Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:16:36 GMT

کار کثیف انگلیس در 52 کشور

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۵۴۵

کار کثیف انگلیس در 52 کشور

به گزارش افکارنیوز،

انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر، ده‌ها میلیون پوند گاز اشک‌آور ، گلوله پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش ارسال می‌کند.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، اسناد دولت انگلیس نشان می‌دهد این کشور از سال ۲۰۱۰ در حال ارسال تجهیزات سرکوب به کشورهایی نظیر عمان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، مصر و برونئی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، طی یک دهه گذشته ۳۴ میلیون پوند گاز اشک‌آور و تجهیزات «کنترل تجمعات» از سوی انگلیس به ۵۲ کشور جهان ارسال شده است.

از آنجا که ثبت میزان صادرات این تجهیزات از سوی تولیدکنندگان آن اجباری نیست، ارقام مربوطه می‌تواند بسیار فراتر از این باشد.

این در حالی است که طبق قوانین کنترل صادرات تسلیحات، چنین سلاح‌هایی نباید به کشورهایی فروخته شوند که احتمال «سرکوب داخلی» در آن‌ها وجود دارد.

یکی از موارد مشخص استفاده از تجهیزات سرکوب ساخت انگلیس، مقابله با معترضان مصری در سال ۲۰۱۱ است که در آن ۸۰۰ معترض کشته شدند.

انتشار این اسناد پس از آن صورت می‌گیرد که اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس، تعلیق فروش تجهیزات سرکوب به آمریکا در بحبوحه اعتراضات ضدنژادپرستی را خواستار شدند.

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژاد‌پرستی سازمان‌یافته در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفتند.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گاز اشک آور گلوله پلاستیکی انگلیس حقوق بشر گاز اشک آور گلوله پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید