Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «محسن کرمی»با اشاره به جزئیات پرونده شهرداری زنجان گفت: رسیدگی تخلفات یک مدیر زنجانی، حفظ ۴ هزار میلیارد تومان منابع و تعیین تکلیف وضعیت کارخانه با جدیت از سوی دستگاه قضایی پیگیری و به نتیجه رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دادستان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح پرونده مربوط به شهرداری زنجان پرداخت و گفت: این پرونده ۱۱ متهم اصلی دارند و ۲۰ نفر هم درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام محسن کرمی با اشاره به اینکه به پرونده متهان و افراد مرتبط به آن ها رسیدگی شد، ادامه داد: شهردار و دو شهردار منطقه، معاون اداری مالی، معاون استانداری، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس افراد درگیر در پرونده شهرداری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تقاضای اشد مجازات برای این افراد در دستور کار است، ادامه داد: در هر مورد از دستگیری ها حقوق شهروندی رعایت می شود به شکلی که دستگیری افراد در منزل و محل کار انجام نمی شود بلکه در بین راه صورت می گیرد.

 

کرمی به فساد بیش از 100 میلیارد تومانی شهرداری در اختصاص یک قطعه زمین به «ثمن بخس» به قیمت سال 84 به میزان ۲ هزار و ۵۱۰ تومان اشاره کرد و گفت: این زمین در خارج از محدوده ولی در داخل حریم شهر است و ارزش فعلی آن متری 10 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

 

به گفته کرمی، این قطعه زمین به مساحت ۷ هکتار مساحت با توجیه غلط قانونی و غفلت خیلی‌ها واگذار شده بود که به تضیع ۱۳۲ میلیارد تومان پول منجر می شد که از وقوع آن جلوگیری شد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در پروژه سبزه‌میدان از تضییع حقوق حدود 50 میلیارد تومان گرفته شد، ادامه داد: در خرید تجهیزات پارک بانوان هم جلوی تخلف و هدر رفت 4 میلیارد تومان گرفته شد.

 

دادستان زنجان در خصوص سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری هم گفت: این واحد تخلفی نداشت ولی مدیران تلاش داشتند که برخی از مصارف خود را که فاقد مصارف قانونی بود از سازمان فرهنگی تامین کنند و این سازمان را تحت فشار قرار دادند که به موقع جلوی تخلفات گرفته شد.

 

وی در ادامه به خدمات دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم اشاره کرد و گفت: به دلیل حفظ حرمت شهر زنجان بسیاری از اقدامات انجام شده توسط این دستگاه، اطلاع رسانی نشد.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان مردمی شریف و نجیب هشتند، گفت: دیگر مشخصه زنجان منتصب بودن به اهل بیت و شور و شعور حسینی و همچنین خط شکنان دریادل است از اینرو اطلاع رسانی این موارد به وجهه شهر آسیب می رساند.

 

وی با اشاره به اینکه غالب رفتارها در زنجان رفتارهای قانونی است، گفت: از اینرو تلاش می شود تا موارد قانونی به نحو احسن رسیدگی شود و به شان مردم این شهر آسیب و خدشه ای وارد نشود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرونده شهرداری زنجان دادستان زنجان هفته قوه قضائیه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمانشاه تشکیل شد، گفت : با رسیدگی به این پرونده‌ها ۷۲۹ نفر محکوم شدند. 

وی افزود: مرتکبین این جرائم علاوه بر رفع تصرف و اعاده اراضی تصرفی، به حبس یا مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شدند.

به گفته این مسئول قضایی، در این مدت ۳۵۷ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و ۸۵۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی نیز قلع و قمع شد. 

وی به آمار برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این سال جمعا ۱۲۱۹ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۵۲۷ فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد. 

کریمی اعلام کرد: به دنبال رسیدگی به این پرونده‌ها، ۳۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند. 

وی از تشکیل ۹۹ پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبرداد. 

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته ۲.۵ هکتار از اراضی ساحلی و در حاشیه رودخانه‌های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد، افزود: ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام
  • تشکیل ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان تشکیل شد
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی