Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:59:47 GMT

«یکصد سال تاریخچه اتوبوسرانی تهران» مستند می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۳۷۱۸

«یکصد سال تاریخچه اتوبوسرانی تهران» مستند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «یکصد سال تاریخچه اتوبوسرانی تهران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیما مهدیان در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

مهدیان درباره ساخت مستند «یکصد سال تاریخچه اتوبوسرانی تهران» گفت: اتوبوس تغییرات بسیاری در فرهنگ عامه ایجاد کرد و در این مستند مخاطب تنها شاهد سیر تاریخی اتوبوس در تهران نخواهد بود، بلکه رفتارشناسی مردم هم مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتوبوس جزو معدود پدیده‌های نوین در یک قرن اخیر است که تمامی طبقات اجتماعی با آن سر و کار داشتند و شرکت اتوبوسرانی تهران بزرگ‌ترین اجتماع کارگری خاورمیانه محسوب می‌شده که ۱۷ هزار نفر نیرو در آن فعالیت می‌کردند.

وی درباره شیوه روایت این مستند توضیح داد: نگرش من به مستند، طنز و بازسازی است اما نظر دوستان در شورای مرکز گسترش این بود که مستندی محض بسازم. به همین دلیل باید از منابع آرشیوی استفاده می‌کردم که کاری دشوار است، چون متولی مشخصی ندارد و منابع در این زمینه بسیار پراکنده است.

مهدیان در پایان عنوان کرد: حدود پنج ماه است در تلاش برای گردآوری اطلاعات هستم و با سازمان‌های مختلفی از جمله صداوسیما، فیلمخانه، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و... ارتباط گرفتم تا شاید بتوانم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم. تصویربرداری بخشی از مصاحبه‌ها آغاز شده و با وجود شیوع بیماری کرونا که باعث شد تولید فیلم در مقطعی متوقف شود، قصد داریم این روزها مراحل تولید فیلم را پیش برده و با این مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور پیدا کنیم.

کد خبر 4955282 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران صدا و سیما سازمان صداوسیما مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فیلم سینمایی تئاتر ایران ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما محمدعلی کشاورز سازمان سینمایی سریال ایرانی آلبوم موسیقی سازمان صداوسیما رادیو نمایش برنامه رادیویی اتوبوسرانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس ۱۴۰۳ به ریاست سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در ستاد راهور برگزار شد.

سرهنگ بهرام آبادی در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال نو به مدعوین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی بیان داشت: پلیس راهور تهران بزرگ نیز جهت برگزاری و روان سازی ترافیک و همچنین تأمین ایمنی نظم عبور و مرور برنامه‌ریزی های مناسب و خوبی را انجام داده است و در این روز مهم تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای خواهد داشت که امیدواریم با برگزاری این جلسات مرتبط، بیشترین خدمات را به شهروندان گرامی ارائه کنیم.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مرتبط در اجرای برگزاری مراسم عید فطر ۱۴۰۳ همچون، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نماز جمعه، معاونت حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران، مترو، سپاه پاسداران، اورژانس و آتش نشانی و دیگر اعضا حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و اقداماتی که قرار است در روز قدس صورت پذیرد بحث و ایراد نظر کردند.

همچنین چینش و مسیرهای خدمات دهی شرکت تاکسیرانی و اتوبوسرانی و نیز ایستگاههای فعال مترو و نحوه فعالیت آنان در روز قدس مشخص و تعیین شد، که متعاقباً اعلام می‌شود.

در این جلسه مسیرهای چندگانه راهپیمایی و تعیین نحوه شروع و پایان هر یک از آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت و نحوه جایگذاری غرفه‌های فرهنگی و استیج‌ها در این مسیر نیز مشخص شد.

کد خبر 6063891

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰۰۰ مرکز غیر بهداشتی در ایام نوروز
  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها