Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان با کمبود قاضی روبه‌رو است و ارجاع سالانه ۲ هزار پرونده فشارهای روحی روانی بر قضات کرمانی وارد می‌کند. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در نشست رئیس کل و مدیران قضائی استان کرمان با استاندار کرمان و معاونان وی به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بهشتی و سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه قضا برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه قضائی استان 32 واحد قضائی فعال است که بر اساس تقسیمات کشوری تعریف می‌شوند افزود: در 18 شهرستان استان کرمان شعب دادگستری داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی بخش‌ها نیز واحد قضائی تشکیل شده است گفت: 7 واحد قضائی با عنوان دادگاه عمومی در بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

حمایت قضائی از واحدهای اقتصادی از بیکار شدن 8000 کارگر در استان کرمان جلوگیری کردورودی به زندان‌های استان کرمان بیش از 30 درصد کاهش یافتآخرین جزئیات پرونده مفاسدان اقتصادی در کرمان / 344 متهم به زندان معرفی شدند

وی با بیان اینکه واحدهای قضایئی منطقه بهرمان رفسنجان و اسماعیلیه جیرفت نیز مصوب شده است اما هنوز فعال نیستند ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی واحد قضائی اسماعیلیه هستیم و اعتبار ساخت ساختمان این واحد قضائی توسط ریاست قوه قضائیه تخصیص داده شده و زمین آن نیز واگذار شده است.

موحد با عنوان اینکه 373 نفر قاضی در واحدهای قضائی استان کرمان فعالیت می‌کنند گفت: این قضات 50 درصد از پست‌های دادگستری استان را اشغال کردند و با کمبود قاضی در استان روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه 317 شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که هزار و 445 عضو در آنها مشغول هستند افزود: در بالغ بر 60 نهاد شبه قضائی استان کرمان عضو ثابت داریم که بالغ بر 60 هزار پرونده در این نهادها رسیدگی و برای آن حکم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه به‌طور متوسط معدل ارجای پرونده به قضات استان دو هزار پرونده در سال است گفت: این تعداد عدد بسیار بزرگی بوده و کار سختی است که فشارهای روحی روانی بر قضات وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه قدردان دستگاه قضا و قضات است اما عده‌ای هم هستند که فضای جامعه را مسموم می‌کنند افزود: تعداد قضاتی که تخلف کردند بسیار محدود است اما قضات ما نخبگان جامعه هستند که در شرایط سخت فعالیت می‌کنند.

موحد با اشاره به اینکه زیر سوال بردن اقتدار دستگاه قضا خسران جامعه را به‌دنبال دارد و باید مراقبت کرد گفت: در سال 98 ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان کرمان نسبت به سال 97 افزایش پیدا نکرده و برای نخستین بار بعد از انقلاب حتی ورودی پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دادگستری آینه جامعه است و اتفاقات جامعه در دادگستری خود را نشان می‌دهد عنوان کرد: در سال گذشته 15.5 درصد کاهش ورودی به زندان‌ها را داشتیم و در سه ماهه ابتدای امسال 32.2 درصد کاهش ورودی به زندان‌های استان بوده که آمار بسیار خوبی است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه استان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان فعالیت می کنند واحد قضائی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام فرجی برحق گفت: امسال باید نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، افزود: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها یک امانت الهی است، گفت: باید قدر این مسئولیت را بدانیم و با ارائه خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت موجب جلب رضایت مردم و خداوند متعال شویم.

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن