Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@19:39:10 GMT

خشونت و درگیری در خیابان های آلمان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۶۲۷۹

خشونت و درگیری در خیابان های آلمان

درگیری‌های اخیر گروه‌هایی از جوانان با پلیس در شهر اشتوتگارت آلمان، تنها نمونه‌ای از ده‌ها مورد خشونت خیابانی و درگیری با نیروهای امنیتی طی چند ماه اخیر در این کشور است.

ده ها گروه از افراد خشمگین یکشنبه شب در مرکز شهر اشتوتگارت طی درگیری های خیابانی با پلیس، اموال عمومی را تخریب و چندین نیروی پلیس را زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پلیس اشتوتگارت در این رابطه گفت: در ابتدا وضعیت کاملاً خارج از کنترل بود، اما بعد از گذشت چند ساعت، اوضاع حوالی صبح آرام شد. با این حال برای کنترل اوضاع، صدها نیروی امنیتی از سراسر ایالت بادن وورتنبرگ به مرکز ایالت اعزام شده بودند.

در ویدئوهای منتشر شده از این درگیری ها، تصاویری از مردانی که پنجره های فروشگاه ها را با لگد می شکنند یا سنگ فرش خیابان را تخریب می کنند دیده می شود. این نخستین مورد از وقوع چنین خشونت هایی در اشتوتگارت نبود؛ اواخر هفته گذشته نیز درگیری های پراکنده ای بین گروه هایی از جوانان و نیروهای پلیس این شهر رخ داده بود.

به نوشته تارنمای شبکه دویچه وله شهردار و مقامات پلیس شهر اشتوتگارت آلمان بعدازظهر یکشنبه، اول تیرماه در یک کنفرانس خبری شرکت کردند و نخستین نتایج تحقیقات خود درباره درگیری‌های خیابانی با پلیس را در اختیار رسانه‌ها گذاشتند. علت بروز این واقعه، بازرسی یک جوان آلمانی ۱۷ ساله مظنون به حمل مواد مخدر توسط پلیس بوده است.

«توماس برگر» جانشین رئیس پلیس اشتوتگارت در این رابطه گفت: ابتدا حدود ۲۰۰ نفر از افرادی که در پارتی‌های شبانه شرکت داشتند برای همبستگی با این جوان با پلیس درگیر می‌شوند و هنگامی که شمار ماموران پلیس افزایش می‌یابد، تعداد آنها نیز بالا رفته و در مجموع حدود ۵۰۰ نفر با استفاده از سنگ و بطری و اشیا دیگر با ۲۸۰ مامور پلیس درگیر شده‌اند.

این واقعه از حدود نیمه شب آغاز شده و تا ساعت چهار و سی دقیقه بامداد ادامه داشت و شدت درگیری ها به حدی بود که پلیس اشتوتگارت از پلیس ایالتی و دیگر نیروهای امنیتی تقاضای کمک کرد. طی این خشونت ها ۴۰ مغازه در مرکز شهر مورد حمله قرار گرفت و ۹ فقره از آنها غارت شدند. همچنین ۱۲ خودروی پلیس آسیب دید، ۱۹ مامور زخمی و ۲۴ نفر از مهاجمان دستگیر شدند.

«فرانتس لوتس» رئیس پلیس اشتوتگارت از گستره خشونت علیه ماموران امنیتی ابراز حیرت کرد و گفت که هنوز نمی‌تواند این اتفاق را باور کند. او با بیان این که حادثه شنبه شب انگیزه سیاسی نداشته اظهار داشت، در ۴۶ سالی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کند چنین واقعه‌ای را مشاهده نکرده است.

به گفته لوتس، نیروهای پلیس در ماه‌های اخیر شاهد بروز خشونت از جانب برخی افراد بوده و آنچه که در این زمینه تازگی دارد، برنامه‌ریزی این خشونت‌ها از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است.

این در حالی است که جوانانی که در این گونه اعمال شرکت دارند، از حادثه فیلم می‌گیرند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.
خشونت‌های شنبه شب هم توسط دوربین تلفن های همراه مستند شده و به‌وضوع می‌توان شاهد حمله به ماموران و فروشگاه‌ها و چرخ‌زدن‌های بی‌هدف هلی‌کوپترهای پلیس در آسمان بود.

در همین حال رئیس دولت ایالت بادن وورتنبرگ و شهردار اشتوتگارت تاکید کرده‌اند که عاملان این اعمال خشونت‌بار باید شناسایی و محاکمه شوند.
با افزایش خشونت های خیابانی در شهرهای آلمان، پلیس این کشور نیز برای مقابله با آنها دست به خشونت بیشتر می زند و این اقدام متعاقبا موجب خشمگین تر شدن جوانان می شود.

بنابه گزارشی تازه مأموران پلیس آلمان در سال گذشته ۶۷ بار به سوی افراد تیراندازی کرده‌اند که در اثر آن ۱۴ نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شده‌اند. برپایه آمار رسمی ایالت‌ها و پلیس فدرال، در سال ۲۰۱۸میلادی نیز در آلمان یازده نفر بر اثر تیراندازی پلیس جان خود را از دست داده‌اند.

برخی گزارش ها نیز از وجود گرایش های راست گرایانه و نژادپرستانه در بین نیروهای پلیس حکایت دارد. در همین راستا «زاسکیا اسکن» رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، خواهان تحقیقات مستقل درباره افراد پلیس شده و درباره گرایش به نژادپرستی و آمادگی به خشونت در میان مأموران پلیس ابراز نگرانی کرده است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس اشتوتگارت درگیری ها خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

بعد از ظهر روز گذشته ۳۰ فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان لقمان حکیم از طریق تماس تلفنی با کلانتری ۱۱۲ ابوسعید مرگ مشکوک پسر جوانی را با ضربات چاقو روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

به دنبال اعلام این گزارش، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امورجنایی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد پسر حدودا ۱۸ ساله‌ای مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به گردن به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که پسر جوان در یک نزاع ۳ نفره در تقاطع خیابان مدرس ـ ولی‌عصر (عج) قربانی جنایت شده است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول به همراه دوست خود به نام بهنام که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند با یک پسر جوان دیگر در خیابان درگیر شده، اما احتمالاً بهنام سهواً دوست خود را هدف ضربه چاقو از ناحیه گردن قرار داده است، همچنین پسر جوانی که با این ۲ نفر درگیر شده بود و چاقو به همراه داشته پس از وقوع جنایت از صحنه متواری می‌شود.

بدین ترتیب بهنام خیلی زود بازداشت شد. در ادامه نیز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی، پسر جوانی که یک طرف درگیری بوده را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

با دستور قاضی سالار صنعتگر، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت همچنین تحقیقات در خصوص دستگیری دیگر متهم فراری پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد
  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی
  • درگیری خیابانی خونین در تهران منجر به قتل یک جوان شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • شلیک ۲ شرور به مرد زاهدانی در خیابان
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • بایرن مونیخ مقصد مورد علاقه کریس فوریش؛ باواریایی‌ها پیشتاز رقابت بر سر وینگر اشتوتگارت
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد