Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته ۲۳۲ پرونده برای تصرف غیرمجاز اراضی ملی تشکیل شد که در همین ارتباط ۲۳۰ متهم به دستگاه قضایی احضار شدند. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز در نشست مسئولان دستگاه قضایی استان با دانشگاهیان اظهارداشت: دوره ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه دوره تحول نامگذاری شده و همه تلاش دستگاه قضایی این است که ورودی پرونده‌ها را به محاکم قضایی کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از راه‌ها برای کاهش تولید پرونده‌های قضایی، بالا بردن آگاهی‌های حقوقی مردم برای پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس دستگاه قضایی استان بیان داشت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز با هدف بالا بردن آگاهی‌های حقوقی مردم و با کمک بسیج حقوقدانان استان به اجرا درآمده است.

یاسوج| رفع تصرف اراضی ملی در منطقه «دهنو»/حریم رود «بشار» آزادسازی می‌شوداز گوشه و کنار هرمزگان|ساخت 8 هزار واحد مسکونی در هرمزگان ‌/ رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در ‌قشم‌ورود رئیس قوه قضائیه به ‌پرونده قدیمی تصرف اراضی جنگلی از سوی 45 قاضی / صدور رأی ‌تا یک هفته آینده ‌

 وی گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود به علت عدم آشنایی مردم با مباحث حقوقی، نحوه بستن قراردادها و غیره است که حجم پرونده‌های ما را افزایش می‌دهد.

هاشمیان به راه‌اندازی کلینک‌های حقوقی در استان اشاره کرد و افزود: با تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه آزاد گرگان داریم قرار است از ظرفیت دانشجویان رشته حقوق برای دادن مشاوره رایگان به مردم در این کلینیک‌ها اقدام شود.

وی گفت: با اقداماتی که دستگاه قضایی با مشارکت برخی دستگاه‌ها در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع ملی انجام داده خوشبختانه جامعه حساسیت زیادی نسبت به این موضوعات پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: سال گذشته 232 پرونده در ارتباط با تصرف غیرقانونی اراضی ملی در دستگاه قضایی استان تشکیل شد که 230 متهم احضار شدند و پس از رسیدگی به این بخشی از این پرونده‌ها 10 هکتار از عرصه‌ها به منابع ملی بازگشت.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اهداف دستگاه قضایی استان، صلح و سازش پرونده‌هاست که در این زمینه گلستان جزو استان‌های برتر کشور است و سال گذشته بیشتر از 50 درصد پرونده‌هایی که به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد، منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه قضایی اراضی ملی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع دریافت رشوه یک وکیل رسمی دادگستری از شخصی بابت حل پرونده حقوقی وی در دادگاه کرج، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان البرز قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام تحقیقات پلیسی و بررسی گزارش شاکی پرونده و محرز شدن جرم، دستور قضائی را برای دستگیری فرد متهم از مقام قضائی اخذ و وی را دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی پس از مواجهه با مدارک پلیسی به جرم خود مبنی بر دریافت رشوه از شاکی پرونده به ۳۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان اعلام کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6064232

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است