Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: دیندار و موحد واقعی باید خود را برای هر بلا و سختی کند، خدای متعال بهشت را بدون عمل و آزمون به کسی نمی‌دهد و امتحانات سخت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه یکشنبه، اول تیرماه در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: انسان باید همواره نسبت به رحمت الهی امیدوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: گاهی شخصی سالها عبادت و خدمت دارد اما خداوند آن را نمی‌پذیرد بنابراین نباید به اعمال خود مغرور شویم و خود را بهتر از دیگران تصور کنیم، بلکه باید در کنار هر نوع عمل صالحی تنها به رحمت الهی امید داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه در دنیا بد مطلق وجود ندارد، عنوان کرد:‌ دیندار و موحد واقعی باید خود را برای هر بلا و سختی کند، خدای متعال بهشت را بدون عمل و آزمون به کسی نمی‌دهد و امتحانات سخت می‌گیرد.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ولایتمداری با خود سختی و محرومیت به همراه دارد، اظهار کرد: طلاب درباره ولایتمداری باید خود را برای مشکلات و سختی آماده کنند و استقامت و صبر داشته باشند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه ۱۹۱ سوره مبارک آل عمران، ابراز کرد: انسان عاقل در همه حال به یاد خداوند متعال است، اگر همه اعمال نیک و صالح او برای محض رضای الهی باشد به خداوند وصل است. در کنار ذکر الهی باید فکر و تدبیر هم باشد انسان ابتدا باید فکر و برنامه داشته باشد سپس عمل کند.

 

وی با بیان اینکه ماه ذی القعده زمان آشتی با فطرت، خوبی­ها، فضائل و مقابله با بدی­ها، رذائل و قبائح است، گفت: سالک الی الله شب­های ماه ذی القعده هجرت به سوی خدای متعال دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اگر خودبینی و خودخواهی خود را کنار بزنیم خدا را خواهیم دید، به جز خدای متعال ما هر مقصدی را که در پیش گرفته­ باشیم خسارت است.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: محبّت الهی زندگی انسان را گرم و آباد می­‌کند، اگر انسان از غیرخدا قطع کرد خدای متعال همه چیز او را تأمین می­کند، بنابراین ما باید به دنبال بندگی باشیم.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمت کریمانه ایمان به خدا خدمت به مردم خدا باید خود حجت الاسلام خدای متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: در تیم من، قرار گرفتن بین 11 نفر اصلی کار بسیار سختی است / فیلم

صحبت های مارینوس اوزونیدیس، سرمربی گل گهر را مشاهده می کنید.

دانلود (20.9MB)

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: در تیم من، قرار گرفتن بین 11 نفر اصلی کار بسیار سختی است / فیلم
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • نماز مسیر عبودیت خداوند است
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • عملیات «وعده صادق» محکم‌ترین سیلی به صهیونیست‌ها بود
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • شکست گنبد آهنین تحقق آیه ۱۷ سوره انفال است