Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رنجبر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به این سوال که اخیراً با توجه به افزایش مصرف، شاهد نوسانات برق هستیم که باعث ایجاد خسارت به برخی مشترکان شده است، آیا در این زمینه شرکت توزیع برق مسئولیتی در جبران خسارت دارد، گفت: شرکت توانیر برای جبران خسارت در چنین مواقعی با یک شرکت بیمه گر که از طریق مناقصه انتخاب شده است اقدام می‌کند که پس از بررسی و علت بروز حادثه هزینه‌های ناشی از خسارت به مشترک پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این زمینه شرکت توزیع برق، مدیریت و نظارت بر خسارت و پرداخت آن برعهده دارد، عنوان کرد: سال گذشته شرکت بیمه کوثر در مناقصه برنده و پرداخت آن را برعهده داشت. امسال نیز مشترکین می‌توانند تا زمان عقد قرارداد در سامانه‌ای که به این منظور تدارک دیده شده مراجعه و خسارت خود را ثبت کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: سرانه مصرف برق مشترکان خانگی در هرمزگان بیش از سال‌های گذشته است که این هم به خاطر حضور بیشتر مردم در خانه‌ها و شیوع بیماری کووید ۱۹ است. تداوم مصرف به خصوص در پیک بار می‌تواند مشکلاتی را در روزهای گرم تابستان ایجاد کند اما تلاش شرکت توزیع جلوگیری از قطع برق خواهد بودو.

سرپرست توزیع برق هرمزگان در پاسخ به سئول خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا شاهد افزایش قیمت بهای برق مصرفی در تابستان خواهیم بود؟ اظهارداشت: تا این لحظه بخشنامه و یا برنامه‌ای برای افزایش قیمت برق نداشته ایم. گزارشی برای افزایش قیمت برق هم نداریم و دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد.

رنجبر در پاسخ به دیگر سوال مهر در مورد برنامه ریزی برای قطعی برق برنامه ریزی شده در سطح استان، تصریح کرد: تمام توان و تلاش ما معطوف به این است که هیچ‌گونه خاموشی به مشترکان ما تحمیل نشود. حدود ۷۵ درصد از مشترکان ما در بخش خانگی است.

به گفته وی، مشترکان خانگی و اداری حتی المقدور زمان استفاده از تجهیزات سرمایشی را کم کنند و زمانیکه در منزل یا محل کار نیستند کولرها را خاموش کنند کاهش مصرف برق کمک بزرگی به جلوگیری از قطعی‌های ناخواسته و برنامه ریزی شده خواهد بود.

وی با اظهار اینکه مصرف برق در هرمزگان نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: مصرف برق شبکه توزیع هرمزگان ۲۱۷۹ مگاوات در یک تیرماه به ثبت رسیده است. ۷۱۰ هزار مشترک در سراسر استان از شبکه برق استفاده می‌کنند که ۵۸۰ هزار آن مشترکان خانگی هستند.

رنجبر بیان کرد: ما طبق مصوبه کمیته مدیریت بحران استانداری، شاهد کاهش ساعات کاری ادارات را داشتیم و لذا ما موظفیم که پس از ساعت ۱۳.۳۰ نسبت به مدیریت مصرف این سازمان‌ها اقدام کنیم تا فشاری به مصارف خانگی ما وارد نشود. ما میزان مصرف ادارات و سازمان‌ها را پس از ساعت ۱۳.۳۰ را رصد می‌کنیم و اگر مصرف آنها کاهش نیافته باشد، نسبت به قطع برق تا ساعت ۱۷ اقدام و پس از آن دوباره برق را وصل می‌کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه هزینه نصب کنتور هوشمند بر عهده مشترک است، افزود: ۱۲ هزار کنتور هوشمند در کل استان نصب است که عمدتاً شامل ادارات، صنایع، اپراتورهای تلفن همراه و چاه‌های کشاورزی است. در سال ۹۸ تعداد ۴۷۰۰ مشترک جدید را برق‌دار کردیم. برنامه داریم که ۶ هزار اشتراک جدید را نیز امسال برق‌دار کنیم.

وی با اعلام اینکه کل روستاهای بالای ۱۰ خانوار نیز امسال برق‌دار می‌شوند، در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای زمینی کردن شبکه برق دارند، گفت: زمینی‌کردن شبکه کار مفیدی نیست. در برخی نقاط زمینی‌کردن شبکه‌ها ارزشمند است و ما با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی بررسی‌هایی داریم که شبکه را زمینی کنیم. زمینی کردن شبکه جز اینکه هزینه‌ها را بالا ببرد و سرعت فرسودگی را در برخی نقاط بالا می‌برد، ثمری ندارد.

رنجبر عنوان کرد: تأمین برق مردم زاج و داربست نیز در طول یک ماه اخیر خیلی در این باره صحبت شد. بخشی از سکنه در منازل‌شان هستند و برق هم دارند. سال گذشته سیلی در این منطقه رخ داد که برخی جاده‌ها در این منطقه قطع شد. برق نیز قطع شده بود که بلافاصله وصل شد. بخشی از مردم این منطقه کوچ کردند و به زمین‌هایی رفتند که مالکیت این زمین‌ها متعلق به کیست؟ در اردیبهشت‌ماه امسال نیز به ما منتقل شد که بر اساس مصوبه کمیته بحران استان به ما ابلاغ شد که یک فقره انشعاب برای کمپ به آنان داده شود. یک فقره انشعاب موقت به نام دهیاری زاج و داربست به طور موقت تحویل دادیم تا زمانی که مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به ما داده شود.

کد خبر 4955292

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت توزیع برق هرمزگان برق رسانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر زمینی کردن شبکه شرکت توزیع توزیع برق مصرف برق برق دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: طبق هشدار قرمز هواشناسی، طی دو روز اخیر بارش‌های بسیار شدید در جنوب و جنوب شرق کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد بودیم به نحوی که در برخی نقاط، بارش‌های چند ساعته بالای ۲۰۰ میلیمتر نیز ثبت شد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و شدت بالای آنها، در رودخانه‌های جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دبی‌های بسیار بالایی تولید شد و عمده سدهای این منطقه شروع به سرریز کرد.

سخنگوی صنعت آب، سدهای زیردان، خیرآباد، ماشکید، کهیر و جگین را از جمله سدهای پر شده خواند و گفت: سد کهیر که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، با ورود حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن این سد و پر شدن آن، در شرایط سرریز قرار گرفت. بر اساس تخمین‌های اولیه، دبی برخی رودخانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: مدیریت این حجم از سیلاب و کاهش حجم خسارت‌ها به نازل‌ترین سطح ممکن، با پیش‌ارزیابی‌های صورت گرفته از شدت سامانه بارشی و وضعیت عبوردهی رودخانه‌ها و نیز فراهم نمودن مخازن سدها برای تله‌اندازی سیل از حدود یک هفته قبل میسر شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی مذکور در کشورهای جنوب خلیج فارس نیز فعال بود و خسارات عمده‌ای نیز به بار آورده است لذا تداوم توجه هموطنان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ستادهای مدیریت بحران، کمک شایانی در مدیریت سیل خواهد کرد تا شاهد اتفاقات تلخ کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورمان نباشیم.

کد خبر 6081379

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • اسکان اضطراری ۱۷۰ خانوار جاسکی بدنبال سیلاب