Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صادق یوسفی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، در حال حاضر به ۶۲ هزار مشترک شهری و نیز ۲۹ هزار مشترک روستایی خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه حداکثر توان تأمین آب در شهر تربت حیدریه را ۶۶۵ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در پیک مصرف به حدود ۷۲۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم که با اصلاح شبکه آبرسانی و اضافه شدن چند حلقه چاه این کمبود تا حدودی جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی همچنین حداکثر توان تأمین آب در روستاها را ۲۴۵ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر چشمه‌ها و قنوات تا حدودی سیراب شدند و تنها ۵ لیتر بر ثانیه در روستاها کمبود آب داریم که با اقدامات و پیگیری‌های لازم این کمبود جبران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه از تولید و به تبع آن مصرف آب شرب در سطح شهر تربت حیدریه به دلیل بیماری کرونا طی سه ماه گذشته خبر داد و افزود: بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی تولیدآب شرب در شهر تربت حیدریه را در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۵، ۷ و۲۲ درصد افزایش داده و به همین میزان مصرف آب را در سه ماه نخست امسال به ترتیب ۱۱، ۴ و ۱۶ درصد افزایش داده است.

روستای بدون آب نداریم

مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه گفت: علی رغم اینکه بی آبی در هیچ روستای شهرستان نداریم، اما ۳۵ روستای ما کمبود آب در ساعاتی از شبانه روز دارند. ضمن اینکه مشکل کمبود آب در ۲۳ روستا طی دوماه گذشته برطرف شده و امیدواریم با تأمین بودجه‌های مورد نیاز بتوانیم مشکل سایر روستاهایی که با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند نیز برطرف کنیم.

وی در خصوص مشکل کمبود آب در روستای احمد آباد خزاعی جلگه رخ گفت: در این روستا کار در حال انجام و دستگاه‌های پمپ و سایر تجهیزات خریداری و حدود ۳۰۰ متر خط انتقال انجام شده که تا ۱۵ تیرماه مشکل کمبود آب اهالی این روستا برطرف می‌شود، البته به صورت موقت؛ زیرا برای این روستا باید پروژه همراه با شبکه مخزن، خط انتقال و شبکه برق تعریف شود.

یوسفی گفت: طلب شرکت آبفای تربت حیدریه از شهروندان سه میلیارد تومان است، همچنین دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها یک ونیم میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند، البته بخش مهمی از این معوقات به خاطر ابلاغیه وزیر نیرو مبنی بر اینکه مردم می‌توانند بدهی خود را معوق نگه دارند، است اما در مجموع از سیستم پرداخت مطالبات توسط مردم راضی هستیم.

کد خبر 4955742

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان تربت حیدریه کم آبی آب و فاضلاب شهری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام بیرجند آتش سوزی استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی مواد مخدر مجلس شورای اسلامی لیتر بر ثانیه مشکل کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر