Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به همت خیرین استان جهت زمینه‌سازی آزادی حدود ده نفر از مددجویان زندان گفت: مردم یزد به قنات و قنوت و قناعت شهره اند و در مواقع نیاز از اموال خود برای کارهای خیر هزینه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با بیان اینکه کمک به  آزادی زندانیان در واقع عبادت است گفت: امروز شاهد مشارکت یکی از هیئات مذهبی استان در این امر خیر هستیم و از سایر هیئات مذهبی هم درخواست می‌کنیم در این سنت حسنه مشارکت کرده و بخشی از هزینه های مازاد هیئات خود را صرف آزادی زندانیان نیازمند در بند و محکومان مالی کنند . 
دهشیری تصریح کرد: در نخستین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه دهه کرامت شاهد کرم و بخشش خیرین و آزادی ۱۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد و بخشی هم ضرر و زیان مالی در  جرائم عمد هستیم که با حمایت مالی یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریالی خیرین از بند زندان رهایی پیدا می کنند.
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: کل مبلغی که باید توسط این زندانیان پرداخت می شد پنج میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بود که با وساطت مدیران زندان و شورای حل اختلاف صلحی مستقر در زندان مبلغ سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آن توسط صاحبان حق مورد بخشش قرار گرفت.
وی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ نفر زندانی نیازمند به کمک مالی در داخل زندان داریم که آزادی آنان نیازمند کمک مالی ۶۵۰ میلیارد ریالی مردم بزرگوار استان یزد است.
وی گفت: مرحوم کلینی در حدیثی از امام صادق نقل می کند هر کس خانه خدا را طواف کند خداوند عزوجل شش هزار حسنه برایش ثبت می کند و شش هزار گناه هم از وی می آمرزد و شش هزار درجه اعطا و شش هزار حاجت او را روا می کند و در ادامه می‌فرماید  کسی که از کار یک مومنی گره گشایی می کند ثوابش از ده طواف کعبه بیشتر است.
دهشیری خطاب به زندانیان آزاد شده افزود: حداقل توقع خیرینی که زمینه آزادی شما را فراهم می کنند این است که دیگر مرتکب جرم نشده و زندگی شرافتمندانه ای را برای بازگشت به جامعه آغاز کنند.

48

کد خبر 1402237

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد شش هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، با هدف توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران، بنیاد تعاون زندانیان و شهرک‌های صنعتی تشکیل جلسه دادند.

سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، اظهار کرد: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تأمین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان بر اساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی بیان داشت: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضائی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

همچنین در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد یک ساله این مرکز گفت: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضائی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

محمدرضا تقی‌پور افزود: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه دو ساعته که سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز مسئولان این حوزه‌ها شرکت داشتند، مقرر شد برنامه همکاری در مورد توسعه کارگاه‌های تولیدی داخل و خارج از زندان‌ها تنظیم و ارائه شود.

کد خبر 6085025

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم