Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وقتی ما حقی برای دخالت نداریم، تکلیفی نیز بر گردن ما نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهدی‌ علی‌نژاد در حاشیه مراسم رونمایی از سایت جدید فدراسیون کشتی اظهار داشت: سایت جدید فدراسیون قابلیت‌های زیادی را در خدمات رسانی به کشتی‌گیران‌مان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌آید که این اقدامات مهم و اساسی است و می‌تواند در جذب مخاطب یک رشته کمک کند.

وی درباره بودجه فدراسیون‌ها گفت: ما یک ارزیابی و مکانیزم جدید در سال 99 ایجاد کرده‌ایم. مبنای بودجه اینگونه نیست که ببینیم هر فدراسیون در سال 98 چقدر بودجه گرفته است تا به آن، مبلغی اضافه شود. در واقع به این شکل خواهد بود که براساس شاخص‌هایی که تعیین کرده‌ایم، ارزیابی از فدراسیون‌ها صورت می‌گیرد. فدراسیون‌ها در پنج بخش تقسیم شده‌اند که به آنها ضریب داده شده است و آن ضریب‌ها در امتیاز ارزیابی‌ها ضرب می‌شود و کل مجموع امتیازات جمع می‌شود و پس از تقسیم بر این مبلغ می‌شود و قیمت هر امتیاز مشخص خواهد شد. لذا بر اساس یک عدالت و کار تخصصی و شایستگی‌ها به فدراسیون‌ها پول داده می‌شود و هر فدراسیونی که به ویژه در حوزه ورزش قهرمانی موفق‌تر باشد، پول بیشتری خواهد گرفت.

 

علی‌نژاد تصریح کرد: کشتی یا هر رشته دیگری اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، در واقع تنبیه می‌شود، یعنی به این علت که نتیجه خوبی نگرفته، دولت و حاکمیت پول کمتری به آن رشته می‌دهد و پول را در جایی هزینه می‌کند که کار بهتری صورت گرفته است. این عین عدالت و شایستگی است، چون این کار باعث می‌شود که افراد تشویق شوند که کار بیشتری ارائه بدهند. شما و مردم هم از ما توقع دارید پول را در جایی هزینه کنیم که نتیجه می‌گیریم. درباره کشتی به این علت می‌گوییم که پول بیشتری می‌دهیم، چون نتیجه می‌گیرد و در بازی‌های آسیایی و المپیک و مسابقات جهانی و قاره‌ای و رده‌های سنی به موفقیت می‌رسد. این کار بسیار درستی است و باعث ایجاد انگیزه به منظور کار بیشتر می‌شود. این اقدام مراحل پایانی خود را طی می‌کند و فکر می‌کنم ما در دو هفته آینده می‌توانیم عدد و رقم فدراسیون‌ها را مشخص و به آنها اعلام کنیم.

 

وی افزود: البته کار سختی است، چون شیوع کرونا انجام کارهای اقتصادی را سخت کرده است و باید درک کنیم که این موضوع فقط مختص به ایران نیست و می‌بینید که وضعیت اقتصادی در همه   جای دنیا افت کرده است. یکی از دلایل افت قیمت نفت این است که تولید کم شده  و نرخ رشد اقتصادی کاهش یافته و این ویروس کرونا به شدت تاثیر گذاشته است. بالطبع این موضوع تاثیر خود را روی بودجه‌های دولتی هم گذاشته و ما امیدواریم در گفت‌وگوهایی که با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت، سعی کنیم که بیشترنی تخصیص را بگیریم و به فدراسیون‌ها خدمات‌رسانی کنیم. البته باید این را هم بدانیم که در چند ماه گذشته فعالیت‌های ورزشی زیادی وجود نداشت، اما کم کم در حال شروع دوباره است. با مجوزهایی که ستاد مبارزه با کرونا داده، تقریباً بسیاری از باشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند و با مشخص شدن رویدادهای آتی در عرصه بین‌المللی، تکلیف اردوهای ملی را نیز روشن خواهیم کرد.

 

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اخباری پیرامون احتمال بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال و صحبت‌های مطرح شده از سوی مجلس درخصوص ورود وزارت ورزش به این ماجرا گفت: اساساً ما در حوزه مدیریتی فدراسیون‌ها به ویژه در فدراسیون فوتبال به دلیل حساسیت‌هایی که از سوی فیفا وجود دارد، نمی‌توانیم در بحث مدیریتی دخالت کنیم و در عزل و نصب‌ها به هیچ وجه اجازه دخالت نداریم. اینکه یک فرد نایب رئیس اول فدراسیون بوده و به محرومیتی که کمیته اخلاق همان فدراسیون اعمال کرده، به محل کارش نیامده و سپس کمیته استیناف همان فدراسیون محرومیت را تقلیل داده و حالا می خواهد برگردد یا برنگردد، این موضوع داخلی فدراسیون است. هرگونه موضع و دخالت ما به ضرر فوتبال ایران تمام خواهد شد و فکر نمی‌کنم که نه رسانه‌ها، نه مردم و نه نمایندگان مجلس از ما توقع داشته باشند که ما کاری را انجام دهیم که به فوتبال ایران آسیب برساند.

 

علی‌نژاد تصریح کرد: یکی از ایراداتی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفت، حضور وزیر و معاون وزیر در مجمع بود که گفتند باید حذف شود و ما هم به خاطر مصالح فوتبال این موضوع را پذیرفتیم. ما به عنوان وزارت ورزش حتی در مجمع فدراسیون نیز حضور نخواهیم داشت. بدیهی است وقتی چنین نگاهی وجود دارد که ما اجازه دخالت نداریم، اصولاً حق و تکلیف دو موضوع در کنار هم هستند. وقتی ما حقی برای دخالت نداریم، تکلیفی نیز بر گردن ما نیست. اینها بدیهیات است و من مطمئن هستم که نمایندگان مجلس و دیگران که درباره این موضوع صحبت می‌کنند، به آن توجه خواهند کرد و دیگر چیزی از وزارت ورزش نمی‌خواهند. یا اگر می‌خواهند به گونه دیگری عمل کند و رفتارهای دیگری نشان بدهند، خدایی ناکرده باعث آسیب به فوتبال شود.

 

وی همچنین درباره صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر استیضاح وزیر افزود: ایشان از دوستان خوب ماهستند و البته به این شکل نگفته‌اند و گفته‌اند که ما سوالاتی از وزیر ورزش داریم و این سوالات را پیگیری خواهیم کرد و شئون مختلف سوالات را مطرح کردند که یکی از آن هم بحث استیضاح است، البته الان در مجلس بحثی در این رابطه وجود ندارد و چیزی هم به دست ما در این مورد نرسیده است. هر موقعی که مجلس شورای اسلامی آقای وزیر را دعوت کند، وزیر ورزش به مجلس خواهند رفت. این حق طبیعی نمایندگان مجلس هست. ما هم به عنوان نمایندگان دولت پاسخگو خواهیم بود. پاسخ ما این است که ما در جایی می‌توانیم دخالت کنیم که این اجازه را مجامع بین‌المللی و داخلی به ما داده باشند. طبیعی است که وقتی ما نتوانیم دخالت کنیم نمی‌توانیم درباره اتفاقاتی که در آن مجموعه و فدراسیون می‌افتد پاسخگو باشیم.

 

علی‌نژاد در مورد قرارداد ویلموتس گفت: مسئولانی که در این مورد مرتبط بودند بویژه شخص رئیس فدراسیون آقای تاج آمدند و در یک برنامه تلویزیونی مفصل توضیح دادند. من نظرسنجی رسمی حتی در صداوسیما ندیدم که ببینیم در آن برنامه که توضیحات ارائه شد افکار عمومی قانع شده‌اند یا خیر، هر کسی می‌تواند دیدگاهی داشته باشد. آن کسی که وظیفه‌اش بوده در این باره توضیح داده است. بدیهی است که مسئولان فدراسیون فوتبال نسبت به قراردادی که بسته شده است مسئولیت دارند و نهادهای نظارتی که جنبه قانونی دارند، قوه قضائیه و بازرسی کل کشور به این داستان ورود کردند و سوالات‌ و ابهامات‌شان را پرسیدند و پاسخ‌هایشان هم دریافت می‌کنند. به هر حال ما پرونده‌ای داریم که شاکی آن ویلموتس است و فدراسیون فوتبال هم از خود دفاع می‌کند. باید خیلی دقت کنیم که در اظهارات‌مان طوری عمل نکنیم که در روند این پرونده اختلال ایجاد کند. همه ما امیدواریم که ایران برنده شکایت ویلموتس باشد و امیدواریم همینطور باشد بعد از آن راحت‌تر است که درباره ابعاد قرارداد صحبت کنیم.

 

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما یک بازنگری را در اساسنامه‌ها داشتیم، اساسنامه‌ مصوبه‌ دولت را گرفته است و در شورای نگهبان در حال بررسی است و ایرادی گرفته نشده است. کل فدراسیون‌ها هم اساسنامه آنها جدید می‌شود و براساس موازین بین‌المللی تغییر می‌کند. دخالت دولت کمتر و استقلال فدراسیون‌ها بیشتر شده است و مکانیسم‌شان به این صورت است که وابستگی‌شان به خود فدراسیون باشد. این موضوع 6 ماهی است که در شورای نگهبان در حال بررسی است. بدیهی است که تا وقتی که آن اساسنامه عملیاتی شود اساسنامه‌ای که رایج است براساس آن کار کنیم.

 

وی در پایان در خصوص استادیومی که برای بانوان در حال ساخت است، گفت: من در خصوص پروژه‌های عمرانی اطلاعی ندارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی نژاد کفاشیان وزارت ورزش فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال دخالت نداریم ورزش قهرمانی فدراسیون ها دخالت کنیم وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس

 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

 پیش از شروع بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن در نهم اسفندماه سال گذشته مسئولان پرسپولیس کاغذ‌های عجیبی را روی در رختکن خود کشف کردند.

مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس این کاغذ‌ها را که شبیه به جادو و طلسم است به ناظر بازی ارائه کردند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

مسئولان ذوب آهن نیز به صحبت های پرسپولیسی ها ضمن تکذیب این موضوع به علیه پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • محکومیت میلیاردی ذوب‌آهن با آرمان
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • پزشک استقلال: خیلی امیدواریم یامگا فصل بعد بازی کند