Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی به دنبال به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون سرنشین گلوبال هاوک است که به تازگی از آمریکا خریداری کرده است. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد که نیروی هوایی درحال برنامه ریزی برای عملیاتی کردن هواپیمای گلوبال هاوک تا ماه آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق توافق کره جنوبی با آمریکا در سال 2011، سئول 4 فروند هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک از واشنگتن خریداری کرده که تاکنون به سه فروند کاهش یافته و اولین هواپیمای در دسامبر سال گذشته تحویل داده شد.

یک منبع نظامی درباره این خبر گفت: ما قصد داریم هواپیمای گلوبال هاوک را برای نیمه دوم سال جاری عملیاتی کنیم. این هواپیماها پس از تحویل آخرین مورد (که به زودی اتفاق خواهد افتاد) عملیاتی خواهند شد.

این خبر درحالی منتشر شده که تنش بین کره شمالی و همسایه جنوبی اش بر سر توزیع اعلامیه های تبلیغاتی در منطقه مرزی بین دو کشور به شدت بالا گرفته است و پیونگ یانگ از سکوت سئول در قبال تحرکات برخی اتباع خود به شدت ناراضی است.

کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هزاران بالون و میلیون ها اعلامیه تحت عنوان "مجازات تلافی جویانه علیه کره شمالی" آماده کرده است.

جزئیات این تصمیم یک روز پس از آن در رسانه رسمی کره شمالی مطرح شد که برای شروع کمپین علیه کره جنوبی اعلام آمادگی کرده بود.

پناهندگان کره شمالی که در کشور همسایه به سر می برند رژیم کیم جونگ اون را به نقض حقوق بشر و جاه طلبی های هسته ای متهم می کنند. این اعتراضات از طریق اعلامیه هایی که به بالن متصل شده از مرز دو کره به پرواز درمی آیند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره این خبر نوشت: آماده سازی برای بزرگترین توزیع اعلامیه علیه دشمن تقریبا تکمیل شده است.

کره شمالی هفته گذشته دفتر مشترک ارتباطی شمال و جنوب منفجر کرد که در واکنش به ارسال بالن های اهانت آمیز توسط چند فراری افراطی کره شمالی انجام گرفت. دفتر مشترک ارتباطی در 27 آوریل 2018 در پی توافق سران دو کره تاسیس شد. در این دفتر از سال 2018 بین 15 تا 20 نفر نماینده از طرف شمال و جنوب به طور مداوم حضور داشتند که نمایندگان کره جنوبی در طبقه دوم و نمایندگان کره شمالی در طبقه چهارم مستقر بودند.

انتهای پیام/

 

 

R1036249/P/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گلوبال هاوک کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد