Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا مظفر گفت: اینکه برخی از معلمانِ حق التدریس گفته‌اند حقوق شان را کمتر پرداخت کردند صحت ندارد و انشالله به محض تخصیص بودجه از طرف دولت حقوق معلمان حق التدریس پرداخت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا‌؛ زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه اداره کل ارزیابی عملکرد رصد، ارزیابی و کسب نتیجه نهایی است که در انتها به سامانه تسما منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم اکنون در مراحل پایانی ارزیابی هستیم و 1 میلیون 800 هزار شاخص در استان ها، مناطق و مدارس ارزیابی شده تا عملکرد وزارت آموزش و پرورش مشخص شود.

مظفر تصریح کرد: براساس مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری برای مقابله با فساد، بازرسان ویژه‌ای را تعیین کردیم که به استان‌ها مراجعه کرده و موارد تخلف را شناسایی می‌کنند.

او افزود: برگزاری کمیته سلامت اداری و مبارزه با فساد در سطح استان‌ها با رویکرد آموزشی و شناسایی گلوگاه‌های فساد دنبال می‌شود و جز برنامه‌های مهم ما است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبختانه میزان تخلفاتی که در سال گذشته انجام شده کاهش پیدا کرده و در سال جاری هم مصمم هستیم به همین ترتیب ادامه یابد و روز به روز فساد کمتر شود.

مظفر گفت: در سال گذشته 39 هزار و 486 کار نظارتی انجام شد.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته در فرایند ثبت نام، 28 هزار 534 بازدید حضوری انجام گرفت که 1948 مدرسه تخلف کردند.

مظفر عنوان کرد: همچنین درخصوص استرداد وجه 466 تخلف گزارش شد.

او با اشاره به میزان شکایت های مردمی گفت: 440 شکایت درخصوص موارد مالی ثبت شده است که از این میزان 124 شکایت درخصوص اخذ وجه غیرمجاز در مدارس دولتی، 12 شکایت از مدارس استعدادهای درخشان، 12 شکایت از مدارس شاهد و 15 شکایت از سرویس مدارس است.

 مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در فرایند ثبت نام از اعضای شورای منتخب اولیا و مربیان دعوت کردیم به عنوان یکی از اعضای ناظر ما حضور داشته باشند تا شخصی جدا از سیستم ما بر ثبت نام ها نظارت داشته باشد و ما هم از مشارکت والدین استفاده کنیم.

مظفر گفت: در سامانه پاسخگویی به شکایات دو لینک جدید را طراحی کردیم که گزارش های مردمی یکی از آن است. این لینک فقط برای 3 استان فعال بود اما در روزهای اخیر برای همه استانها فعال شده و مردم میتوانند گزارش خود را ثبت کنند و ما هم به شکل آنلاین بررسی می کنیم.

او افزود: ایجاد لینک نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام یکی دیگر از این دو لینک است. همه والدین می توانند از طریق این لینک وارد شوند و فرمی که ما قرار دادیم را تکمیل کنند تا از مشکلات موجود در فرایند ثبت نام مطلع شویم.

مظفر بیان کرد: در سامانه پاسخگویی به شکایات ظرف 7 تا 10 روز پاسخ داده می شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره زمان پرداخت حقوق معلمان حق التدریس گفت: اینکه عده ای از معلمان گفتند حقوق کمتری دریافت کردند صحت ندارد چون مناطق موظف هستند طبق قرارداد منعقد شده حقوق معلمان را پرداخت کنند.

او افزود: پرداخت حقوق معلمان رسمی و حق التدریس بستگی به تخصیص دولت دارد.

مظفر عنوان کرد: به محض تخصیص بودجه حقوق معلمان حق التدریس پرداخت می شود چرا که معلمان حق التدریس همیشه جزء دغدغه های مهم وزارت آموزش و پرورش بوده است.

مظفر با اشاره به توسعه شبکه شاد گفت: حتی اگر وضعیت سفید شود شبکه شاد را تعطیل نمی‌کنیم و قطعا برای توسعه زیرساخت آن تلاش می‌کنیم تا در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله قابل استفاده باشد.

او افزود: ما 4 فرم اطلاعاتی که مصوبه ستاد بود را در سامانه نظارت برای 107 هزار و 310 مدرسه با هدف اطلاع رسانی و خودارزیابی، بارگذاری کردیم که بیش از 95 درصد مدارس به ما پاسخ دادند.

مظفر عنوان کرد: 90 هزار شماره تلفن انجمن اولیای مدارس را دریافت کردیم و به مدارس 32 استان زنگ زدیم و به این نتیجه رسیدیم 80 درصد آموزش مجازی مطلوب بوده و خانواده ها از عملکرد معلم ها  و مدارس راضی بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق معلم وزارت آموزش و پرورش حق التدریس مدرسه دولتی شهریه غیر مجاز معلمان حق التدریس فرایند ثبت نام حقوق معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود

فرشید قاسمی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس با تبریک پیروزی ارزشمند سپاهیان اسلام در حمله به رژیم جعلی و منحوس اسرائیل اظهار کرد: به واسطه اهمیت موضوع معلم، جلسه شورای آموزش و پرورش استان با موافقت استاندار فارس به عنوان رئیس شورا تنها با یک موضوع یعنی تکریم مقام معلم برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: از سوی وزیر آموزش و پرورش محمد هادی ایمانیه؛ استاندار استان به عنوان رئیس ستاد هفته بزرگداشت مقام معلم دراستان انتخاب شده‌اند.

قاسمی در تشریح برخی مصوبات این جلسه افزود: تجلیل مدیران استانی دستگاه‌های مختلف از معلمان با حضور در مدارس و همچنین برگزاری مراسم تکریم توسط این مدیران برای معلمان دوران تحصیل خود ازمصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تجمع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) و برگزاری اردو‌های یک و دو هزار نفری در قالب اردو‌های راهیان‌نور و پیشرفت ویژه معلمان از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

قاسمی همچنین گفت: اختصاص اوقاتی ویژه در ساعات اداری توسط مدیران دستگاه‌های دولتی استان به رفع مشکلات معلمان مراجعه کننده به این دستگاه‌ها از دیگر پیشنهادات این جلسه بود که قرار شد لیست اداراتی که معلمان بیشترین ارجاعات کاری را دارند تهیه و برای اجرا توسط استانداری به این دستگاه‌ها ابلاغ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد تا اگر دستگاه‌های دولتی قرار است خدماتی برای تکریم معلمان انجام دهند صرفا در روز و هفته بزرگداشت مقام معلم انجام نشود و در طول سال اجرایی باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به مسئله هویت معلم، پیشنهاد ایجاد قرارگاه هویت‌افزایی مقام معلم با ریاست استاندار فارس و حضور مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان معاون ارشد قرارگاه و سایر مسوولین ارشد استانی را ارائه داد که اعضا با آن موافقت کردند.

ایمان ایمانی‌فر با بیان اینکه آموزش و پرورش عظیم‌ترین دستگاه کشور است، اظهار کرد: ایجاد قرارگاه مذکور تلاش میدانی است برای تحقق سند تحول در مدارس که با تلاش معلمان محقق می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس افزود: دانش‌آموزان در صورتی تمدن‌ساز خواهند بود که خوب تربیت شوند و هویت‌بخشی به معلم در این مسئله بسیار مهم است.

ایمانی‌فر ادامه داد: گسترش هدفمند مقام معلم و ایجاد گفتمان تکریم معلم ایجاد انگیزه در معلمان در دستور کار قرارگاه هویت‌افزایی مقام معلم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • معلمان نمونه استان سمنان، شناسایی شدند
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود
  • معرفی ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان
  • ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند