Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام شیوع ویروس کرونا و اعلان ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی هنری فصل تابستان، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و سعید صدرائیان (مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل) صبح امروز، دوشنبه دوم تیرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید صدارییان در ابتدا ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: آنچه اهمیت دارد این است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری بخشی تجمعی است و هرآنچه اتفاق می‌افتد پیرو تجمع است؛ مانند کلاس‌ها و اکران سینماها و روی صحنه رفتن تئاترها.

صدراییان افزود: شیوع بیماری کرونا باعث شد در سازمان یک سکته چند لحظه‌ای رخ دهد، یعنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری که تا دیروز حقیقی بود مجبور شد سازمانی مجازی نیز داشته باشد و در این میان کار حقیقی ما اتفاقات جهادی بود که طی چند ماه گذشته اتفاق افتاده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در ادامه گفت: طی دوران کرونا ما با دستور دورکاری مواجه بودیم و دو راه بیشتر نداشتیم. یا باید تعطیلی را انتخاب می‌کردیم با اینکه باید از نیروها و پرسنل سازمان به صورت مجازی بهره می‌بردیم که ما دومی را انتخاب کردیم و پس از این تصمیم از همان ابتدا فعالیت مجازی را آغاز نمودیم که البته دوره‌های مجازی نافی دوره‌‌های حقیقی نیست.

صدراییان اذعان داشت: در حال حاضر نیز امکان ثبت‌نام آنلاین برای متقاضیان و علاقمندان وجود دارد و هر فرد می‌تواند در هر جا که ساکن است پس از ثبت‌نام در کلاس‌ها شرکت کند.

سعید صدراییان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری طی دوران کرونا پرداخت. او در این‌باره گفت: بیش از 15 هزار اثر در اسفندماه توسط کارکنان با کمترین هزینه تولید شده است که اتفاق خوبی است و ما نیز تا سوم، چهارم فروردین‌ماه امسال با شوق 15 هزار تولید را به رسانه‌ها اعلام نمودیم.

صدراییان ادامه داد: در فروردین‌ماه نیز 42 هزار تولید محتوا داشته‌ایم و پس از آن واراد فاز کیفی‌تر شدیم، زیرا همه توانمندی‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری پای کار آمدند. در اردیبهشت‌ماه نیز آثارمان اندکی در کمیت و بیشتر در کیفیت ارتقا پیدا کردند و در خردادماه نیز نزدیک به 40 هزار اثر تولید کرده‌ایم. به اضافه اینکه موضوع قرارگاه جهادی نیز به سه بخش فرهنگی، هنری و رسانه‌ افزوده شده است.

سعید صدراییان درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز توضیح داد: ما اولین تولیدکننده ماسک محسوب می‌شویم و قرارگاه با بیست چرخ خیاطی فعالیت خود را در مرکز خاوران آغاز کرد و امروز با 2000 چرخ خیاطی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او در ادامه درباره حوزه نشر سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز گفت: در حوزه کتاب با توجه به تاکید رهبری بر مقوله کتاب و افزایش ساعت مطالعه بیشترین تولید را داشته‌ایم و موضوع کتاب برایمان اهمیت داشت، لذا به موضوع نشر آثار نیز دقت بسیاری کردیم و آنها را در فضای مجازی رها نکردیم و شبکه‌ سلامت، شبکه آموزش، شبکه تهران و شبکه‌های استانی در این زمینه به ما کمک کردند و در این زمینه با سامانه‌های شاد و با ما همکاری نمودند و ما نیز با آنها همکاری کردیم.

صدراییان در پایان صحبت‌هایش گفت: امروز ما این امکان را داریم که آثارمان دسته‌بندی محتوایی داشته باشند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) به ارائه توضیحاتی پرداخت.

او در ابتدا گفت: نزدیک به هفت ماه است که در بخش مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تغییراتی رخ داده و من تا به حال از نزدیک با شما آشنا نشده بودم و حال این اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام میثم امرودی افزود: پس از انتصاب با دوستان به این نتیجه رسیدیم پس از تغییر رویکردهای سازمان کارها را آغاز کنیم. حدود چهار ماه از این مدت را درگیر بیماری کرونا و تعطیلی‌ اداره‌ها و دیگر اماکن بودیم و سازمان باید دراین مقطع کاری می‌کرد و نتیجه اینکه طی چهار ماه گذشته 140هزار اثر تولید شده که البته باورکردنی نیست، اما به گفته مقام معظم رهبری باید تهدید‌ها به فرصت تبدیل شوند و حال می‌توان گفت شاید چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر و رسانه سه عنصر مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری هستند، گفت: ایجاد تغییرات فرهنگی نیاز به آرامش نیاز دارد و موفقیت سازمان این است که تمام یاران و نیروها و فرهنگ دوستان و اهالی رسانه وارد عمل شده‌اند و با تلاششان آن فضای آرام را ایجاد کردند، و البته رسانه‌ها در این پیشرفت موثر بوده‌اند و بابت این تاثیر از اهالی رسانه ممنونم.

حجت‌الاسلام میثم امرودی در ادامه گفت: مورد دیگر اینکه مردم می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری و عمل به دستورات بهداشتی از سینماهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری استفاده کنند و در این زمینه همه ملزومات بهداشتی نیز مهیاست. این مجموعه‌ها که زیر 40 نفر ظرفیت دارند می‌توانند برای خانواده‌ها مناسب باشند و چنین فضایی پیش از این وجود نداشته است. روز چهارشنبه نیز دو فیلم ما که در جشنواره فجر سال گذشته حضور داشته‌اند، اکران خواهند شد.

او ادامه داد: همانطور که آقای صدراییان گفتند از این به بعد سازمان فرهنگی هنری شهرداری خواهیم داشت که یکی از آنها به فعالیت‌های حقیقی می‌پردازد و  کلاس‌های مختلف نیز بخشی از سازمان حقیقی است و سازمان مجازی نیز به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه صحبت‌هایش گفت: از اول اسفندماه باغ کتاب، سینماها، فرهنگسراها و دیگر بخش‌های زیرمجموعه تعطیل شدند و این اتفاقات به ضرر سازمان بوده است، اما با تلاش دوستان و همکاران برای جبران خلاهای موجود این ضررها مرتفع شده است.

امرودی گفت: فرهنگسرای جدیدی داریم که مجازی است و ثبت‌نام‌های این بخش از اول تیرماه آغاز شده است و همه مردم ایران می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند و ارتباط دو سویه داشته باشند. نکته دیگر فرا ایرانی بودن این کلاس‌هاست و همه برنامه‌ها از قبل پیش‌بینی شده است. در کنار سازمان، سازمان فرهنگی هنری جهادی نیز داریم و ماسک‌هایی که حال شما حضار از آنها استفاده کرده‌اید از تولیدات همین بخش است. تمام مناطق حاشیه تهران تحت پوشش خدمات جهادی سازمان هستند.

حجت‌الاسلام میثم امرودی در پایان صحبت‌هایش گفت: در حال حاضر شورای اندیشه‌ورز داریم و کارشناسان حوزه خانواده در این بخش به سازمان کمک خواهند کرد و هرکدام از فرهنگسراهای هویتی ما در حوزه‌های فاخر فعالیت خواهند کرد. دبیرخانه این بخش در منطقه 22 و در فرهنگسرای تهران واقع شده است و فعالیت‌های آن از هفته گذشته آغاز شده است. کتابستان نیز یکی دیگر از برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنرسی شهرداری است و ستاد بزرگداشت شهدای سلامت نیز تشکیل شده است.

این نشست با جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران به کار خود پایان داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا نشست خبری قرنطینه سازمان فرهنگی هنری شهرداری فرهنگسراها پردیس سینمایی ملت کرونا ویروس رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری میثم امرودی حجت الاسلام کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان

قاسم غریب آبادی گفت: به منظور تحقق اهداف توافق نامه منعقده بین سازمان امور اجتماعی کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برنامه متمرکز فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه کودکان محلات حاشیه نشین استان با رویکرد آموزشی، فرهنگی و هنری در محل زمین چمن مصنوعی جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این فضای شاد و متنوع با مشارکت هلال‌احمر، استانداری گلستان، دفتر تحول اجتماعی محلات حاشیه نشین، آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تلاش دستگاه‌ها در جهت کم کردن آسیب‌های مناطق مستعد آسیب‌های اجتماعی افزود: در این برنامه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از ۵ محله حاشیه نشین گرگان در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی همراه با نمایش طنز کودکانه در فضای بهاری محوطه چمن ستاد جمعیت هلال‌احمر گلستان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران