Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@14:03:46 GMT

سامانه احراز هویت غیر حضوری سجام

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۳۵۴

سامانه احراز هویت غیر حضوری سجام

همزمانی این رخداد با آزادسازی سهام عدالت و روند سعودی بی‌سابقه تقاضای مردم جهت فعالیت در بورس، اهمیت این موضوع را دوچندان نموده است. خبرها حاکی از آن است دفاتر خدمات ارتباطی این روزها شاهد صف‌های طولانی متقاضیانی است که پس از دریافت کد سجام، درخواست دریافت کد بورسی دارند. با توجه به خطرات حضور فیزیکی در اماکن عمومی در شرایط اضطراری کرونا، این سامانه به خوبی و در مناسب‌ترین زمان ممکن توانسته به یاری مخاطبان خود شتافته و مراجعات حضوری موردنیاز را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این پس، متقاضیان می‌توانند در امنیت کامل و بدون اتلاف زمان، به آدرس  ashena.ir مراجعه نموده و فرآیند احراز هویت خود را انجام دهند.

تنها مواردی که فرد قبل از ورود به سامانه نیاز دارد، کد پیگیری 10 رقمی سجام و شماره سریال پشت کارت ملی هوشمند خود است. (در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند، می‌توان از کد پیگیری ثبت نام آن نیز استفاده نمود.) پس از وارد کردن شماره موبایل و اطلاعات هویتی، سیستم از فرد متقاضی عکس می‌گیرد. این عکس با پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای پردازش تصویر، با عکس کارت ملی وی مطابقت داده می‌شود. لازم به ذکر است در این تطابق‌دهی، عکس فرد در بیش از ۳۶ نقطه به صورت کاملاً هوشمند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در گام بعد، متقاضی می‌بایست برای اثبات هویت خود، در قالب یک ویدیو سلفی، متن کوتاهی که به صورت رندوم انتخاب می‌شود را بخواند. این ویدئو با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، با کمترین ضریب خطا بررسی و راستی‌آزمایی می‌گردد. سپس متقاضی تصویر امضاء خود را آپلود می‌نماید. فرآیند احراز هویت با پرداخت کارمزد مصوب از طریق درگاه اینترنتی و تایید تعهدنامه، پایان می‌پذیرد. در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات و همچنین عدم تکمیل فرآیند ثبت نام، متقاضی حداکثر 3 مرتبه امکان احراز هویت را بدون پرداخت کارمزد مجدد دارد. در غیر اینصورت، می بایست به صورت حضوری مراجعه نماید.  شایان ذکر است مزیت اصلی سامانه سهم آشنا نسبت به رقبای خود، تضمین عودت وجه کارمزد، در صورت عدم تکمیل فرآیند به هر دلیل، می‌باشد. در نهایت جهت امنیت هر چه بیشتر، اطلاعات ارسالی متقاضیان به صورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای کارگزاری سهم آشنا، بررسی و در صورت تایید نهایی، ظرف کمتر از 12 ساعت، کد بورسی صادر می‌گردد.

از ویژگی‌های مهم این سامانه، می‌توان به تطابق آن با پایین‌ترین سرعت اینترنت موجود در کشور اشاره نمود. همچنین قابلیت استفاده در کلیه دستگاه‌های هوشمند (کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه) را داشته و نیز با کلیه سیستم‌عامل‌های موجود نیز سازگاری دارد. سامانه احراز هویت غیرحضوری با توجه به تحت وب بودن، نیاز به نصب ندارد. نکته قابل توجه دیگر، محیط ساده و کاربرپسند آن بوده که انجام فرآیند احراز هویت را به سهولت برای همگان امکانپذیر نموده است. همچنین به واسطه پشتیبانی از آخرین پروتکل‌های امنیت شبکه، با در اختیار قرار دادن محیطی امن به کاربران، حتی کمترین دغدغه‌ها را نیز بابت هک و درز اطلاعات مرتفع نموده است.  

جهت ورود به سامانه احراز هویت الکترونیکی (غیر حضوری) سهم آشنا و دریافت آنلاین کد بورسی، می‌توانید از این لینک استفاده نمایید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس آزادسازی سهام عدالت سجام کد بورسی احراز هویت الکترونیکی احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری

ایسنا/قم معاون بازرسی اداره صمت درخصوص طرح ناظران افتخاری اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان و مشارکت مردم جهت رصد و کنترل بازار و به کارگیری افراد راغب در زمینه نظارت بازار طرح ناظران افتخاری و انجام نظارت‌های نامحسوس، طرح ناظران افتخاری از ۵ فروردین شروع شد.

سیاوش فولادی معاون بازرسی اداره صمت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح خادمان افتخاری گفت: در راستای نامگذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب اسلامی و سیاست دولت مبنی بر استفاده حداکثری از توان و مشارکت مردم جهت رصد و کنترل بازار؛ همچنین به منظور ساماندهی بیش از پیش امور ناظران افتخاری و با تاکیدات بر بازنگری روش‌های موثر برای شناخت و به کارگیری ناظران افتخاری فعال در استان قم، نظر به این است که بتوان از توان افراد راغب به نظارت بر بازار در قالب طرح ناظر افتخاری، استفاده کرد.

وی افزود: سامانه نظارتی ۱۲۴ به دو طریق گزارشات را دریافت می‌کند؛ اولین نوع گزارش، به صورت عامه است یعنی کلیه شهروندان میٰ‌توانند با تماس به سامانه ۱۲۴ تخلفات صنوف را گزارش کنند، اما نوع دوم دریافت گزارش به صورت ناظران افتخاری خواهد بود، که به دو صورت عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند که ناظران تخصصی افرادی هستند که ارتباط نزدیک‌تری با اداره صمت دارند و دوره آموزشی گذرانده‌اند.

فولادی بیان کرد: ناظران افتخاری کدی دارند که از طریق این کد، در صورت مشاهده تخلف، به سامانه ۱۲۴ بر اساس ضوابط مراجعه می‌کنند و مستندات تخلف تصویربرداری شده صنف مربوطه را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری می‌کنند. گزارشات ناظران افتخاری به صورت هدفمند توسط بازرسان بررسی می‌شود و پس از احراز تخلف توسط بازرس، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی در خصوص کارکرد ناظران عمومی توضیح داد: در بخش ناظران عمومی، عموم افراد به عنوان ناظر عمومی می‌توانند مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلف، آن را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند و بازرسان با دریافت گزارش تخلف، رسیدگی را آغاز می‌کنند، همچنین در مقایسه ناظر عمومی و تخصصی باید گفت که اگر فردی تخصصی در حوزه صنفی خاصی داشت، فقط در همان حوزه تخلف گزارش می‌دهد.

فولادی بیان کرد: تقسیم‌بندی ناظران تخصصی با توجه به اتحادیه‌ها صورت می‌گیرد و ناظران افتخاری تخصصی با بازرسان نظارت اداره کل و اتاق اصناف ارتباط مستقیم خواهند داشت و  گزارشاتشان را دریافت می‌کنند؛ اما ناظران عمومی ارتباط مستقیم با بازرسان ندارند و از روی بیداری وجدان خود گزارش تخلف را ارسال می‌کنند.

وی با بیان چرایی تربیت ناظر تخصصی گفت: قطعا تخلفات توسط ناظر تخصصی بهتر گزارش داده می‌شوند ولی ناظر عمومی به دلیل نداشتن تخصص ممکن است تخلفی را گزارش کند که از لحاظ قانونی تخلف نیست، در واقع هدف تربیت ناظران تخصصی هدفمند کردن گزارش تخلفات است؛ گردهمایی‌های با توجه به حوزه تخصصی همراه با ناظران افتخاری و رئیس اتحادیه برگزار می‌شود که در آن گردهمایی ابهامات مردم و ناظران رفع خواهد شد.

فولادی در پایان بیان کرد: طرح ناظران تخصصی از ۵ فروردین آغاز شده و افراد با مراجعه و پرکردن فرم ناظران افتخاری در  سامانه  cppo.mimt.gov.ir می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و زمانی که ثبت نام انجام شد اطلاعات توسط بازرسان استخراج می‌شود و ناظران اختصاصی و عمومی با توجه به علاقه‌مندی‌هایشان از یکدیگر تفکیک می‌شوند و بعد از آن آموزش‌های لازم داده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری