Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در صربستان، رئیس جمهوری این کشور در یک سخنرانی حزبش را پیروز این انتخابات خواند و بررسی شرکت‌های نظرسنجی نیز نشان می‌دهد این حزب راستگرا به پیروزی قاطعی دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، بر اساس این پیش‌بینی‌ها که اواخر یکشنبه بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی صربستان منتشر شدند، حزب حاکم متعلق به آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری این کشور حائز پیروزی قاطعی در این انتخابات که اولین انتخابات برگزار شده در اروپا از زمان شروع بحران شیوع کروناویروس به حساب می‌آید، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووجیچ به عنوان رهبر این حزب موسوم به حزب ترقی‌خواه (SNS) در سخنرانی خود به مناسبت اعلام پیروزی‌اش عنوان کرد: من از مردم به خاطر این حمایت تاریخی قدردان هستم. ما یک رای اعتماد بزرگ کسب کردیم که در عین حال ما را ملزم به بهتر کردن عملکردمان می‌کند.

شرکت‌های نظرسنجی ایپسوس (Ipsos) و سسید (CeSID) در مطالعه‌ای که از طریق نمونه‌گیری از حوزه‌های رای‌گیری صورت دادند، اعلام داشتند که حزب ترقی‌خواه قاطعانه با ۶۳.۴ درصد آرا در انتخابات پیشتاز است و هم‌پیمانش در دولت ائتلافی موسوم به حزب سوسیالیست با کسب ۱۰.۳ درصد رای در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین این بررسی نشان داد که حزب مخالف راست میانه‌رو موسوم به حزب ائتلاف میهن‌پرستی صربستان هم با ۳.۹ درصد رای جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

در صربستان، نظرسنجی از رای‌دهندگان به هنگام خروج از حوزه رای‌گیری ممنوع است.

بالغ بر ۶.۵ میلیون تن واجد شرایط شرکت در انتخابات اخیر صربستان برای تعیین تکلیف ۲۵۰ کرسی پارلمان این کشور بوده‌اند. گزارش شد که میزان شرکت رای‌دهندگان در این انتخابات نسبت به انتخابات در سال‌های قبل کمتر بوده که از جمله دلایل آن نگرانی از بابت شیوع ویروس کووید-۱۹ بوده است. شرکت‌های نظرسنجی میزان شرکت رای‌دهندگان در انتخابات را معادل ۴۸ درصد ذکر کردند در حالی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ این میزان ۵۶.۷ درصد بود.

برخی گروه‌های اپوزیسیون نیز این انتخابات را تحریم کردند. آن‌ها شرایط برگزاری این انتخابات را عادلانه ندانسته و در عین حال برگزاری آن را خطری برای سلامت عمومی خواندند. این انتخابات در اصل برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر شرایط مربوط به شیوع کرونا به تاخیر افتاد.

انتخابات روز یکشنبه صربستان همراه با رعایت تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست در حوزه‌های رای‌گیری برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک نظرسنجی در دانشگاه عبری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی انجام شد که بر اساس آن، ۷۴ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، مخالف حمله رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۱۴ آوریل، عملیات تنبیهی خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به جنایات متعدد این رژیم بویژه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق آغاز کرد.

در این عملیات، نیروی هوافضای سپاه، در نخستین حمله مستقیم علیه اسرائیل، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف نظامی مشخصی در داخل اراضی اشغالی شلیک کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سرلشکر محمد باقری نیز تصریح کرد: «عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود».

پایگاه خبری «عرب-۴۸» گزارش داد این افراد تأکید دارند اگر این حمله، «ائتلاف امنیتی با همپیمانان» اسرائیل را از بین ببرد، مخالف حمله به ایران هستند.

این در حالی است که ۵۲ درصد نیز بر این باورند حمله اسرائیل به ایران هیچ سودی نخواهد داشت و باعث نخواهد شد این دور از درگیری‌ها به پایان برسد.

به نوشته این وبسایت، درباره ماهیت حملاتی که اسرائیل تهدید به انجام آن کرده است، یک چهارم کسانی که موافق حمله هستند، می‌گویند این حملات باید در خاک ایران باشد و در مقابل، بیش از یک سوم دیگر خواستار از بین بردن توانمندی هسته‌ای ایران هستند.

بنا بر این گزارش، ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان به ضعف اسرائیل در برابر ایران اذعان دارند. نیمی از این افراد بر این باورند اسرائیل باید به مطالبات امنیتی‌ای که همپیمانانش مطرح می‌کنند، توجه داشته باشد، ولی ۱۲ درصد دیگر، مخالف این مسأله هستند.

در این گزارش آمده است ۶۰ درصد این افراد تأکید دارند اسرائیل همچنان باید به هماهنگی امنیتی با آمریکا ادامه دهد. ۴۳ درصد هم می‌گویند اسرائیل باید برای حل جنگ غزه، به همپیمانان خود تکیه کند.

این نظرسنجی در میان هزار و ۴۶۶ نفر از صهیونیستها انجام شده است. این افراد نماینده اقشار مختلف صهیونیست از نظر مذهب، جنسیت، سن و محل سکونت در اراضی اشغالی هستند.

کد خبر 845024 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند
  • پربیننده ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند