجویان علوم پایه و پیش کارورزی اجازه داده شد بدون حضور در آزمون وارد مرحله بعدی تحصیلی شده و سپس براساس سوابق تحصیلی دانشجویان، میانگین نمرات دروسی که در آزمون‌ها نقش دارند معادلسازی گردیده و بر مبنای میانگین دروس، نمره آزمون آنها تعیین خواهد شد.

هاشمی نظری بیان کرد: داوطلبانی که براساس این نحوه معدل گیری مجاز به ادامه تحصیل شوند، می‌توانند وارد مرحله بعدی شده و تحصیلات خود را ادامه دهند. اما کسانی که با این روش مجاز به ادامه دوره نشوند، تا زمان برگزاری آزمون بعدی در شهریور به تحصیل در دوره خود ادامه داده و سپس در آزمون همان ماه شرکت کرده و اگر نمره قبولی را کسب کنند، همچنان می‌توانند دوره خود را ادامه دهند. اگر موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شهریور ماه نشوند، ادامه دوره متوقف خواهد شد تا اینکه بتوانند براساس ضوابط در اولین آزمون، نمره قبولی را کسب کنند.

او افزود: دانشجویانی که نمره مجاز را به روش فوق کسب نکرده اند برای آنان به عنوان یک نوبت آزمون لحاظ نشده و در واقع این مرحله جز تعداد دفعات مجاز آن‌ها جهت شرکت در آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی محسوب نخواهد شد و این هم یکی از امتیازاتی است که به داوطلبین اعطا شده است.

بیشتر بخوانید

هشدار فرمانده عملیات مقابله با کرونا درباره کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام اسامی افراد مجاز و غیر مجاز آزمون طی هفته جاری تصریح کرد: دانشجویانی که در این آزمون قبول شدند اگر بخواهند از مزایای نمره و رتبه استفاده کنند، باید در آزمون شهریور ماه شرکت کنند.

او با تاکید بر اینکه فعلا نمره‌ای اعلام نخواهد شد، گفت:  افرادی که مجاز شناخته نشده، موظف هستند در آزمون شهریور شرکت کنند و نمره‌ای که در آن آزمون می‌گیرند، ملاک عمل خواهد بود. دانشجویانی هم که در آزمون مجاز شده اند اگر می‌خواهند از مزایای نمره و رتبه خود استفاده کنند، باید در آزمون و در بازه زمانی  تعیین شده، شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون پزشکی آزمون سراسری پیش کارورزی علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد

شعبان شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رئیس نمایندگان تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان گفت:آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

او افزود: داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

شتایی ادامه داد: در استان گلستان تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند.

وی ادامه داد: در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴۰۲، شاهد ۱۵۸۲ نفر افزایش داوطلب در استان هستیم.

شتایی گفت: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر، در گروه تجربی ۱۲۲۵۶ نفر، در گروه انسانی ۱۰۸۴۲ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 

او ادامه داد: آزمون اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۳ شهرستان، ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود