Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزاد راه تهران شمال تا ۵ سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد راه تهران شمال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امروز «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، و پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، از آخرین وضعیت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال حد فاصل سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله را بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این بازدید وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمان افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به رئیس جمهور قول دادیم تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم قطعه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

او ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت قطعه ۲ را ارزیابی کردیم و با تأمین منابع مالی که امروز انجام شد بهار سال آینده بتوانیم باند رفت این پروژه را افتتاح کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه تونل البرز به طول ۶ کیلومتر در قطعه ۲ قرار دارد، افزود: باند رفت این آزاد راه به بهره‌برداری خواهد رسید و نقش بسیار مؤثری در کوتاه شدن مسیر تهران تا شمال دارد.

او با اشاره به اینکه دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل این آزاد راه متحد هستند، گفت: بزودی این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا ۵ سال آینده کل این مسیر آزاد راه را کامل می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه سهم دولت در این پروژه ۵۰ درصد دولت و سهم بنیاد مستضعفان هم ۵۰ درصد که هزینه می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند رفت نیاز است که در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چالش خاصی برای تکمیل این پروژه نداریم و با وجود آنکه یک پروژه عمرانی عظیم است، سعی خواهیم کرد طول این مسیر راه کوتاه کنیم.

اسلامی بیان کرد: با تکمیل و ساخت این پروژه طول منطقه ۲ کوتاه می‌شود و البته به دلیل آنکه فصل ساخت این منطقه کوتاه است، اما با استفاده از نیرو‌های داخلی این مسیر راه به اتمام خواهیم رساند.

او اظهار کرد: هم اکنون در شیفت‌های بلند کاری این پروژه را می‌سازیم و در برخی از زمان‌ها سه شیفته کار می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تأمین تدارکات و لجستیک مشکلی وجود ندارد، اما سعی خواهیم کرد برای افزایش سرعت ساخت و ساز تدارکات سریعتر خریداری شود.

اسلامی بیان کرد: سعی می‌کنیم از زمان و منابع استفاده بهینه کنیم تا در زمان موعد بتوانیم باند رفت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی آزاد راه راه و شهرسازی رئیس جمهور منابع مالی دولت بودجه ساخت و ساز وزیر راه و شهرسازی تکمیل آزادراه تهران شمال وزیر راه و شهرسازی آزاد راه تهران سال آینده باند رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت فاقد مداخلات جوی است.

همچنین شاهد ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا و پل کردان، آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های ینگی امام، پایانه شهید کلانتری و پل فردیس، آزادراه ساوه - تهران محدوده دهشاد و محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع هستیم.

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های سمنان و گلستان و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، اصفهان، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد گزارش شده است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محور مسدود شریانی

۱- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- گنبد - سه راهی کلاله

محورهای دارای انسداد فصلی

۱- سروآباد - پاوه

۲- گنجنامه - تویسرکان

۳- وازک - بلده

۴- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747443

دیگر خبرها

  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین