Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری رخ داده است، مساحتی که در این آتش‌سوزی‌ها تحت تأثیر قرار گرفت حدود ۱۳ هکتار بود، شدت ۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها در منطقه جنگل‌ها و مراتع کارون ۴ بیش‌تر از سایر موارد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتش‌بر، دیوار چینی در مناطق مستعد آتش‌سوزی برای جلوگیری از گسترش حریق، ایجا شخم در نوارهای عرضی مراتع و برداشت علوفه موجب کاهش تعداد دفعات و مساحت آتش‌سوزی شد.  

وی از به‌کارگیری ۹۰ نیروی محلی در قالب شرکت‌های تعاونی منابع‌طبیعی خبر داد و گفت: این افراد به صورت روزانه از جنگل‌ها و مراتع سرکشی می‌کنند و در موقع بروز حریق به سرعت وارد عمل می‌شوند و تا رسیدن نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق می‌کنند.  

محمدی‌مقدم عنوان کرد: همچنین با مشارکت جوامع محلی در ۶۵ نقطه بحرانی از نظر وقوع حریق کارآگاه آموزشی برای پیشگیری از وقوع آتش‎سوزی برای مردم محلی برگزار شد.  

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: بیش‌ترین موارد آتش‌سوزی در شهرستان لردگان بوده است، تا زمان اولین بارش امکان وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد.  

۱۳۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان در آتش سوخت خطای انسانی عامل اصلی آتش‌سوزی در مراتع اصفهان است کد خبر 524377 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری حوادث آتش سوزی چهارمحال و بختیاری جنگل ها و مراتع منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات

به گزارش صدای ایران،کورش سبزعلی اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری