Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عزیزالله کناری دوشنبه ۲ تیر در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به ازدحام شهروندان در مراکز تست کرونا و نارضایتی آن‌ها از شرایط موجود، تعداد این مراکز افزایش یافت و شهروندان می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکزی که به آن‌ها نوبت داده شود، در موعد مقرر مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان بندرعباس، استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با فعالیت این ۹ مرکز، نواقص این بخش برطرف می‌شود و مردم می‌توانند به‌صورت غیرحضوری نوبت بگیرند و مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس نیز گفت: با توجه به دغدغه فرماندار به‌عنوان ریاست شورای سلامت و ستاد کرونای شهرستان و گلایه‌های شهروندان از شلوغی مراکز نمونه‌گیری و در راستای دسترسی آسان‌تر شهروندان به این مراکز، تعدادشان افزایش یافت.

یحیی میرزاده اظهار کرد: با افزایش خدمات آزمایشگاهی، تشخیصی و درمانی، از ورود بیماران به بیمارستان‌ها کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد از بیماران مثبت کرونا در حوزه مراکز بهداشتی، شناسایی، مراقبت و قرنطینه خانگی می‌شوند و به همین دلیل خوشه‌های خانوادگی و... را توانستیم شناسایی کنیم.

میرزاده افزود: تمام شهروندان پرونده الکترونیکی سلامت دارند و از طریق سایت salamat.Gov.ir می‌توانند وارد سایت شوند و علائمشان را ثبت کنند و در صورت نیاز همکاران مرکز ۴۰۳۰ با آن‌ها تماس گرفته و نوبت‌دهی را در نزدیک‌ترین محل به سکونتشان می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در مراکز بهداشتی درمانی سورو، شهید کاتبی ۶۰۰ دستگاه، پیامبر اعظم (ع) مسکن مهر، اسلام‌آباد، سید جمال‌الدین اسدآبادی چهارراه مرادی، تختی در درخت سبز، شاهد در دوراهی ایسینی، سیدالشهدا در نیایش ۴ کوی نیایش، رسالت در مهرگان، سیدمظفر (ع) جنب بیمارستان امام رضا علیه‌السلام، سعادت کنار دانشکده بهداشت، ۲۲ بهمن، خلیج‌فارس در گلشهر جنوبی میدان ۹ دی، شهرک توحید و جزیره هرمز تست گیری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ساعت کار این مراکز از هفت ونیم صبح تا ۱۵ است، مراکز نمونه‌گیری روستایی در بخش‌های فین، قلعه قاضی و تخت و مراکز پرجمعیت ایسین و تازیان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بیان کرد: در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دارو توزیع‌شده است تا بیماران علامت‌دار که پرخطر نیستند زیر نظر پزشک درمانش را شروع کنند و دو هفته قرنطینه شوند.

میرزاده از شهروندان خواست از طریق تلفن ۳۱۱۸ تخلفات بهداشتی، نزدن ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و... در صنوف، ادارات، اماکن عمومی، کارخانه‌ها و... را اطلاع دهند.

وی در خصوص دریافت پاسخ آزمایش هم گفت: به‌صورت پیامکی به افرادی که تست داده‌اند، اطلاع‌رسانی شده و همچنین به‌صورت تلفنی پاسخ داده می‌شود.

میرزاده در پایان تصریح کرد: ۸۰ درصد بیماران کرونایی نیاز به درمان ندارند، ۱۵ درصد علامت‌دار و ۵ درصد وخامت شدیدی و نیاز به بستری دارند و البته بیماران نیاز به درمان نباید سهل‌انگاری کنند و درمانشان را به تأخیر بیندازند.

کد خبر 524222 برچسب‌ها كرونا در ايران استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان هرمزگان شهرستان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: در اکوسیستم و زیست بوم نوآوری کشور نیازمند ارتباط منطقی هستیم. مراکز نوآوری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری مزیت دارند.

وی با بیان اینکه  مراکز نوآوری تقاضا محور هستند و مسائل و تقاضای نهاد‌ها و مراکز را بررسی می‌کنند، افزود: اکنون پارک‌های علم و فناوری برای رفع مسائل متعدد مراکز نوآوری ایجاد کرده اند. به عنوان مثال پارک علم و فناوری کرمان و یزد، مرکز نوآوری پیرامون رفع مسائل معدنی ایجاد کرده اند. چند دانشگاه نیز بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی شان به این مساله ورود پیدا کرده اند، اما آیا این مراکز تعاملی برقرار کرده و در راستای یکدیگر فعالیت دارند؟

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ما باید نگاه مدیریتی خوبی برای رفع مسائل اساسی و کلان کشور داشته باشیم. برای این هم‌افزایی باید با شبکه سازی این مجموعه‌ها از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالیاتی قانون جهش تولید استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان داده است دولت نقش مهمی در برقراری این مراکز نوآوری ایفا می‌کنند. اکنون ۴۹۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که از میان آنها مراکز نوآوری پارکی و دانشگاهی فعالیت‌های مهمی ایفا می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور یادآورشد: در حال حاضر گواهی صلاحیت مراکز نوآوری با توجه سابقه درخشان جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بازسازی به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان